Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tapahtuu, jos murtumaa ei hoideta heti? Paraneeko jalka koskaan?

Vierailija
04.07.2017 |

Eli siis mä astuin alkuvuodesta nilkkani vinoon, ei otettu röntgeniä, koska pystyin melko normaalisti kävelemään ja kolmen päivän sairasloman jälkeen pystyin kävelemään normaalisti, vaikka nilkka turposi useamman viikon ajan, muttei ollut millään muotoa kipeä. Nyt loukkasin samaisen jalan nilkan uudestaan, otettiin röntgenkuva ja siellä näkyi murtuma, mutta lääkäri epäili vahvasti, että kyseinen murtuma on vanha eli todennäköisesti tuollon alkuvuodesta tullut.

Eli pohdin siis, että mikäli tuo murtuma on ns. vanha niin miten se tulee vaikuttamaan tulevaisuudessa elämääni. Alkaako oireilla myöhemmin tmv?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on luutunut sillen kuin on. Ilmeisesti kyse siististä murtumasta kun ei sua aiemmin pitkään vaivannut.

No mitä se nykyinen lääkäri sanoi tilanteesta?

Vierailija
2/8 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä mitenkään jos se murtuma on ollut pieni, hyväasentoinen eikä esim. ulotu nivelpintaan eikä sijaitse mitenkään hankalassa paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla herkempi murtumaan vastakin. Niin minulle on sanottu, kun ollut samassa jalassa hyväasentoinen hoidettu murtuma pari kertaa.

Vierailija
4/8 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on luutunut sillen kuin on. Ilmeisesti kyse siististä murtumasta kun ei sua aiemmin pitkään vaivannut.

No mitä se nykyinen lääkäri sanoi tilanteesta?

Nykynen lääkäri ei vielä oikeestaan muuta sanonu, kun et varmuudeks kipsi on tän muutaman päivän ajan, kunnes tulee röntgenlääkärin lausunto onko murtuma tuore vai vanha. Jos vanha ni kipsi poistetaan.

ap

Vierailija
5/8 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä murtumat paranee ihan itsekseen. Tosin voi jäädä vähän virhe-asentoon tai mennä hyvin paikalleen, riippuu tuurista. Minulla on useita ja useita murtumia, eikä niitä valtaosaa ole hoidettu "millään tavalla". kyllä niistä vaivaa voi jäädä huonolla tuurilla.

Vierailija
6/8 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto korjaa sen, mitä pystyy korjaamaan. Ja on jo korjannut. :) Jos sun nilkka on ollut ihan oireeton, niin hyvähän siitä on tullut.

Mulla on itselläni ollut lukuisia itsestään parantuneita murtumia, enkä varmasti kaikkia niistä itse tiedäkään. Ainoa vaivannut kohta on kolmeen kertaan murtunut jalkapöytä, joka on ilmeisesti luutunut aavistuksen väärään asentoon. Tarvitsen hyvät ja tukevat juoksukengät niihin päiviin, kun kävelen pitempiä matkoja - silloin jalka on oireeton.

Vierailija
7/8 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonto korjaa sen, mitä pystyy korjaamaan. Ja on jo korjannut. :) Jos sun nilkka on ollut ihan oireeton, niin hyvähän siitä on tullut.

Mulla on itselläni ollut lukuisia itsestään parantuneita murtumia, enkä varmasti kaikkia niistä itse tiedäkään. Ainoa vaivannut kohta on kolmeen kertaan murtunut jalkapöytä, joka on ilmeisesti luutunut aavistuksen väärään asentoon. Tarvitsen hyvät ja tukevat juoksukengät niihin päiviin, kun kävelen pitempiä matkoja - silloin jalka on oireeton.

Juu ilmeisest on korjannu, koska vaan sen muutaman päivän sillon kenkkasin ja sen jälkeen kivut oli poissa ja muutaman viikon kyllä edelleen turposi päivisin, mut sen jälkeen ei oo oireillu mitenkään.

Kiva kuulla, jos näin nyt voi sanoa, mä jo vähän säikähdin, että jos tää on vanha murtuma eikä oo hoidettu, että aiheuttaa jotain negatiivista myöhemmin. Nyt uskallan ainakin toivoa, ettei jää mitään vaivoja, jos/kun on vanha.

ap

Vierailija
8/8 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tullu n. vuosi tai jopa kauemmin aikaa sitte murtuma jalkaan. Vieläkin saattaa välillä sattua. Aina vaan sanotaan että älä liiku hetkeen. Eihän se mitään auta..