Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan rippijuhliin pizzabuffa, hyvä vai huono ajatus?

Vierailija
03.07.2017 |

Meillä on tuttu pizzanpaistajayrittäjä, joka tulee omalla uunin sisältävällä vaunulla pihaan ja tekee vieraille mittatilauspizzaa. Minusta idea on kiva, mutta mitä itse ajattelisit, jos olisit vieraana?

Kommentit (163)

Vierailija
61/163 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava idea!! Rippijuhlat ovat nuoren juhla eikä ole mitään tarvetta aina olla niitä voileipäkakkuja ym. perinteisiä tarjottavia (ellei nuori toivo juuri sellaisia). Meillä oli pojan rippijuhlissa tarjolla tortilloita (pojan omasta toiveesta) ja maistuivat hyvin kaikille lapsista mummoihin. Täytteet olivat erillisissä astioissa ja jokainen sai itse täyttää tortillan mieleisellään tavalla. Kahvin kanssa oli pullaa, pikkuleipiä ja suklaamuffinsseja. Hyvin kelpasivat nekin.

Vierailija
62/163 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva idea ap!

Mutta mieti just se, että on hyvät lautaset ja lautasliinat. Ja sliceina tarjotkaa, muuten menee ikä ja terveys ja jokainen voi syödä jaksamisensa mukaan. Alkuun simppeleitä ja yleisesti kaikille maistuvia, aina väliin kasvisversio (jos joukossa kasvissyöjiä). Sitten loppupuolella voi tehdä jo niitä erikoistoiveita. Jos ystäväsi ovat pizzeriayrittäjiä, he varmaan tietävät mitkä kombot yleisimmin maistuu.

Koska ei ole iso vaiva, niin tee siihen oheen vaikka paria salaattia ja vaikka joku suolainen piirakka (tosi nopea ja helppo tehdä). Voileipäkakku olis tietty paras, mutta tulee turhan tyyriiksi sellaisena varatarjoiluna. Näin saat 110-vuotiaat ja pizzaa inhoavat iloisiksi.

Makeaahan teillä oli tulossakin, täytekakku ja kahvit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/163 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vanhoja teistä on vanhat? Vanhempani ovat 74v ja syövät mielellään pizzaa. Vain joku 100 v voi olla sellainen, joka ei ymmärrä pizzan päälle. Hyvä idea!

Ai 100 vuotias 😉? Itse en tykkää pitsasta ja olen 29 v. Ap:n idea on mielestäni hyvä ja omaperäinen.

Vierailija
64/163 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä miksen lämpene idealle. Miellän pizzan sellaiseksi laiskotteluruoaksi jota haetaan pitseriasta kun ei jaksa itse kokata. Juhlissa odottaisin saavani jotain muuta. Lisäksi syöminen vähän hankalaa kun jos käsin syö niin rasva valuu, ja aterimia käytettäessä pitäisi olla jokaisella istumapaikka kun hankala ilmassakaan on paloitella.

No öö, eiköhän ap hoida vieraille istumapaikat muutenkin. Sitä kahvikuppiakin pidellään varmaan ilmassa koko kahvittelun ajan ja voileipäkakku huitaistaan ykkösellä alas.

Vierailija
65/163 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa... Vaikka pizzasta tykkäänkin niin juhlissa en sitä uskaltaisi syödä, mulla menee yleensä aina pizzasta maha sekaisin niin olisi hyvin ikävä istua loppu juhlat ja kotimatka vessassa.

Vierailija
66/163 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piristävä idea! VIHAAN voileipäkakkuja, en ikinä syö niitä. Yrittää siinä sitten närppiä jotain keksiä mahan täyteen, kun sitä hiivatin voileipäkakkua pitää työntää joka jumalan kesteihin ja se maistuu aina yhtä kamalalta. 

Vierailija
67/163 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tuttu pizzanpaistajayrittäjä, joka tulee omalla uunin sisältävällä vaunulla pihaan ja tekee vieraille mittatilauspizzaa. Minusta idea on kiva, mutta mitä itse ajattelisit, jos olisit vieraana?

Entä jos ei syö pizzaa?

Vierailija
68/163 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ihmiset tuskin tykkää, jos heitä tulossa. Muutoin kelpoidea.

singts

Olen töissä ikääntyneiden hoivakodissa ja melkein jokainen asukas syö todella mielellään pizzaa. 

Ap kekannut miten omiin horinoihinsa saa satoja ylänuolia.

Vierailija
69/163 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikki ;)?

Vierailija
70/163 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei syö pizzaa?

Jossain myöhemmin ap mainitsi että lisäksi salaatteja ja kahvipöytä täytekakkuineen.

Vierailija
71/163 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vanhoja teistä on vanhat? Vanhempani ovat 74v ja syövät mielellään pizzaa. Vain joku 100 v voi olla sellainen, joka ei ymmärrä pizzan päälle. Hyvä idea!

Ai 100 vuotias 😉? Itse en tykkää pitsasta ja olen 29 v. Ap:n idea on mielestäni hyvä ja omaperäinen.

On olemassa jokin ihme uskomus siitä miten kaikki tykkää pitsasta ja se on kaikkien herkkua! Ei ole.

Se tunne kun istutaan iltaa ja ainoa ruoka on pitsaa... Se ihmettely siitä kun sinä et syö pitsaa!?!!

Vierailija
72/163 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei syö pizzaa?

Sitten on ilman pizzaa. Aivan niin kuin minunkaltaiseni voileipäkakkua inhoavat ovat ilman voileipäkakkua (ja sitä kautta usein ilman mitään suolaista tarjottavaa) lähes kaikissa juhlissa. Fiksut emännät/isännät toki järjestävät enemmän kuin yhtä lajia tarjolle, jotta on vaihtoehtoja. Ap kertoikin näin tekevänsä, mikä on hieno asia.

Vierailija
73/163 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa jokin ihme uskomus siitä miten kaikki tykkää pitsasta ja se on kaikkien herkkua! Ei ole.

Se tunne kun istutaan iltaa ja ainoa ruoka on pitsaa... Se ihmettely siitä kun sinä et syö pitsaa!?!!

Lienee samanlainen kuin se tunne, kun juhlissa on aina tarjolla täytekakkua ja/tai voileipäkakkua, joita inhoan. Etenkin täytekakun kohdalla ihmettelyt varmasti samaa tasoa kuin pitsan kohdalla. Mutta kun juhlissa kuuluu olla kakkua....

Vierailija
74/163 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lienee samanlainen kuin se tunne, kun juhlissa on aina tarjolla täytekakkua ja/tai voileipäkakkua, joita inhoan. Etenkin täytekakun kohdalla ihmettelyt varmasti samaa tasoa kuin pitsan kohdalla. Mutta kun juhlissa kuuluu olla kakkua....

Tässä oli kyse siitä, ettei siellä juhlissa ole muuta kuin sitä pitsaa. En minä pidä myöskään voileipäkakusta. Mutta juhlissa on sitten karjalanpiirakoita munavoin kera, pasteijoita... ym. Täytekakun sijalle varmaan löytyy pullaa, piirakkaa, keksejä?

On vaan olemassa tilaisuuksia missä ainoa syötävä on se stanan pitsa.

Vierailija
75/163 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli kyse siitä, ettei siellä juhlissa ole muuta kuin sitä pitsaa. En minä pidä myöskään voileipäkakusta. Mutta juhlissa on sitten karjalanpiirakoita munavoin kera, pasteijoita... ym. Täytekakun sijalle varmaan löytyy pullaa, piirakkaa, keksejä?

Et ole lukenut ketjua kunnolla. Ap sanoi tarjoavansa myös salaattia pitsojen kanssa sekä kakkukahvit myöhemmin. Pitsan inhoaminen ei siis ole ongelma näissä juhlissa. 

Vierailija
76/163 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle olisi sitten varmaan ihan sama myös jos pappi tarjoaisi konfirmaatiossa viinin sijasta kaljaa?

Sitä paitsi jos pitsaa haluaa syödä, sen pitää olla napolilaisessa pitsauunissa valmistettua, ei mistään kuppaisen ruokakärryn likaisesta tassusta.

Vierailija
77/163 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli tupareissa pakastepizoja tarjolla, hyvin uppos kunhan oli kaikkien makuun jotain, eikä vaan jotain hemmetin kasviksia, myös lihansyöjät otettava huomioon! Ja pelkkiä juustopizojakin niille jotka ei vielä ole päättänyt että onko kasvis vai lihansyöjä

usein on aina vaan kasviruokailijoille suunnattu menuu ja sitten lihansyöjät jää tyhjälle vatsalle, noi on todella ärsyttäviä

Vierailija
78/163 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole lukenut ketjua kunnolla. Ap sanoi tarjoavansa myös salaattia pitsojen kanssa sekä kakkukahvit myöhemmin. Pitsan inhoaminen ei siis ole ongelma näissä juhlissa. 

Eli pitsaa ja salaattia. OK! Mutta eihän pitsan ystävät syö täytekakkua.

Voin kuvitella miten pitsaa on tarjolla erilaisia ja sitten ihminen joka ei syö tai EI voi syödä pitsaa saa eteensä salaattia... tomaattia, lehtisalaattia, kurkkua.  NAM! 

Vierailija
79/163 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

m85 kirjoitti:

minulla oli tupareissa pakastepizoja tarjolla, hyvin uppos kunhan oli kaikkien makuun jotain, eikä vaan jotain hemmetin kasviksia, myös lihansyöjät otettava huomioon! Ja pelkkiä juustopizojakin niille jotka ei vielä ole päättänyt että onko kasvis vai lihansyöjä

usein on aina vaan kasviruokailijoille suunnattu menuu ja sitten lihansyöjät jää tyhjälle vatsalle, noi on todella ärsyttäviä

Tästä päästään siihen etteivät kaikki syö juustoa. Minä esim. en voi sitää juustoa missään muodossa mutta sulanut liisterimäinen juusto... hyi hel...

Jäänyt hieman traumat juustoa kohti kun sitä esikoulussa joutu syömään lattialta...

Vierailija
80/163 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity suoraan tämän ketjun aiheeseen, sillä ap sanoi tarjoavansa muutakin kuin pizzaa. Sanon kuitenkin, että juhlissa ei todellakaan aina ole muuta suolaista tarjolla kuin se ikuinen voileipäkakku. Silloin syön vain makeita tarjottavia. Joskus on ollut niinkin, että ainoat tarjottavat ovat olleet voileipäkakku ja täytekakku. Silloin olen jättänyt tarjoilut väliin ja juonut vain teetä. Jos ei itse tykkää, jostain yleisesti pidetystä, siitä ei tarvitse tehdä sen kummempaa numeroa. Sitten vaan ei syö sitä, mistä ei pidä. On kyllä toki erittäin erikoinen tilaisuus jos on vain yhtä lajia tarjolla. Edes opiskeluaikoina en koskaan ole ollut sellaisessa tilaisuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme