Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksikielisten lasten nimet

04.07.2017 |

Heips! Olen Amerikasta kotoisin.
Puhun hyvin suomea, sillä muutimme Suomeen minun ollessa 4-vuotias.
Taannoin menin yhteen suomalaisen miehen kanssa. Meillä on kaksi lasta, jotka ovat kaksikielisiä. Vanhempien kesken puhumme Suomea.
Haluaisinkin kysyä muiden kaksikielisten perheiden lasten nimistä?
Me olimme miehen kanssa yhtä mieltä siitä, että etunimet tulevat Amerikasta. Mies kuitenkin halusi, että joku muista nimistä on Suomesta.
Niinpä tyttömme sai nimeksi Chloe ja poikamme Connor.
Kutsumaniminä siis ensimmäiset nimet, joita molemmat vanhemmat käyttää, ei siis ole niin, että minä kutsuisin lapsia Amerikkalaisella, ja mies suomalaisella nimellä, vaan kutsumme lapsia Amerikkalaisilla nimillä.
Nämä nimet ovat toimineet toistaiseksi hyvin, mieskin osaa nimet lausua, tosin tytön nimi ainakin on vaikea lausua miehen sukulaisille. Tyttö ymmärtää kyllä nimensä, vaikka se lausuttaisiin väärin.
Lapsilla ikää siis tytöllä 3v9kk ja pojalla 2v1kk.

Kysyn nyt teiltä, miten teillä on mennyt nimivalinnat kaksikielisessä perheessä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh. 3/5 provo.

Kukaan, siis kukaan ei ilmoita netissä näin hyviä tunnistusmerkkejä itsestään tai lapsistaan.

Jätä seuraavassa provossa toiset nimet pois, niin muiden on helpompi uskoa.

Vierailija
2/3 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos huomautuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, oli provo tai ei, meillä on lapsilla latinalaisamerikkalainen isä ja lasten etunimet ovat sellaisia että toimivat mielestäni molemmissa maissa. Eivät ole suomalaisia mutta suomeksi helposti lausuttavia, yhden lapsen nimi on tosin melkein suomalainen, vain ilman pitkää vokaalia (esim.ei Miia vaan Mia). Pojan nimi on hieman hankalampi mutta hän käyttää suomalaista lempinimeä. Lasten toiset nimet on suomalaisia, ja olen antanut heille oman suomalaisen sukunimeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi