Aloin seurustelemaan ja nyt yksi tuttavapariskunta haluaa kaveerata mun kanssa
Siis pitävät yhteyttä, kyselevät mitä teen ja jos en tee mitään haluaisinko tulla heidän luo. Ja ylipäätänsä kyselevät mun elämästä ja osoittavat kiinnostusta mua kohtaan, ennen olin niille kuin ilmaa.
Suhtautuvat hyvin eritavalla muhun nykyään. Vuosien varrella olen törmännyt heihin muutamissa juhlissa ja baarissa, mutta ovat kohdelleet mua hyvin nihkeästi ja hiukan ylimielisesti.
Nyt kerron vähän menneistä mitä muistan. Pariskunnan mies oli mun kaveri hetken ajan lapsena ja on mulle melkein sukua (serkun serkku)
mutta varhaisteininä tiemme erosivat, kun hän alkoi pelata jääkiekkoa ja löysi cooleja kavereita. Niin eihän siinä vaiheessa voi enää olla oudon läskipojan kaveri.
Ylä-asteella häntä hävetti kun oli ollut joskus mun kaveri, kun joku kysyi siltä "miksi oot joskus ton luuserin kanssa pyörinyt"? Niin siitä alkoi nimittely ja eristäminen. Halusi kai tehdä kaikille selväksi ettei ikinä ollut aito kaveri mua kohtaan.
Musta tietenkin tuntu tosi pahalta silloin, ymmärsin että olin nolo ja mua ei haitannut että tyyppi ei halunnut olla mun kaveri, koska häpesin jopa itse itseäni ja ymmärsin ettei melkein kukaan halunnut olla mun kaveri. Ainoa mikä harmittaa vieläkin on se että kiusasi mua.
Ylä-asteen jälkeen sain edelleen kuulla vit*uilua ylipainosta, finneistä ja huonoista vaatteista ja siitä kun en ole luultavasti saanut edes naista, tuskin sormellakaan kokeillut. Oikeastaan vasta 18-vuotiaana sain rauhan. Osittain varmaan kun tyyppi kypsyi ja muita kiireitä jne.
Toisaalta jos oltiin samaan aikaan baarissa niin ei olevinaan eka edes muistanut kuka olen jos jostain syystä oltiin samassa pöydässä.
Vasta kun parikymppisenä laihduin ja aloin käydä salilla sekä panostin enemmän tyyliin alkoi pariskunnan nainen hiukan juttelemaan ja myöhemmin mieskin jos satuttiin samaan aikaan olemaan viihteellä.
Kerran mies kehui mua todella paljon (kun lopulta "muisti" kuka olen) kun olen muuttunut tosi komeaksi ja vähän kertoi kuulleensa huhuja että moni muija on kiinnostunut musta ja mulla ois vara valita.
Mä kuitenkin sanoin että seurustelu ei oo mun juttu, mistä tyyppi taisi pahoittaa mielensä kun painostavalla äänensävyllä sanoi että kaikkien miesten pitää seurustella koska se ei ole oikea mies joka ei naista saa omaksi.
Olin vähän että aha :D Tuo oli muistaakseni n.3v sitten ja ymmärsin että mun seurustelemattomuus on ongelma monille tai sitä pidetään outona.
Nyt olen 25v ja olen seurustellut puolivuotta. En enää asu sillä kylällä vaan läheisessä kaupungissa ja ilmeisesti tieto mun seurustelusta on levinnyt sinne.
Muutama kuukausi sitten alkoi se yhteydenpito ja tässä nyt olen pähkäillyt että miksi ihmeessä?
Itse ajattelen tai uskon sen johtuvan siitä kun olen suhteessa, yhteydenpito alkoi melkein heti kun tieto mun seurustelusta levisi sinne (kiitos serkun). Tuntuu tyhmältä edes miettiä tätä mutta jokin juju tuossa on yhteydenpidossa on..
Outoa että tuo pariskunta pitää muhun nykyään yhteyttä kun ei edes asuta samalla paikkakunnalla ja silloin kun asuttiin olin heille kuin ilmaa, vaikka lopulta komistuin ja mun kanssa olisi kehdannut näyttäytyä ihmisten ilmoilla.
Jos joku jaksoi lukea sekavan ja pitkän tekstin niin voisitko kertoa oman mielipiteesi miksi nuo ihmiset pitää muhun nyt yhteyttä?
Itse en ole kertaakaan ottanut yhteyttä koska en halua niitä mun elämään. Toki on meillä yhteisiä serkkuja jotka meitä tavallaan yhdistää, mutta se ei voi olla syy miksi pitävät minuun yhteyttä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt ihan järkyttävän kamalaa, että joku haluaa olla kaveri! Yhteydenoton ajankohta voi olla sattumaakin.
Olisitko itse kaveri sellaisen kanssa joka hylkää sut kun löysi parempia ja alkoi myös kiusaamaan?
Olette molemmat kasvaneet ja aikuistuneet. Ehkä kaduttaa aiempi kiusaaminen nuorena, yrittää tällä tavoin korjata mennyttä. Kaikista ei ole suoraan pyytämään anteeksi, korkeintaan kun on tarpeeksi promilleja ja tulee tarve avautua. Täällä spekuloidaan kuinka hän yrittää pokata tyttöystävääsi ym. Se ehkä kertoo näistä epäilijöistä enemmän, heti jotain negatiivista ja taka-ajatuksia, vaikka tilanne ei välttämättä ole niin. Ehkä olet vastannut hänelle takaisin mukavasti ja hän arvostaa sinua nykyään nähden sinut aivan eri valossa. Sellaisen ihmisen kanssa halutaan olla. Sinuna katsoisin varovasti, mutta avoimin mielin minkälainen ihminen hän nykyään on ja koittaa keskustella asioista. Joskus menneet on osattava jättää taakse ja keskittyä nykyhetkeen. Ehkä hänkin on vain tehnyt niin.
Sä olit ylä-asteella se syrjitty outo luuseri ja kaveris suosittu alfa. Roikkuu menneessä eikä osaa päästää irti, sitä ärsyttää ja ahdistaa että olet muuttunut etkä ole enää yleinen sylkykuppi. Voi olla myös kateellinen.
Voi olla että se olisi aina halunnut olla sun kaveri mutta sillä on korkeat kriteerit kavereille ulkoisesti joihin sä et aikanaan yltänyt. Siksi pilkkasi sua jotta muuttuisit ja vasta kun olit muuttunut ja suhteessa kelpuuttaa sut kaveriksi. Suhteessa siksi ettet yritä sen muijaa. Olet nyt riittävän "alfa" kaverin silmissä ja kunnioittaa sua.
Pysy kaukana tollasesta. Yrittää joko viedä muijas tai muuten vaan hyötyä susta/ nöyryyttää jollain tapaa.
Pitäisin etäisyyttä. Ihmiset ja ihmissuhteet on monimutkaisia ja toi tyyppi kuulostaa siltä että draamaa riittää
Luulen että kaverisi tyttöystävä pitää susta eikä edes tiedä sun ja kaverin menneisyydestä. Kaverisi on huomannut, että oletkin varmaan sittenkin ihan cool, kun hänen tyttöystävänsä kelpuutti seurasi ja alkoi juttelemaan sinulle. Kaverisi ja hänen tyttöystävänsä kaipaavat uusia kavereita, koska kaveri on varmaan muitakin kohtaan ollut aikojen saatossa urpo eikä hänellä ole kavereita liiaksi pienellä paikkakunnalla. Erityisesti he kaipaavat kaveripariskuntia, koska kaverisi tyttöystävä haluaa pitää kivoja pariskuntailtoja jne., joten nyt kun olet alkanut seurustelemaan, he toivovat saavansa teistä tällaisen kaveripariskunnan. Todennäköisesti varsinkin tyttöystäväsi kauneus ja someseuraajat vetoavat tuollaisiin urpoihin, jollaiselta kaverisi kuulostaa, joten kelpaisitte nykyään hyvin seuraksi heille.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että kaverisi tyttöystävä pitää susta eikä edes tiedä sun ja kaverin menneisyydestä. Kaverisi on huomannut, että oletkin varmaan sittenkin ihan cool, kun hänen tyttöystävänsä kelpuutti seurasi ja alkoi juttelemaan sinulle. Kaverisi ja hänen tyttöystävänsä kaipaavat uusia kavereita, koska kaveri on varmaan muitakin kohtaan ollut aikojen saatossa urpo eikä hänellä ole kavereita liiaksi pienellä paikkakunnalla. Erityisesti he kaipaavat kaveripariskuntia, koska kaverisi tyttöystävä haluaa pitää kivoja pariskuntailtoja jne., joten nyt kun olet alkanut seurustelemaan, he toivovat saavansa teistä tällaisen kaveripariskunnan. Todennäköisesti varsinkin tyttöystäväsi kauneus ja someseuraajat vetoavat tuollaisiin urpoihin, jollaiselta kaverisi kuulostaa, joten kelpaisitte nykyään hyvin seuraksi heille.
Aloituksesta tuli niin pitkä että en siinä viitsinyt mainita sitä että "kaverin" tyttöystävä on samaa ikäluokkaa ja kotoisin samalta kylältä, että kyllä tietää meidän menneisyyden. Voisiko ne vaan olla kasvaneet aikuisiksi?
Silti omituista tämä yhteydenpito. Taidan antaa asian vaan olla ja jatkaa omaa elämää ja pitää asiallisen viileät välit noihin mikäli ottavat yhteyttä, toisaalta mulla tulee aina olemaan menoja niin en voi hengata heidän kanssa ikinä :D
Ap
Miksi ihmiset jaksaa edes vaivata päätään tällaisilla? Oot 25v, eli todennäköisesti kaverisi on saman ikäinen, ehkäpä se on aikuistunut ja todennut, että hyvissä väleissä oleminen on parempi vaihtoehto kavereiden suhteen kuin toisinpäin?
Useimmiten ihmisillä ei ihan oikeasti ole mitään sen suurempaa agendaa elämänsä kanssa. Sitä vaan tehdään niinkuin sillä hetkellä hyvältä tuntuu. Jokainen toki oman moraalinsa mukaan, siksi monet koittaa tilaisuuden tullessa hyötyä jotenkin, mutta ei ne yleensä ihan hirveän suuria salaliittoja suunnittele. Ajan kanssa ihmiset kun kypsyy niin vittumainenkin ihminen saattaa muuttua loppujen lopuksi ihan siedettäväksi jos nyt ei välttämäti mukavaksi.