Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako yrittää raskaaksi 42-vuotiaana?

Vierailija
05.07.2017 |

Luulen että saattaisi tärpätä, on vielä tasainen kierto. Mutta millaista olisi näin vanhana äitinä? Nykyiset lapset ovat jo noin 10-vuotiaita. Nyt on uusi mies jolla on vauvakuume. Onko mitään järkeä? Kokemuksia??

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ansaitsee vanhemman, joka ei ole ikäloppu. Oot kuollut ennen kuin laps on ees 30wee. Mieti sitä.

Mieti sinä omaa kirjoitustasi - ole hyvä hyvä ja pysyttele poissa

Vierailija
62/75 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siltä tuntuu ja haluat lapsen, niin siitä vaan. Valinta on sinun eikä näiden palstan vatipäiden. Itse tiedät parhaiten oman tilanteesi.

Onnea matkaan ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/75 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillehän on tyypillistä se, että heille tulee vauvakuume vasta 40-50-vuotiaana riippumatta siitä, onko heillä jo ennestään lapsia vai.

Vierailija
64/75 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot kuollut ennen kuin laps on ees 30wee. Mieti sitä.

Oliko tuo laiton uhkaus?

Eiku laillinen

Vierailija
65/75 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää mutta älä elätä liikaa toiveita. Itse olen nyt 43 vuotias ja vuosi ollaan raskautta yritetty, ei onnistu vaikka kierto on tasan 28 pv ja ovulaatiotestit näyttää säännöllisesti plussaa. Nuorena tulin heti raskaaksi. No asiat menee niin kuin ne on tarkoitettu ja meiltä on lapsentekoaika nyt ilmeisesti ohi.

Mutta tsemppiä teille ap, toivotaan että onnistutte!

Vierailija
66/75 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoikäisen kannattaa keskittyä vaikkapa kutomiseen, ja hoivavietin tyydyttämiseen voi hankkia kissan.

Vierailija
67/75 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tällainen kysymys. Eikö tiedä, itse jo tuon ikäinen. Täällä on aiheesta keskusteltu ties kuinka kauan.

Vierailija
68/75 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli 42v. kun mä synnyin.

Vierailija
69/75 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Lääketiede kuitenkin auttaa tässä asiassa.

Älä kuuntele näitä "olet tämän ja tämän ikäinen, kun lapsesi on tämän ja tämän ikäinen".

Vierailija
70/75 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata yrittää lasta enää noin vanhana! Vaikka se vielä onkin mahdollista eikä tunne olevansa liian vanha mutta ajatelkaa vähän pitemmälle. 5-kymppisenä olet ekaluokkalaisten äiti, 6-kymppinen kun lapsesta tulee täysikäinen. Tuossa välissä yrität samaan aikaan selvitä lapsen murrosiästä ja omista vaihdevuosistasi.

Ja muutenkin, oot jo mummoiässä.

Mikä tarkalleen on ongelma siinä, että on viisikymppinen ekaluokkalaisen vanhempi? Ei ole edes kovin epätavallista. Mun tietämäni pienten lasten vanhemmat on ikähaarukassa alle kolmikymppisestä kuusikymppiseen (joka on isä). Jos on toimintakykyinen ja aikuinen, niin mikä on ongelma?

Asiaan vaikuttaa kaksi juttua. Haluatko elää lapsiperhe-elämää vielä uudestaan eläkeikään asti, nyt kun olet elänyt sitä jo aika pitkään tätä ennen. Mahdollisesti jäät yhteishuoltajaksi.

Toinen juttu on lisääntynyt riski geenimutaatioihin, kuten downin syndroomaan ja riski vaikeaan raskauteen.

Isoäitini isän äiti oli 44, kun kuopus syntyi. Lapsi oli ihan terve ja normaali. Menetti äitinsä pienenä johonkin sellaiseen tautiin, joka nykyään hoidettavissa.

Vierailija
71/75 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kysymystä on turhaa täällä esittää. Suurin osa alkaa kertomaan omia tuntojaan, ettei kyllä jaksaisi enää pientä lasta. Tietysti on heitäkin , jotka kannustavat. Itse pitää tehdä päätös, eikä kuunnella kenenkään mielipiteitä. t. onnellinen äiti, joka sai iltatähden 44v.

Vierailija
72/75 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata yrittää lasta enää noin vanhana! Vaikka se vielä onkin mahdollista eikä tunne olevansa liian vanha mutta ajatelkaa vähän pitemmälle. 5-kymppisenä olet ekaluokkalaisten äiti, 6-kymppinen kun lapsesta tulee täysikäinen. Tuossa välissä yrität samaan aikaan selvitä lapsen murrosiästä ja omista vaihdevuosistasi.

Ja muutenkin, oot jo mummoiässä.

Mikä tarkalleen on ongelma siinä, että on viisikymppinen ekaluokkalaisen vanhempi? Ei ole edes kovin epätavallista. Mun tietämäni pienten lasten vanhemmat on ikähaarukassa alle kolmikymppisestä kuusikymppiseen (joka on isä). Jos on toimintakykyinen ja aikuinen, niin mikä on ongelma?

Asiaan vaikuttaa kaksi juttua. Haluatko elää lapsiperhe-elämää vielä uudestaan eläkeikään asti, nyt kun olet elänyt sitä jo aika pitkään tätä ennen. Mahdollisesti jäät yhteishuoltajaksi.

Toinen juttu on lisääntynyt riski geenimutaatioihin, kuten downin syndroomaan ja riski vaikeaan raskauteen.

Isoäitini isän äiti oli 44, kun kuopus syntyi. Lapsi oli ihan terve ja normaali. Menetti äitinsä pienenä johonkin sellaiseen tautiin, joka nykyään hoidettavissa.

Tuota jaksan ihmetellä, että miksi viitsitään muistuttaa, että riski saada vammainen lapsi on suurempi? Aivan varmasti jokainen täyspäinen tietää asian.

Itse tiedän eniten mm Down lapsia nuoremmilla, kuin heillä jotka ovat saaneet lapsensa 36- 46v.

Vierailija
73/75 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sopiva kumppani löytyy vasta yli 40-vuotiaana niin mikä estää yrittämästä.

Vierailija
74/75 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on saanut uuden miehen löydettyään 2 lasta nyt 3 vuoden sisään. Ikää 47v  :)

Vierailija
75/75 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti oli 42v. kun mä synnyin.

Sama täällä. Itse täytän ensi vuonna 42, en haluaisi enää vauvaa huolehdittavakseni, mutta hyvä, että joillakin riittää energiaa tehdä toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi