1430 e/kk käteen saava yksinhuoltaja saa tylyä arvostelua rahankäytöstään: ”Näitä prinsessoja tuemme verovaroin”
Ilta-Sanomien juttu: http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005279636.html
Kyllä minua harmittaa kun olen freelancer-hommissa ja vuositulot jäävät 12 000 - 14 000 € per vuosi. Ei näillä tuloilla voi kuvitellakkaan lasten hankkimista, ja moni seurustelusuhdekin menee poikki kun nainen haluaisi lapsen ja itse en siihen uskalla lähteä kun se pitäisi elättääkin, pitäisi luoda turvallinen ympäristö, onnellinen lapsuus ja niin edelleen. Siihen tarvitaan hiukan rahaa enkä minä ole valmis ottamaan riskiä, että jos ei lapselle riitäkään. Lapsi olisi maailman tärkein asia ja anstaitsee elämisen arvoisen lapsuuden ja kasvualustan. Minä en sitä pysty tarjoamaan näillä tuloilla ja siksi ottaakin päähän että joku tienaa veronmaksajien tukien varassa reilut 17 000€ vuodessa tekemättä töitä ja silti kehtaa valittaa? Edesvastuuttomasti hankittu lapset sen enempää ajattelematta. Kyllä joku ne maksaa, ja niin näköjään maksaakin: minä.
T:turhautunut mies 32v
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos tienaat noin vähän olisit luultavasti oiketettu Kelan asumistukeen. Jos lapsi tulisit, olisit oikeutettu siihen ilman muuta. Lapsesta maksetaan myös lapsilisää joka kyllä kattaa sen lapsen kulut ainakin muutaman ensimmäisen vuoden.
Myös vähävarainen työssäkäyvä voi saada tukia tässä yhteiskunnassa, you know.
Tämä ei ole kyllä "ansaittua" rahaa. Enkä usko että tulevalle kumppanille heräisi luottamusta hankkia yhteisiä lapsia, sillä voisimme ehkä muuttaa yksiön sijasta kaksioon jos kela nyt myöntää jotain tukea ja ehkä silta puljulta saa jotain muutakin extraa?
Veikkaan, että muijaa ei sen jälkeen enää näkyis.
ap
Sinulla on mielestäni kummallinen käsitys naisista ja parisuhteesta. Jos päädyt parisuhteeseen naisen kanssa ja päätätte vielä hankkia lapsia, teitä on kaksi hoitamassa lasta ja tienaamassa elantoa. Ei se ole sinun tuloistasi vain kiinni. Aika harvassa ovat myös ne naiset, jotka ensimmäisenä kyselevät miehen tulotason perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos tienaat noin vähän olisit luultavasti oiketettu Kelan asumistukeen. Jos lapsi tulisit, olisit oikeutettu siihen ilman muuta. Lapsesta maksetaan myös lapsilisää joka kyllä kattaa sen lapsen kulut ainakin muutaman ensimmäisen vuoden.
Tämä ei ole kyllä "ansaittua" rahaa. Enkä usko että tulevalle kumppanille heräisi luottamusta hankkia yhteisiä lapsia, sillä voisimme ehkä muuttaa yksiön sijasta kaksioon jos kela nyt myöntää jotain tukea ja ehkä silta puljulta saa jotain muutakin extraa?
ap
Eli sun perimmäinen ongelma on se että koska olet vähävarainen, et saa naista etkä täten myöskään perhettä perustettua.
Se nyt vaan kulminoituu tuohon artikkelin yksinhuoltajaan.
No juu, osut kyllä aika lähelle. Saan kyllä naisia, mutta kun juttu alkaa mennä vakavammaksi, oma kehno tulotasoni astuu ongelmaksi mitä tulee lasten hankkimiseen. Ikäiseni naiset monesti kaipaavat jo jälkikasvua ja minä en voi sitä heille tarjota, joten suhteet loppuvat yleensa lyhyeen, koitan tapailla nuorempia naisia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sinulla on mielestäni kummallinen käsitys naisista ja parisuhteesta. Jos päädyt parisuhteeseen naisen kanssa ja päätätte vielä hankkia lapsia, teitä on kaksi hoitamassa lasta ja tienaamassa elantoa. Ei se ole sinun tuloistasi vain kiinni. Aika harvassa ovat myös ne naiset, jotka ensimmäisenä kyselevät miehen tulotason perään.
Mies, joka nostaa pari kolme kertaa vuodessa sossun kassasta tukea ei ole naisten silmissä se paras mahdollinen kumppani, mitä tulee perheen perustamiseen. Kokemusta on. Olen se renttu jonka kanssa on kivaa ja jännää lyhyen aikaa, mutta ei sen kanssa viitsi mitään sen vakavampaa alkaa.
ap
Ap:n aloituksessa näkyi varsin yleinen asennoituminen yksinhuoltajia kohtaan. Vain siitä syystä, että on yh, pitäisi kuulemma mm. Esittää kaikista menoistaan kuitit lapsen isälle, äidin nukkua olohuoneessa ja olla kauhean syyllinen kaikesta yhteiskunnalle aihettamastaan menosta.
Tienasin v 2000, 15.000 markkaa, eksä maksoi elareita, 1200. Lisäksi tuli lapsilisän yh-korotus. Maksoin täydet päivähoitomaksut, puolet tuloistani vuokraa. Silti vain sen takia, että olin yh, oletukset siitä mimmoisia tukia mukamas sain olivat ihan käsittämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mies, joka nostaa pari kolme kertaa vuodessa sossun kassasta tukea ei ole naisten silmissä se paras mahdollinen kumppani, mitä tulee perheen perustamiseen. Kokemusta on. Olen se renttu jonka kanssa on kivaa ja jännää lyhyen aikaa, mutta ei sen kanssa viitsi mitään sen vakavampaa alkaa.
ap
Toivon, että löydät mentaliteetiltaan sopivan naisen. Ikävää, jos kokemuksesi on tuollainen. Minä ja mieheni olemme molemmat free lancereita ja tulotasot samaa luokkaa kuin sinulla, joten puhun kokemuksesta.
Valitat, että SINÄ maksat esimerkkinä olleen naisen elämisen.Hän kuitenkin rahoittaa elämisensä työllä, mutta itse kerrot saavasi tukia yhteiskunnalta pari kertaa vuodessa.
Aikamoisen katkera olet myös, naisille. Minä en näe ongelmaa sun tulotason ja lastenteon välillä. Asenteessasi enemmin. Voihan se nainen tienata rahaa.
Minulla oli vakituinen työpaikka vielä 5 vuotta sitten, sitten tuli yt:t ja sen jälkeen olen joutunut työllistämään itse itseni freenä. Ei se oma valintani ollut.
ap