Pojan rippijuhliin pizzabuffa, hyvä vai huono ajatus?
Meillä on tuttu pizzanpaistajayrittäjä, joka tulee omalla uunin sisältävällä vaunulla pihaan ja tekee vieraille mittatilauspizzaa. Minusta idea on kiva, mutta mitä itse ajattelisit, jos olisit vieraana?
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vanhoja teistä on vanhat? Vanhempani ovat 74v ja syövät mielellään pizzaa. Vain joku 100 v voi olla sellainen, joka ei ymmärrä pizzan päälle. Hyvä idea!
Ai 100 vuotias 😉? Itse en tykkää pitsasta ja olen 29 v. Ap:n idea on mielestäni hyvä ja omaperäinen.
On olemassa jokin ihme uskomus siitä miten kaikki tykkää pitsasta ja se on kaikkien herkkua! Ei ole.
Se tunne kun istutaan iltaa ja ainoa ruoka on pitsaa... Se ihmettely siitä kun sinä et syö pitsaa!?!!
Lienee samanlainen kuin se tunne, kun juhlissa on aina tarjolla täytekakkua ja/tai voileipäkakkua, joita inhoan. Etenkin täytekakun kohdalla ihmettelyt varmasti samaa tasoa kuin pitsan kohdalla. Mutta kun juhlissa kuuluu olla kakkua....
Tässä oli kyse siitä, ettei siellä juhlissa ole muuta kuin sitä pitsaa. En minä pidä myöskään voileipäkakusta. Mutta juhlissa on sitten karjalanpiirakoita munavoin kera, pasteijoita... ym. Täytekakun sijalle varmaan löytyy pullaa, piirakkaa, keksejä?
On vaan olemassa tilaisuuksia missä ainoa syötävä on se stanan pitsa.
Et ole lukenut ketjua kunnolla. Ap sanoi tarjoavansa myös salaattia pitsojen kanssa sekä kakkukahvit myöhemmin. Pitsan inhoaminen ei siis ole ongelma näissä juhlissa.
Eli pitsaa ja salaattia. OK! Mutta eihän pitsan ystävät syö täytekakkua.
Voin kuvitella miten pitsaa on tarjolla erilaisia ja sitten ihminen joka ei syö tai EI voi syödä pitsaa saa eteensä salaattia... tomaattia, lehtisalaattia, kurkkua. NAM!
Ööö, pitsan ystävä ei syö täytekakkua? Mistä tällainen käsitys?
P.s. salaattiin voi laittaa muutakin kuin tomaattia, salaattia ja kurkkua. On olemassa pastasalaattia, kanasalaattia, kalasalaattia, juustosalaattia jne jne. Käytännössä lukemattomia vaihtoehtoja ja fiksu emäntä/isäntä on näistä perillä ja laittaa ainakin paria eri vaihtoehtoa valittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
m85 kirjoitti:
minulla oli tupareissa pakastepizoja tarjolla, hyvin uppos kunhan oli kaikkien makuun jotain, eikä vaan jotain hemmetin kasviksia, myös lihansyöjät otettava huomioon! Ja pelkkiä juustopizojakin niille jotka ei vielä ole päättänyt että onko kasvis vai lihansyöjä
usein on aina vaan kasviruokailijoille suunnattu menuu ja sitten lihansyöjät jää tyhjälle vatsalle, noi on todella ärsyttäviä
Tästä päästään siihen etteivät kaikki syö juustoa. Minä esim. en voi sitää juustoa missään muodossa mutta sulanut liisterimäinen juusto... hyi hel...
Jäänyt hieman traumat juustoa kohti kun sitä esikoulussa joutu syömään lattialta...
Ei, vaan tästä päästään siihen, että ap:n tapauksessa kyseessä on lapsen rippijuhlat, ei aikuisen tupaantuliaiset.
Jokainen emäntä ja isäntä tietää kyllä tuttujensa ruokarajoitteet ja osaa ottaa ne huomioon. Siitä ei tarvitse täällä erikseen muistuttaa.
En tarjoaisi täytekakkua pizzan jälkiruoaksi: kaksi leivonnaista, kaksi jauhoruokaa, tårta på tårta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka kuinka joku tulisi kärryineen paistamaan pitsaa pihalle se asia ei muutu, että tarjottava on äärimmäisen arkista ja mielikuvitusköyhää. Mites, jos tilaisit pitseriasta vaikka kahtakymmentä erilaista pitsaa ja leikkaisit tarjolle, oisko ok? Niin, ei todellakaan, varmasti erittäin wt ajatuskin mielestäsi.
Täydellisen harkitsematonta.
Ap en ole, mutta mielestäni on aina hienoa, kun nuori osallistuu itse juhliensa suunnitteluun ja toteutukseen. On hyvä, että juhlat ja tarjoilut ovat nuorelle mieleiset ja ns. hänen näköisensä. Siitä välittyy helpommin aito ja välitön tunnelma, jolloin vieraillakin on mukavampaa. Rippijuhlat ovat kuitenkin suht vapaamuotoiset kotona järjestettävät perhejuhlat, eivätkä mikään tiukkojen käyttäytymiskoodien mukaan sujuva virallinen tilaisuus.
Missä on sanottu, että AP:n tapauksessa nuori on osallistunut suunnitteluun ja toteutukseen? Ihan omana ideanaanhan AP tuon esitteli.
Erinomainen idea 10+++++++ :-)
Hyvää,että joskus erikoista :-)
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtava idea!! Rippijuhlat ovat nuoren juhla eikä ole mitään tarvetta aina olla niitä voileipäkakkuja ym. perinteisiä tarjottavia (ellei nuori toivo juuri sellaisia). Meillä oli pojan rippijuhlissa tarjolla tortilloita (pojan omasta toiveesta) ja maistuivat hyvin kaikille lapsista mummoihin. Täytteet olivat erillisissä astioissa ja jokainen sai itse täyttää tortillan mieleisellään tavalla. Kahvin kanssa oli pullaa, pikkuleipiä ja suklaamuffinsseja. Hyvin kelpasivat nekin.
Tykkään tortilloista mutta juhlatarjottavina ne on kyllä painajainen! Järkyn sotkuista puuhaa, kiva juhlatamineissa ja meikissä sotkea..
Söisin itseni ähkyyn, jos olisi pizzabuffa. Maistuisi ainakin paremmin kuin mikään makea tarjottava.
Antaa pojan itse päättää. Vieraana syön sitä mitä on tarjolla.
Kuullostaa hienolta idealta! Hyvin suunnattu juhlijan iän mukaan. Eikä se haittaa et ne vanhemmat sukulaisetkin saa joskus pizzaa syödäkseen jos eivät ole päässeet maistamaan. Jälkkäriksi jotain kevyttä esmes hedelmäsalaatti ja jätskiä siihen päälle niille kun tahtoo. Onnistuneita juhlia!
Miksi tämä useamman vuoden vanha ketju on nostettu tammikuussa keskusteluaiheeksi?
Vierailija kirjoitti:
Jos vieraissa on keliaakikkoja, pitää sit paistaa teidän omassa uunissa. Uunissa ei saa olla gluteenijauhoja (pöllyävät).
Keliaakikot saa lämmittää eväänsä mikrossa. Kaipa niitä gluteenittomia pitsoja myydään pakasteena kaupoissa.
Laittakaa pizzalaatikoita valmiiksi jonnekin sivupöydälle. Ois mahtavaa kun saa vielä iltaruoan itselleen kun en koskaan jaksa syödä kuin puoli pizzaa kerralla.
Huono. Samaa pahaa. Mitä eroo niis on?
Hyiih.
Sit kuitenkin tulee täysveget, juurespureksijat (lähekkös pilkkoon ja raastaan sormias), väärää juustoa, liikaa sipulia, liian vähän sipulia, tomaattikastike ei nyt ole justt jne, liian paksu pizzapohja, liian ohut pizzapohja.. tällasta.
Kyllähän siitä sopan saa syntymään. Ei oo hyvä idea.
Sopasta mieleenjohti: Pari hyväö keittoa ja myös kunnon lihapataa kundeille. Kyllä tytötkin tuhdista muhkeesta lihasta tykkää.
Oisko hyvä? Varmaan maistuis? Sullekin?
HK Blöö kylmänä kullekin kouraan sinapilla tai ketsupilla tai ilman.
Jos ei kelpaa nii pää kii.
Vierailija kirjoitti:
Juhlia tuntuu olevan monenlaisia, kun joku kirjoitti, että lihansyöjät jäävät usein tyhjälle vatsalle, kun menu on kasvisyöjille, eivät ilmeisesti sitten pysty sitä kasvisruokaa syömään. Itse olen ollut kasvissyöjä jo yli 20 vuotta ja melkoisen monet kekkerit, isommat ja pienemmät, olen itse jäänyt tyhjälle vatsalle, vaikka juhlissa on ollut kasvisruokaa tarjolla. Yleensä kun on niin, että jos pöydässä on sekä liha-että kasvisvaihtoehto, niin lihansyöjät ottavat molempia. Se viimeisimpien joukkoon sattuva kasvisruokailija ei sitten enää saa mitään syötävää.
...
Kaikki EIVÄT tykkää mistään laadusta pizzaa.
Yök.
Koko rippijuhlien pitäminen on huono idea. Mutta jos nyt haluaa tuollaisen uskonnollisen perinteisen naimalupajuhlan pitää, niin miksi pilata sen jollain pitsalla?
Vierailija kirjoitti:
Söisin itseni ähkyyn, jos olisi pizzabuffa. Maistuisi ainakin paremmin kuin mikään makea tarjottava.
Antaa pojan itse päättää. Vieraana syön sitä mitä on tarjolla.
Antaa pojan päättää? Sillä pojalla on 7 vuotta sitten ollut ne rippijuhlat.
En ymmärrä rippijuhlia, johon tulee muutkin kuin kummit. Lahjan toivossako kutsuttujen määrä on suurempi.
Ettekö tajua että ne rippijuhlat oli 7 v. sitten ?
Juhlia tuntuu olevan monenlaisia, kun joku kirjoitti, että lihansyöjät jäävät usein tyhjälle vatsalle, kun menu on kasvisyöjille, eivät ilmeisesti sitten pysty sitä kasvisruokaa syömään. Itse olen ollut kasvissyöjä jo yli 20 vuotta ja melkoisen monet kekkerit, isommat ja pienemmät, olen itse jäänyt tyhjälle vatsalle, vaikka juhlissa on ollut kasvisruokaa tarjolla. Yleensä kun on niin, että jos pöydässä on sekä liha-että kasvisvaihtoehto, niin lihansyöjät ottavat molempia. Se viimeisimpien joukkoon sattuva kasvisruokailija ei sitten enää saa mitään syötävää.