Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin kirjaat kuukautiskiertosi

Vierailija
02.07.2017 |

Mihin kirjaat kuukautiskiertosi? Käytätkö jotain teknistä apuvälinettä vai ihan normaalia kalenteria?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne pitää kirjata,mihin niitä tietoja tarvitaan?

Itse en muista milloin menkat ovat olleet ja milloin seuraavat tulevat, jos en laita niitä ylös. Helpompi sitten varautua tuleviin ja reagoida mahdollisiin epänormaaleihin kuukautisiin tai niiden puuttumisiin kun niistä on sitä infoa kirjattuna.

En minäkään yleensä muista, mutta eipä tuo ole elämää haitannut. Vaikkei sitä kovin tarkasti muistaisikaan, niin kyllähän esimerkiksi sen huomaa, jos yhdet menkat jää välistä, joten tietäisi jos olisi esim. raskaana. Eivät ne minulla ole niin säännölliset ikinä olleet, että niihin osaisi päivän tai edes parin tarkkuudella varautua vaikka kirjaa pitäisikin.

No sitten sinä et merkkaa niitä ylös ja minä merkkaan. Ei siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä.

No onko joku väittänyt, että siinä kirjaamisessa on jotain pahaa? Lähinnä täällä vain ihmiset näkyvät moralisoivan sitä, että kaikki eivät niin tee.

Ei ole väittänyt, että siinä on jotain pahaa. Edellisellä sivulla moni tosin kyseli, että miksi pitää kirjata. Siihen sitten vastasin miksi minä kirjaan, en tiedä miksi minulle tultiin sitten selittelemään kirjaamattomuudesta.

Vierailija
42/63 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykän muistioon kirjaan alkamispäivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en muista milloin menkat ovat olleet ja milloin seuraavat tulevat, jos en laita niitä ylös. Helpompi sitten varautua tuleviin ja reagoida mahdollisiin epänormaaleihin kuukautisiin tai niiden puuttumisiin kun niistä on sitä infoa kirjattuna.

En minäkään yleensä muista, mutta eipä tuo ole elämää haitannut. Vaikkei sitä kovin tarkasti muistaisikaan, niin kyllähän esimerkiksi sen huomaa, jos yhdet menkat jää välistä, joten tietäisi jos olisi esim. raskaana. Eivät ne minulla ole niin säännölliset ikinä olleet, että niihin osaisi päivän tai edes parin tarkkuudella varautua vaikka kirjaa pitäisikin.

No sitten sinä et merkkaa niitä ylös ja minä merkkaan. Ei siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä.

No onko joku väittänyt, että siinä kirjaamisessa on jotain pahaa? Lähinnä täällä vain ihmiset näkyvät moralisoivan sitä, että kaikki eivät niin tee.

Ei ole väittänyt, että siinä on jotain pahaa. Edellisellä sivulla moni tosin kyseli, että miksi pitää kirjata. Siihen sitten vastasin miksi minä kirjaan, en tiedä miksi minulle tultiin sitten selittelemään kirjaamattomuudesta.

Lainasin viestiäsi, koska siinä puhuttiin muistamisesta, ja halusin kommentoida samaa asiaa. Ei ollut tarkoitus mitenkään tuomita toimintatapaasi, vaan ainoastaan jatkaa keskustelua aiheesta! Voi herranjestas kun ihmiset loukkaantuvat täällä ihan kaikesta. Enkä ole edes se sama jolle alun perin vastasit. 

Vierailija
44/63 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä merkannut mihinkään.

Vierailija
45/63 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkaan Lily app. Ohjelma ennustaa kuukautisten ajan kohdan jopa vuoden päähän. Helpottaa lomamatkan varaamista kun tietää milloin kuukautiset ovat ensi vuoden toukokuussa.

Vierailija
46/63 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä muista seurata, mutta onneksi yleens muistan missä tilanteessa ne ovat olleet joten sitten muistan päivän. Esim. muistan että minulla oli viimeksi kuukautiset mökkireissun jälkeen - olin huolissani että ne alkaisivat jo reissussa, mutta alkoivatkin vasta paluumatkalla. Yleensä ovat ihan säännölliset niin en koe tarvetta pitää kirjaa pidemmältä aikaväliltä.

Mulla ihan sama tekniikka 😀

On tosi säännölliset menkat eli jos jää tulematta niin huomaisin sen kyllä.

Vierailija
47/63 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykän kalenteriin.

Vierailija
48/63 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Midtä saisi perinteisen pienen kalenterin/päivyrin? Välillä jossain jaetaan sellaisia pahviläpyskäkalentereita jotka olisivat käteviä. Voiko niitä ostaa jostakin?

Jos et osaa sellaista itse hakea kirjakaupasta tai lähimmästä hypermarketista kysymättä ostopaikkaan täältä, ei sulla kovin hyvin mene.

Vierailija
49/63 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiton ilmaiskalenteriin kirjaan minäkin. Punainen pilkku alkamispäivälle.

Mulla on meganiagaramenkat, jotka onneksi alkavat säntillisesti, ja haluan suunnitella menoja sen mukaan, ettei satu menkkojen ekat päivät samalle päivälle. Esim hammaslääkäriin en voi mennä, koska en voi maata puolta tuntia selälläni tai makaan sitten verilammikossa.

Vierailija
50/63 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissikivusta ja kärttyisyydestä tietää milloin on tulossa, ei tarvi merkata.

Vierailija
51/63 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole kyllä yksikään gyne koskaan sanonut, että pitäisi merkata. Kysyvät milloin on ollut edelliset menkat ja kun sanon etten muista, sanovat että no arvaa suunnilleen joku päivä. Olen aina olettanut, että jos siitä pitäisi kirjaa pitää niin kai sitä joku olisi jossain vaiheessa elämää ainakin ehdottanut.

Vierailija
52/63 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään, syön pillereitä, niin vuotopäivät voi tsekata pilleriliuskasta.

Vierailija
53/63 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPeriod appsiin iPhonelle

t. 50 v

Vierailija
54/63 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisyyn niitä tarvitaan, esimerkiksi. Kuukaudessa on noin 4-5 päivää jolloin voi raskautua, tai siis joina tarvii ehkäisyä jos ei halua raskautta, noin kolme päivää ennen ovulaatiota, ja päivä sen jälkeen. Merkkaamalla ylös ja tutustumalla omaan kehoonsa nämä päivät löytyvät helposti ja turhia kemikaaleja ei kehoon tarvi työntää.

Toinen asia ainakin itsellä on se että tietää varautua kuukautisten alkamiseen laittamalla stringien sijaan tavalliset pikkuhousut jne. Ei ole kiva jos alkavat yllättäen valkoisissa työvaatteissa ollessa pelkät stringit alla. Ovulaation oppii kyllä huomaamaan ja siitä on helppo laskea 14 päivää seuraavien kuukautisten alkuun.

Kolmas asia on se että jokaisen naisen tulisi olla sen verran kiinnostunut omasta hyvinvoinnista ja terveydestä että seuraa omia kuukautisiaan, kierron vaihetta, pituutta jne. Näin huomaa sitten nopeammin jopa tulee jotain poikkeavaakin.

Minusta kuulostaa kätilönä todella erikoiselta ja jopa huolestuttavalta jos joku ei sen vertaa seuraa kehonsa toimintaa että laittaisi kuukautisensa ylös.

-Minulla ei ole seksielämää, joten en tarvitse ehkäisyä

-En käytä stringejä enkä valkoisia vaatteita

-En kuitenkaan mene lääkäriin, ellen ole kuolemaisillani, vaikka jotain poikkeavaa ilmenisikin

En siis näe mitään hyötyä siinä, että merkitsisin kierron muistiin.

No kysymys ei kuulunutkaan miksi juuri sinun pitäisi, vaan miksi niitä ylipäänsä pitäisi kirjailla. Jos joku ei välitä itsestään sen vertaa eikä mene lääkäriin vaikka huomaisi poikkeavaa noin silloin tietenkin se on turhaa.

Suurin osa ei ole sinun tilanteessasi.

Vierailija
55/63 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään. Tunnen kehoni muutenkin hyvin, taidosta on ollut apua kun on halunnut tietyn merkkisiä lapsia 💪

Vierailija
56/63 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Midtä saisi perinteisen pienen kalenterin/päivyrin? Välillä jossain jaetaan sellaisia pahviläpyskäkalentereita jotka olisivat käteviä. Voiko niitä ostaa jostakin?

Jos et osaa sellaista itse hakea kirjakaupasta tai lähimmästä hypermarketista kysymättä ostopaikkaan täältä, ei sulla kovin hyvin mene.

Tälle vuodelle taitaa saada vain lukuvuosikalentereita ja ne ovat yleensä tosi isoja, tilaa lukujärjestyksille ja muille. Ne on koululaisille ja alkavat yleensä elokuusta. Tavalliset kalenterit alkavat joulukuusta ja tämän vuoden ovat olleet jo pitkään pois kaupoista. t: eri, joka on myös yrittänyt etsiä pientä kalenteria työvuoroja varten

Vierailija
57/63 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tissikivusta ja kärttyisyydestä tietää milloin on tulossa, ei tarvi merkata.

Olen aina kärttyinen.

Vierailija
58/63 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälle vuodelle taitaa saada vain lukuvuosikalentereita ja ne ovat yleensä tosi isoja, tilaa lukujärjestyksille ja muille. Ne on koululaisille ja alkavat yleensä elokuusta. Tavalliset kalenterit alkavat joulukuusta ja tämän vuoden ovat olleet jo pitkään pois kaupoista. t: eri, joka on myös yrittänyt etsiä pientä kalenteria työvuoroja varten

Eilen viimeksi näin kirjakaupassa tämän vuoden kalentereja eri kokoisia. Pienin oli sellainen lompakkoon työnnettävä luottokortin kokoinen muovilipare. Kaikki oli -50% alessa.

Vierailija
59/63 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille jo kouluterkka (vai oliko liikunnanope? no joku kuitenkin) terveystiedon tunnilla ala-asteella kertoi, että kannattaa merkitä aina alkamispäivä muistiin. Syinä oli nämä tässäkin ketjussa jo moneen kertaan mainitut asiat.

Vierailija
60/63 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Almanakkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme