Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Piilolinssien laadun huononeminen

Vierailija
05.07.2017 |

Olen aina käyttänyt sellaisia piilolinssejä, joita voi pitää yötä päivää silmissä. Poistan ne yöksi, mutta kiva hädän sattuessa tietää, että voi myös nukkua ne päässä ja päiväunet on myös mahdollisia ilman linssien takertumista silmiin. Aluksi käytin Air Optix Night&Day-linssejä, mutta myöhemmin siirryin Air Optixeihin, koska ne olivat halvempia ja yhtä hyvät, ja niitä käytinkin vuosia ennenkuin pari vuotta sitten jotain tapahtui linssien materiaalissa, eivätkä ne enää sopineet ollenkaan. Luin silloin Lenson.com arvosteluja kyseisistä linsseistä, ja monet muut käyttäjät olivat kokeneet saman. Olen sittemin käyttänyt Acuvue Advancea (ne sopivat hyvin, mutta valmistus valitettavasti lopetettiin) ja nyt Avucue Oasysta. Kohta pitäisi tilata lisää piilolinssejä ja menin taas lenson.com sivuille selailemaan ja lukemaan arvosteluja, mutta kauhukseni huomasin, että jokaisen merkin kohdalla kommenttien mukaan laatu on heikentynyt niin, että linssejä tuskin pystyy pitämään silmissä, tai ne jopa rikkoutuvat. Oletteko itse huomanneet samanlaista laadun heikkenemistä? Mitä linssejä itse voitte suositella?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Biotruen yötäpäivää-linssit enkä ole huomannut neljän vuoden käytön aikana huononemista laadussa. Toki joskus linssit tuntuu huononmalta mutta yleensä kyse on omien silmien kuivuudesta esim. pakkasen tai allergian takia.

Vierailija
2/7 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mistä olet tilannut kyseisiä linssejä, itse pikaisella googletuksella löysin pelkästään one day-versioita.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen huomannut linssien laadun huonontuneen. Olen käyttänyt piilareita 11 vuotta, nykyiset kuukausilinssit eivät meinaa säilyä hyvänä kuin pari viikkoa, vaikka miten putsaat ja pidät välipäiviä, enkä nuku piilarit päässä. Turhauttavaa! Piilarinesteen merkilläkään ei juuri ole merkitystä, joten vika on itse linsseissä. Vinkkejä kuuntelen myös :)

Vierailija
4/7 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda piilolinssinestettä.Solocare Aqua on loistava.

Vierailija
5/7 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ohi, mutta itse käytin piilareita ikuisuus sitten ja silloin samaa paria käytettiin vuosi.

Vierailija
6/7 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän Bausch&Lomb SofLens -piilareita. Todella edulliset ja ovat olleet ihan hyvät. Tosin ovat aika ohuet, eli voivat mennä helposti rikki. Olen käyttänyt Air Optixia, mutta huomasin laadun huonontuneen ja vaihdoin Biofinityyn. Senkin laatu huonontui...

Hyvä piilarineste kyllä auttaa. Aosept plus on todella hyvä, kaikki silmän ärtymiset jne ovat poistuneet sen käytön myötä.

Vierailija
7/7 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu varmasti hyvällä piilarinesteellä on merkitystä, mutta ei silloin, jos linssit ovat alusta lähtien paketista ottaessa surkeat. En vain käsitä, miksi niin monet eri valmistajien linssit, joita käyttäjät ovat ylistäneet vuosikausia ovat nyt joukolla heikentyneet laadussa. Luulisi, että asia olisi päinvastoin ja linssit kehittyisivät koko ajan mukavammiksi. Esimerkiksi luin uuden Air Optix plus hydraglyde-linssien arvosteluja, joiden pitäisi olla paranneltu versio aiemmista air optixeista, mutta ainakin lensonissa ihan jokainen käyttäjä haukkuu linssien olevan surkeimmat ikinä. 

Aloin jo harkita silmien mittojen mukaan tehtäviä kovia GB-linssejä, onko kellään kokemusta sellaisista?

ap