Kuinka pitkän matkan jaksat hölkätä yhtäjaksoisesti?
Kommentit (50)
10 km, jonka hölkkään 1-2 kertaa vuodessa. Pidempää en ole koskaan yrittänyt. Ei ole niinkään jaksamisesta kiinni kuin jalkojen kestämisestä. Normisti hölkkään noin 7km lenkkejä, jos on kiire niin nopea vitonen riittää. Pyrin hölkkäämään kolmesti viikossa, välillä jää kahteen kertaan, mut ne on sitten pidempiä lenkkejä. Juoksemisesta ei voi minun vauhdillani puhua (noin 6,5 minuuttia kilsa).
en ole testannut maksimietäisyyttä koskaan, mutta kai sitä ajallisesti pari tuntia ainakin hölkkäis, kun tunti, puoltoista menee kepeään.
Ensimmäinen kommentoija oikeastaan sanoi jo kaiken tarpeellisen.
Ei kukaan jolla on riittävä peruskunto ja oikeanlainen hengitystekniikka väsy hölkkäämiseen. Raja tulee vastaan siinä kun ei ole saanut ruokaa eikä unta yli vuorokauteen. Hölkätessä kun on vaikea syödä saatika nukkua.
22,5 km on tullut tänä vuonna pisimmillään hölkkäiltyä. Todennäköisesti jaksasin helpohkosti vielä pitempäänkin, jos saisi enemmän juotavaa kannettua mukana, koska tuo ei edes tuntunut pahalta. Tahti toki oli rauhallista eli tuohon meni aikaa noin 2 h 20 min. Epäilisin, että monella, joilla matka jää lyhyeksi, vika on liian kovassa vauhdissa. Tarpeeksi rauhallisesti hölkäten ihminen jaksaa todella pitkiä matkoja.
En tiedä. Varmaankin jokunen 3-5km maximissaan. Veikkaisin jotain 3750 metriä.
Tänään piti juosta jokunen kilometri mutta ei juokseminen juoksuta ihmistä sen enenpää.
Vierailija kirjoitti:
Ap on selvästi vasta aloittelija, koska tällaista kysymystä ei esittäisi kukaan joka oikeasti harrastaa juoksua.
Oliko sulla kenties joku pointti? Tämä kun ei ole juoksua harrastavien foorumi, vaan täältä löytyy tosiaan niin aloittelijoita kuin ammattilaisia sekä heitä joiden liikunta on lähinnä arki- ja hyötyliikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 500 metriä. Siinä vaiheessa sattuu keuhkoihin jo liian kovaa.
Että näinkin huonokuntoisia ihmisiä löytyy ja vielä ylpeillään ja yläpeukutetaan
En ymmärrä sohvaperunoiden sielunmaisemaa
Kaikki jotka vastaavat alle 10km ovat käytännössä niin huonokuntoisia, että heitä ei tulisi olla edes olemassa. Tämä maa ei tarvitse yhtään heikkoa paskaa, sohvaperuna kusta.
Minuutin tai kaksi jos ei ole ylämäkeä ja tuplarattaita. Matka tuskin on kovin pitkä :D. Synnytyksestä 3kk.
Olen melko alussa vasta, mutta tässä vaiheessa jaksan n. 5 min kerrallaan, sitten pitää hiljentää. Lenkin aikana mulle tulee tällä hetkellä 5-7 juostua viisminuuttista. Nopeus on 5-6 km/h.
Kohtapuoliin jaksan juosta koko lenkin.
Mutta tulin kyllä vähän surulliseksi noista parista kommentista.
Olette itsekin aloittaneet juoksemisen joskus joten on ihan turha olla ylimielisiä meitä alottelijoita kohtaan.
On kova juttu huomata edistymistä vaikka se ei teidän silmissänne olisikaan yhtään mitään.
Aloitin itse lähes nollakunnosta ja mulle oli iso juttu kun jaksoin ekan kerran juosta 5 min.
En osaa sanoa. Olen joskus juossut säännöllisestikin, mutta juokseminen on vähän jäänyt muiden harrastusten jalkoihin ja yritän päästä taas raiteille. Eilen meni seitsemisen kilometriä juoksukuntoon nähden hyvää vauhtia joten hölkäten varmasti jaksaisin tunnin-pari. Jos vain ajoittain kipuillut jalka jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka vastaavat alle 10km ovat käytännössä niin huonokuntoisia, että heitä ei tulisi olla edes olemassa. Tämä maa ei tarvitse yhtään heikkoa paskaa, sohvaperuna kusta.
On se kiva, että sinunkaltaisillasi ihmisilläkin on edes yksi asia, jolla päteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että näinkin huonokuntoisia ihmisiä löytyy ja vielä ylpeillään ja yläpeukutetaan
Minä yläpeukutin tuota, olisin itse vastannut jotain samansuuntaista. Kävelen kyllä koiran kanssa reipasta vauhtia joka päivä noin 7-12 km, joten en koe itseäni ihan sohvaperunaksikaan. Mutta ei sekään tervettä ole, että elämä pyörii kuntoilun ympärillä niin täysin, että pitää monessa eri ketjussa keskustelupalstalla haukkua kaikkia, jotka eivät ole himoliikkujia. Huomattavasti säälittävämmältä sinä kuulostat kuin tuo lainaamasi kirjoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ylpeiltiin?
Ap on selvästi vasta aloittelija, koska tällaista kysymystä ei esittäisi kukaan joka oikeasti harrastaa juoksua.