Vierailija

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005275816.html

Onhan siellä karmeasti väkeä ja pikkuväkeä, mutta luku tuntuu jotenkin tosi suurelta. Siis että päivässä katoaa n. 70 lasta, pääosin alle 10-vuotiaita. Mietin ensin että herranjestas, kun ne on nyt Kirjurinluodossa ja siinähän on vettä ympärillä, mutta ilmeisesti luoto oli aidattu?

Mutta todella hieno systeemi heillä tuohonkin. Osaavat kyllä järjestelyt hienosti.

• ylös 21
  • alas 4

Kommentit (16)

Vierailija

Kai ne siellä leikkivät keskenään ja sitten eivät löydä vanhempiaan. Itse en pystyisi laskea silmistäni.

• ylös 22
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kai ne siellä leikkivät keskenään ja sitten eivät löydä vanhempiaan. Itse en pystyisi laskea silmistäni.

Sulla olisi silmät ristissä kun vahtisit niitä 17:ää ylivilkasta lastasi siellä.

• ylös 31
  • alas 2
Vierailija

Jep! mun siskonlapsi (4v) katos kolme kertaa suvareiden aikana :D oikeastaan se aina ite lähti karkuteille, löyty kuitenki ehjänä aina. Ja tuosta vesijutusta niin ne oli aidattu niin ei ollut mahdollista mennä sinne oikeastaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
pakko sinun olisi. Et pysty katsomaan kymmeneen suuntaan yhtäaikaa. Niitä kaikilla sellanen lauma kakaroita että oksat pois.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
GPS-paikantimet on keksitty. vink vink

No, tuolla olis jo sellaisia rannekkeita tarjolla, joihin voi liattaa lapsen tiedot ja venhempien puhelinnumerot, muttei suuri osa viitsi edes sitä tehdä. Siksi tarvitaan tuollainen järeä eksyneet lapset -parkkisysteemi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sulla olisi silmät ristissä kun vahtisit niitä 17:ää ylivilkasta lastasi siellä.

Tuskin kaikki 17 on alle 10 vuotiaita.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
GPS-paikantimet on keksitty. vink vink

No, tuolla olis jo sellaisia rannekkeita tarjolla, joihin voi liattaa lapsen tiedot ja venhempien puhelinnumerot, muttei suuri osa viitsi edes sitä tehdä. Siksi tarvitaan tuollainen järeä eksyneet lapset -parkkisysteemi.

No siis tuo parkki on sinänsä hyvä idea. Vanhemmat voivat opastaa lasta, että sieltä saa apua tarvittaessa. Lapsi tietää paikan minne mennä, jos ei löydä vanhempiaan.

Vierailija

Olen taas lueskellut juttuja noista suviseuroista ihan huuli pyöreänä. Joka mammalla on minimissään tuo 10 lasta, joten kyllä se varmaankin on mahdollista että joku katoaa. Se kuitenkin ihmetyttää, että nämä lehdissä haastatellut äidit kilvan vakuuttelevat, ettei suurperhe ole ollut heille mikään pakko tai ulkoapäin painostettu valinta. Siltikin säännöllisin väliajoin esiin tulee naisia, jotka (usein anomyymisti) valittavat, että ovat todella uupuneita ja väsyneitä toistuviin raskauksiin, liian vähäisiin yöuniin, pikkulapsiarkeen ja suurperheen pyörittämiseen ylipäätään. Mieleen tulee väkisinkin, että onko tuo valinta sittenkään niin vapaaehtoinen ja oma.

Toinen juttu, mitä kaikki lestat kovasti haluavat ulkopuolisille vakuutella, on se että heidän elämänsä ei ole ankeaa ja kieltojen täyttämää, vaan kyse on omista valinnoista. Fine. Ihmettelen vaan, että miksi heille on niin tärkeää se, millaisena heidän uskonsa ulkopuolisille näyttäytyy? Mitä sitten, vaikka me muut pitäisimme heidän elämäänsä ankeana ja askeettisena amish-meininkinä? Eikö se riitä, että he itse ovat tyytyväisiä elämäänsä ja valintoihinsa? Kovasti he vakuuttelevat elävänsä täyttää elämää. Ketä he lopulta vakuuttelevat? Meitä ei-lestadiolaisia? Vai itseäänkö kenties?

Tämmöisiä ajatuksia vaan tulee mieleen tästä porukasta.

• ylös 26
  • alas 1
Vierailija

Lestadiolaiset saavat röökata, jehovan todistajat ei. Jehovan todistavat saavat dokata, lestadiolaiset ei. Näinkö on?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lestadiolaiset saavat röökata, jehovan todistajat ei. Jehovan todistavat saavat dokata, lestadiolaiset ei. Näinkö on?

monimutkainen sääntökirja heillä on. just luin jostain, että telkkari on no-no, mutta kännykkä (ja netti) sopii?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jep! mun siskonlapsi (4v) katos kolme kertaa suvareiden aikana :D oikeastaan se aina ite lähti karkuteille, löyty kuitenki ehjänä aina. Ja tuosta vesijutusta niin ne oli aidattu niin ei ollut mahdollista mennä sinne oikeastaan.

Eli on vaan hassu juttu että 4-vuotias (!!!) katoaa kolmesti kymmenien tuhansien ihmisten massatapahtumassa???

Olisin aivan kauhuissani jo yhdestä kerrasta jos kyse olis omasta 4-vuotiaastani.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Ei ole ihme jos tuossa väkimäärässä lapsi jos toinen eksyy. Käykää vierailemassa tapahtumassa. Ei onneks kuitenkaan viina virtaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat