Onko makea leivonnainen 2 kertaa päivässä mielestäsi paljon?
Kommentit (23)
yleensä juhlissa ja tapaamisissa jos on tarjolla, en osta ikinä kotiin. Joskus toki leivon ni sillon tulee syötyä. Mut mulla on sit heikko kohta nuudelit ja pastat ja kaikki suolanen höttöruoka (nugetit nakit lihapullat) mut välttelen niidenki ostelua. Mut pari kertaa päivässä on kyllä aika paljon, paino alkaa salakavalasti nousemaan...
On aika paljon. Itse syön kerran kuukaudessa jotain makeaa, suklaata tai leivonnaisia tai keksejä. Toisaalta muu ruokavalioni ei ole erityisen terveellinen joten ylimääräinen makea vielä sen päälle ei olisi kovin hyvä.
On liikaa. Kaloreita ei välttämättä tule liikaa, jos ei syö yhtään mitään muuta koko päivänä, mutta sitten olisi kyllä todella epäterveellinen ruokavalio.
On tosi paljon! Mä syön leivonnaisia tosi harvoin, ehkä kerran kolmessa kuukaudessa jos sitäkään. Muita herkkuja (kuten karkit, sipsit...) syön kerran viikossa, mikä on musta kohtuullinen määrä.
Minä taas syön herkkuja päivittäin. Harrastan kestävyysjuoksua ja ympäri vuoden joten kulutan paljon kaloreita päivittäin. Ei ole ainakaan vielä näin alle kolmekymppisenä näkynyt kropassa, voi olla että kun ikää tulee ja aineenvaihdunta hidastuu on pakko muuttaa ruokailutottumuksiakin. Eihän se toki terveellistä ole syödä näin paljoa makeaa mutta pitkät kuluttavat treenit vaativat paljon polttoainetta. Tietysti voisin syödä enemmän ns. perusruokaa mutta jotenkin oma rutiini nyt vain on tällainen. En siis tietenkään elä pelkillä herkuilla, syön perusterveellisesti mutta sitten saatan syödä vaikka töissä tauolla pullan tai jos tekee mieli niin ostan suklaapatukan tai jätskin sen enempää miettimättä. Olen ollut kiitollinen siitä että oma harrastus on sallinut syödä vapaammin herkkuja kunhan perusruokavalio on kunnossa. Tiedostan ettei minusta ikinä olisi harrastamaan esim. bikinifitnesstä kun syöminen olisi minulle liian kurinalaista.
Vierailija kirjoitti:
On liikaa. Kaloreita ei välttämättä tule liikaa, jos ei syö yhtään mitään muuta koko päivänä, mutta sitten olisi kyllä todella epäterveellinen ruokavalio.
Reilusti alle 500 kilokaloria varmaankin sellasessa leivonnaisessa mitä tarkoitan, voisi olla esim. korvapuusti, kunnollisen kokoinen pala kakkua, kuivakakkua tai piirakkaa. Mun kulutus on todnäk yli 2500 kilokaloria.
Riippuu.
Kaksi täytekakkua päivässä on yleensä liikaa.
Kaksi lusikkaleipää päivässä ei riitä mihinkään.
Kyllä on liikaa omasta näkökulmastani. Itse syön vain vanhempien luona käydessä, heillä kun on "päiväkahvi", johon kuuluu joku pulla. Syön kohteliaisuudesta.
Hyvän tähe, että on herkkukieltäytyjiä liikkeellä!
Minusta ei ole paljon ja jokainen omalta kohdaltaan katsoo, että syökö yli kulutuksen vai ei!
Minä henk.koht noudatan seuraavaa: Voin syödä pullaa joka kahvilla ja kahvia voin juoda, kun on pullaa tarjolla!
Riippuu keneltä kysyy. Ihan sopivasti, jos minulta. Syön suklaata, pikkuleipiä ja leivoksia päivittäin, mutta kai geenit ja pituus tekevät tehtävänsä, joten ylimääräisiä kiloja ei kerry juurikaan tai yhtään. Harrastan urheilua jonkin verran, mutten paljoa. Ehkä sitten vanhempana joutuu katselemaan eri tavalla, mitä suuhunsa laittaa. Tänään syönyt palan kakkua, puolikkaan suklaalevyn ja iltapalaksi syön pullan vielä. Tiedän, että ruokailutottumukseni eivät ole parhaat mahdolliseti :/, mutta muuten syön ihan terveellisesti ja hyvin - nuo herkut ovat vaan niin herkullisia ;)
Aloitan nyt tälläsen tavan ja jatkan sitä ainakin elokuun loppuun. Se tulee olemaan mun portti pois karkinsyönnistä. Tulee olemaan joka tapauksessa terveellisempää ja leivon siis enimmäkseen itse. :)
ap
On. Monta voi syödä päivässä, esim. juhlissa kun tapa ei ole toistuva. Joka päiväisenä yksikin leivos olisi mulle paljon. Itse en pahemmin leivoksia syö, ehkä kerran kahdessa viikossa jos joku tarjoaa.
Onhan se aika paljon. Jos urheilee paljon jne nii ei varmaan tunnu missään, ainakaan ne kalorit, mutta muuten joo. On muuten todella kiva, että nykyään on melkein joka kaupassa mahdollisuus ostaa vaikka yksi munkki. Tälläiselle herkkuperseelle se olisi katastrofi jos pitäisi yhtä pientä munkkia varten ostaa aina se pussi.
Vierailija kirjoitti:
No kuinkas paljon yhdessä leivonnaisessa nyt on kaloreita... ei mitään muuta koko päivän aikana? Siis kyllähän se epäterveellistä on, mutta ei nyt pidä liioitella.
On. Todella paljon.
Ihminen ei tarvitse sokeria ja noinkin suuri määrä on osoite itsekurin puutteesta. Sopivampi määrä olisi vaikka kerran viikossa, koska täysaskeettisuus on harvan mielestä hauskaa.
Riippuu sen herkun koosta. Kyllä itse saatan syödä useammankin herkun päivässä, mutta ne on aika pieniä (1 keksi, pari palaa suklaata tms). Olen sitä mieltä, että elämästä saa nauttia, ja itse nautin tosi paljon herkuista :D Olen opetellut tavan, että syön arkena vain pieniä herkkuja. Joskus juhlissa voisi syödä enemmänkin, mutta eipä oikeastaan silloinkaan tee mieli kun on tottunut siihen, että pienempi määrä riittää. Olen hoikka keski-ikäinen nainen, syön terveellisesti ja liikun lähes päivittäin.
Itse syön joka päivä jotain leivonnaista kahvin kanssa. En vain osaa olla ilman, lapsuuden kodista opittu tapa.
Syön esim. 1 pullan päivässä tai jonkun piirakka palasen. Joskus kaksikin. Ei ole näkynyt painossa, mun ruokavalio on muuten aika terveellinen (paljon kasviksia ja marjoja). Suklaata ja sipsejäkin syön kerran viikossa.
Oon aiemmin ollut 40kg ylipainoinen, mutta kun vähensin leivän, perunan ja pastan syöntiä ja tilalle tuli kasviksia, niin paino alkoi itsellä tippumaan pikkuhiljaa. Leivonnaisista ei tarvinnut näköjään luopua.
No on paljon! Kerrankin päivässä on paljon. Ehkä kerran viikossa on ok.. itse ehkä pari kertaa kuussa syön..