Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienituloiset, kadehditteko koskaan ruokakaupassa rikkaampia? Kun katsotte, mitä kaikkea he ostavat

Vierailija
02.07.2017 |

Ja sinun pitää tarkkaan miettiä, mihin sillä kertaa rahat riittävät?

Kadehditteko koskaan heitä, jotka pystyvät tosta noin vaan ostamaan kärryt täyteen ruokaa sen kummemmin hintoja miettimättä?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt erityisesti kadehdi muiden ruokaostoksia mutta olisihan se kiva kun olisi miljardi euroa ja ei oikeasti tarvitsisi ikinä miettiä mitä ostaa. Semmoinen "rahaa tulee paljon mutta yhtä paljon menee" - tyylinen kädestä suuhun eläminen ei kiinnosta.

Mä taas nuorena ajattelin, että olen elintasooni tyytyväinen sitten, kun mun ei tarvitse ruokakaupassa katsoa hintoja. En siis ole koskaan haaveillut miljardeista. Onneksi pääsin tavoitteeseeni eikä ruokakaupoissa - edes Stockan  Herkussa, kauppahalleissa tai erikoisliikkeissä - myydä mitään sellaista, mitä mulla ei olisi varaa ostaa vaikka joka päivä. Olen elintasooni tyytyväinen.

Vierailija
22/72 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Lidlissä sellaiseen kiinnitä huomiota. Jos joku ostaa enemmän, sitten ostaa. Ainakin ovat fiksuja, kun käyvät Lidlissä.

Meidän Lidlissä ainoastaan venäläiset ostavat järjettömiä määriä ruokaa. Joskus tulee katsottua silmät pyöreänä, kun toiset ostavat pari laatikollista/pahvilavallista esim. maitoa tai juustoa ja itse olet seuraavana jonossa ja ostat vain yhden maidon ja yhden juuston.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa se, että vaikka kuinka halvalla yrittäis ostaa, niin silti pieni kassillinen maksaa 40-50€. Ruokien hinnat hirvittää.

Mitä oikein ostat? Minulla maksaa yksi kaupan ruokakassillinen yleensä 15-25€ Mukana on vihanneksia, hedelmiä yms. joita monet pitävät kalliina ja väittävät ettei köyhillä ole niihin varaa. Itse en ole pienituloinen mutta ihmetyttää kyllä jos yhteen peruskokoiseen ruokakassiin saa kulumaan noin paljon.

Sä taidat olla yksinasuja? Meidän perheellisten pitää ostaa kerralla esim. pari pakettia leipää, vihanneksia, hedelmiä, kinkkuleikettä, ehkä juustoa, Oivariinia, useampi maitopurkki, jogurtteja/viilejä, lihaa... kyllä siinä rahaa vaan palaa vaikka kuinka edullisesti yrittää ostoksensa tehdä.

Vierailija
24/72 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa se, että vaikka kuinka halvalla yrittäis ostaa, niin silti pieni kassillinen maksaa 40-50€. Ruokien hinnat hirvittää.

Mitä oikein ostat? Minulla maksaa yksi kaupan ruokakassillinen yleensä 15-25€ Mukana on vihanneksia, hedelmiä yms. joita monet pitävät kalliina ja väittävät ettei köyhillä ole niihin varaa. Itse en ole pienituloinen mutta ihmetyttää kyllä jos yhteen peruskokoiseen ruokakassiin saa kulumaan noin paljon.

Sä taidat olla yksinasuja? Meidän perheellisten pitää ostaa kerralla esim. pari pakettia leipää, vihanneksia, hedelmiä, kinkkuleikettä, ehkä juustoa, Oivariinia, useampi maitopurkki, jogurtteja/viilejä, lihaa... kyllä siinä rahaa vaan palaa vaikka kuinka edullisesti yrittää ostoksensa tehdä.

Ja perunoita vielä listaan lisää.

Vierailija
25/72 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa, minun mielestäni jokaisen pitäisi vaan keskittyä omiin asioihinsa. Minulle on opetettu lapsuudestani asti, että nokkansa tunkeminen muiden asioihin tai edes satunnainen "tuijottaminen" ovat huonoja käytöstapoja.

Itselläni ei ole rahallisia ongelmia juuri lainkaan, mutta kun nyt satutaan elämään kapitalistisessa yhteiskunnassa niin homma menee vain niin, että muut ovat eriarvoisissa asemissa kuin toiset.

Kannattaa tottua tähän. Elämä jää aika paskaksi jos se on pelkkää kateutta täynnä.

Vierailija
26/72 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalasta olen kateellinen, mutta olen asennoitunut niin, että sitä ostetaan vain tilipäivän tullen. Jos muuten kateus meinaa iskeä, niin katson näiden vanhempien ja hyvätuloisempien pariskuntien vyötärönympäryksiä.....tulee parempi mieli 😅

Vierailija
27/72 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatko esimerkkinä tähän listan tuotteista, joita saat ostettua 25€ ja hinnat myös? Olisi mielenkiintoista tietää, mistä noin halvalla saa ruokakassillisen?

Vierailija
28/72 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, sillä minua rikkaammat ovat niitä, jotka eivät enää itse käy kaupassa.

- suhteellisen pienituloinen -

Vierailija
29/72 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipsu000 kirjoitti:

Kalasta olen kateellinen, mutta olen asennoitunut niin, että sitä ostetaan vain tilipäivän tullen. Jos muuten kateus meinaa iskeä, niin katson näiden vanhempien ja hyvätuloisempien pariskuntien vyötärönympäryksiä.....tulee parempi mieli 😅

Korkeamman sosioekonomisen aseman naiset ovat kylläkin hoikempia ja muutenkin terveempiä kuin köyhät kanssasisarensa! 

Vierailija
30/72 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos pienituloinen mällää veronpalautukset saatuaan kerran vuodessa oikein kunnolla ruokakaupassa? Prrrkl! Jos joskus erehtyisin kadehtimaan pienituloista!

Vierailija
31/72 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En katsele toisten ostoksia. Vaikka olen pienituloinen (2245€/kk), pystyn suurinpiirtein ostamaan sen mitä haluan eli normiruokaa ja välillä parempaa. En muista koska olisin joutunut laskemaan rahoja kaupassa.

Sinunlaistasi en pidä pienituloisena. Koska viimeinen lauseesi paljastaa sen. Ap

Toivottavasti kaikki laskevat rahoja kaupassa!

Vierailija
32/72 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kateellisuutta. Toki harmittaa kun joutuu senttejä laskemaan kauppareissulla, ja ihmetyttää kun kassahenkilö kertoo edeltävän asiakkaan loppusumman olevan sadoissa euroissa, kun itselläni yli kahden kympin ostokset kertoo tämän olevan rahapäivä. Näin niinkuin tt-tuen asiakkaana.

Vierailija
33/72 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et nyt tainnut lukea tuota kunnolla noita viestejä? Tässähän oli kyse yhdestä ruokakassista ei siitä kuinka monelle ihmiselle ruokaa ostetaan eli paljonko sinulla menisi kaupassa rahaa jos voisit ostaa sen verran tavaraa että ne mahtuvat yhteen peruskokoiseen ruokakassiin. Itsekin ostan monesti perheelle kaksi tai kolmekassillista mutta nekin maksavat monesti yhteensä n. 60€ ja tuo ensimmäinen kommentoija saa yhteen kassiin kulumaan 50€.

Vierailija
34/72 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähän perheen koko vaikuttaa siihen paljonko yksi kassillinen maksaa?

Vierailija
35/72 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pienituloinen? Olen opiskelija ja mun ei ole koskaan tarvinut miettiä kaupassa hintoja, enkä edes käy Lidlissä. Aina olen voinut syödä kunnon ruokaa ja ostella vaikka mitä ruokakaupasta ilman että on tarvinut miettiä.

Vierailija
36/72 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä toisen pankkitilin saldon näkee ostoskärrystä?. Mulla on katetta sen verran että lastaan kärryyn kaikkea mitä mieli tekee.... Siellä on kaalia, porkkanaa, kananmunia, puurorouheita, maustamatonta jogurttia ja joku liha/kala. Varmaan paljon edullisempaa kuin wt-köyhän pakastepizza, irtokarkki, lokaloka -lasti."

Noh.. en kyllä menisi ostosten perusteella ketään sanomaan white trashiksi. Epäterveellinen ruoka on terveellistä ruokaa halvempaa myös. Mistä tämmöinen logiikka? Tästä saa sellaisen käsityksen että lihavat ovat whiteträshiä :D vaikka se termi edustaa käsittääkseni kaikkea muuta.

Vierailija
37/72 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos pienituloinen mällää veronpalautukset saatuaan kerran vuodessa oikein kunnolla ruokakaupassa? Prrrkl! Jos joskus erehtyisin kadehtimaan pienituloista!

No jos sä juuri samaan aikaan sattuisit kauppaan kun tämä pienituloinen törsää veronpalautuksensa ruokiin ym, niin siinä voisi olla sellainenkin erehdys, että sattuisit luulemaan häntä rikkaaksi suuren tavaramäärän vuoksi.

Vierailija
38/72 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan viiden hengen ostokset, neljä-viisi pussillista ruokaa, ja maksan niistä noin 70e. Teen ostokset lidlistä. Hullu olen ollut ne vuodet, kun lidliä karsastin. Kuinka paljon selvää rahaa olen laittanut pöntöstä alas muissa kaupoissa asioidessani. Eräänkin kerran, kun ladoin lidlissä ostoksiani tiskille (oli lapsen synttärit tulossa, joten joukossa oli myös paljon herkkuja ym) joku mies jonossa takaani sanoi, että S-marketissa saisit maksaa tuosta määrästä 200. Oikeassa oli.

Vierailija
39/72 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En katsele toisten ostoksia. Vaikka olen pienituloinen (2245€/kk), pystyn suurinpiirtein ostamaan sen mitä haluan eli normiruokaa ja välillä parempaa. En muista koska olisin joutunut laskemaan rahoja kaupassa.

Sinunlaistasi en pidä pienituloisena. Koska viimeinen lauseesi paljastaa sen. Ap

Toivottavasti kaikki laskevat rahoja kaupassa!

Minä en laske. Miksi pitäisi laskea?

Vierailija
40/72 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sillä silmällä katsellut toisten ostoksia kaupassa. Jos olen katsonut niin lähinnä sen takia, että olen arvioinut, koska voin ruveta lappamaan omia ostoksiani hihnalle.

Ollessani hoitovapaalla mies joutui yhtäkkiä työttömäksi, ja meillä oli 1,5 vuotta rahasta todella tiukkaa. En voinut palata töihin ja mies ei heti löytänyt uutta työtä. Silloin kyllä surin, että emme voi esim. ostaa kalaa tai parempaa lihaa vaan perunalla ja jauhelihalla mennään ja joka suupala pitää laskea. Nyt olemme molemmat taas töissä ja voimme ostaa mitä haluttaa.

Meillä on köyhä sukulaisperhe, joka toisinaan "sattuu" kylään juuri ruoka-aikaan, ja pyydän heidät aina syömään. Hyvin uppoaa lihakeitot sun muut. En harmittele mielessäni sitä, että keittoa piti jäädä huomiseksi evääksikin mutta nyt menee muiden suihin. Ajattelen, että he eivät varmaan koskaan pysty itse tekemään lihakeittoa tai mitä meillä juuri silloin onkaan. Silloin kaivan jälkkäriksikin jäätelökakkua kaikille, vaikkei meillä koskaan muuten mitään jälkiruokaa syödäkään, jäätelökakku on sellainen pahan päivän yllätysvierashätävara.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän