Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kesätyönantajilla tapana antaa työtodistus kesätyöläiselle automaattisesti

Vierailija
03.07.2017 |

työsuhteen päätteekis? Kehoitanko teiniä soittelemaan perään, vai odotellaanko hetki tuleeko postissa`?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa välttämättä automaattisesti. Ainakaan oma kokeukseni mukaan. Useimmista paikoista olen sen onneksi saanut, mutta ainakin yhdestä paikasta minun piti se erikseen jälkikäteen pyytää. Voittehan te jonkin aikaa odottaa, jos lähettävät postissa, varsinkin jos todistuksella ei ole kiire. Mutta jos ei pariin viikkoon kuulu, kannattaa soittaa ja pyytää.

Vierailija
2/7 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää erikseen. Itse olin jo tottunut, että työtodistus kolahtaa postiluukkuun viimeistään parin kuukauden kuluessa, kunnes eräästä paikasta sitä ei sitten kuulunutkaan. Noin puolen vuoden kuluttua aloin kysellä perään, ja siinä vaiheessa minulle oltiin jo kiukkuisia, kun niin myöhään aloin vaatia. Muuta työtodistusta ei enää voitu kirjoittaa kuin palkanlaskennasta saatava tosite, että olen ollut työnantajalla töissä välillä xx-xx.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin lähes missään annetaan automaattisesti. Kyllä sitä kannattaa itse kysyä vikana työpäivänä.

Vierailija
4/7 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai työtodistus pitää saada. Itse en kuitenkaan ole ikinä jäänyt odottamaan, vaan aina ennen työsuhteen päättymistä olen siitä kysynyt. (mm saako arvosteltuna, ja milloinhan se mahtaa tulla). Näin ainakin on tullut varmistettua, että se sieltä tulee

Vierailija
5/7 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina itse ottanut asian puheeksi ennen työsuhteen päättymistä. Miksi jäädä odottelemaan?

Vierailija
6/7 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina itse ottanut asian puheeksi ennen työsuhteen päättymistä. Miksi jäädä odottelemaan?

Itse olen ollut kesätöissä ollessani vielä koululainen/opiskelija (oletan, että sellaisista kesätyöpaikoista suurimmalla osalla kyse) ja muutamasta ensimmäisestä kesätyöpaikasta se todistus tuli pyytämättä, joten kokemusteni perusteella kuvittelin sen aina tulevan automaattisesti työsuhteen päätettyä. Tietysti tuon ensimmäisen puolen vuoden odottelun jälkeen opin möhläyksestäni ja osasin pyytää sen ajoissa itse. :)

Vierailija
7/7 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai työtodistus kuuluu saada, jos se pyydetään, ihan lain mukaan. Fiksut työnantajat tottakai kirjoittavat sen automaattisesti pyytämättä, mutta eipä ne kaikki sellaisia siltikään ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi