Kaksosille nimet, tyttö ja poika
Jos saisit kaksoset niin mitkä olisivat nimet heille? Tytölle & pojalle? Meillä kaksoset ja nimiä mietimme. Kriteereinä näin alkuun suomalaiset nimet tai vähintään suomalaisen suuhun hyvin sopivat. Kommentoin kaikkia asiallisia ehdotuksia! :)
Kommentit (282)
Maisa ja Kuisma
Hilda ja Hemmo
Olavi ja Loviisa
Aamos ja Amelie
Mailis ja Marius
Miisa ja Sakari
Hei Ap! Olisiko Santeri kiva nimi pojallenne? Suomalainen, perinteinen ja kiva & reipas. Sopii myös tykkäämiesi tyttöjen nimien rinnalle..?
Jaana ja Jasper
Joose ja Joanna
Hilma ja Ilmari
Valde ja Lyydia
Eemu ja Marleene
Kaisa ja Samuli
Noora ja Verneri
Vaula ja Verneri
Riikka ja Kaarle
Itse ajattelin, että meille tulisi Anna ja Otto, mutta tulikin sitten kaksi poikaa!
Ei liian samanlaisia äänneasultaan. Eikä kovin erilaisia "aikakaudeltaan". Eli teidän nimiehdotuksista karsisin heti Veetin, joka ei ole vanha, vaan keksitty, uusi ja aivan liian kulunut nimi viime vuosilta.
Suosittelen myös katselemaan omaa sukua taaksepäin. On viehättävää, että samat nimet, vaikka ehkä jopa vähän eri muodoissa jatkuvat vuosisadoista toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva, että ehdotuksia satelee täällä näin paljon. Kiitokset myös hänelle, joka onnitteli kaksosista. :)
Tyttöjen nimistä vahvoilla on: Helmi, Venla ja Elsa. Elsa on joo suosittu, mutta silti ihana. Venla on jotenkin mieleinen myös. Helmikin on vahvoilla ja siitä olen tykännyt ihan lapsesta alkaen nimenä.
Pojista: Akselista ja Aatoksesta pidämme eniten. Näin enemmän miettien Veeti ehkä kuitenkin sulkeutuu pois, Väinö edelleen harkinnassa.
Kyllä tämä nimi rumba on aikamoista, mutta ihanahan näitä silti on miettiä..:D <3
Ap
Venla & Aatos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milja&Matias
Saga&Samuel
Sinna&Samuel
Minka&Iiro
Lilja&Leo
Eerin&Eemeli
Viola&ViktorTässä onkin paljon ehdotuksia, aletaan kommentoida. Saga ihan okei, mutta kirjoittaisin ehkä kahdella a:lla, ei kuitenkaan ehkä valikoidu listalle. Samuel ihan kiva nimi myös, muttei erityisesti säväytä. Sinnakaan ei niin mieleen. Minka ja Iiro suljetaan pois, kun ei minua eikä miestä oikein miellytä. Lilja kaunis, mutta ääntäminen ehkä aavistuksen hankala. Leo kiva nimi ja on listoilla. Eerin on ihan persoonallinen, mutta jätetään ehkä kuitenkin pois. Eemeli suloinen ja listoilla. Villasta tulee mieleen aina tuorejuustot minulle, vaikka onkin kaunis nimi. Viktor ehkä vähän liian "hieno" meidän makuun.
Kiitos ehdotuksesta! :)
ApAutomaattinen korjaaja temppuilee, korjaan siis Violasta tulee mieleen...:)
Ap
ja minä kun olisin ehdottanut Arlaa ja Valiota ;)
Kolmen kärjestänne tykkään eniten nimiparista Venla ja Väinö.
Tosin - nuo ovat molemmat tosi suosittuja nimiä, Venla on viime vuonna ollut tyttöjen nimien top5-listalla, ja Väinö vastaavasti poikien listalla. Eli tosi tyypilliset nimet sisaruksille.
Joten ehdotan nyt vielä vaihtoehtoja:
Vilma ja Väinö
Vilja ja Väinö
Viena ja Väinö
Elli tai Elsi - Elsan tyylinen ja sopii Aatoksen kanssa
Tyttöjen nimiä voisin ottaa vielä lisääkin vastaan. Kriteereinä suomalaisuus ja nimi joka sopisi Aatos nimen kanssa. Olisi plussaa, jos ei olisi aivan suosituin. Kiitos vielä :)
Ap
Päivi ja Päiviö
Daniel ja Daniela
Anton ja Antonia
Jani ja Janina
Paula ja Paul
Erik ja Erika
Oma suosikkini: Kari ja Karita.
Kari-vauva!
Alina ja Aatos
Tommi ja Annika, omat suosikkini Peppi Pitkätossusta lapsena tykänneenä :)
Minun suosikkini noista kuudesta on Helmi ja Akseli
Tosi kiva, että ehdotuksia satelee täällä näin paljon. Kiitokset myös hänelle, joka onnitteli kaksosista. :)
Tyttöjen nimistä vahvoilla on: Helmi, Venla ja Elsa. Elsa on joo suosittu, mutta silti ihana. Venla on jotenkin mieleinen myös. Helmikin on vahvoilla ja siitä olen tykännyt ihan lapsesta alkaen nimenä.
Pojista: Akselista ja Aatoksesta pidämme eniten. Näin enemmän miettien Veeti ehkä kuitenkin sulkeutuu pois, Väinö edelleen harkinnassa.
Kyllä tämä nimi rumba on aikamoista, mutta ihanahan näitä silti on miettiä..:D <3
Ap