Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasittava työ hyvässä porukassa vai rauhallinen työ sosiaalisessa eristyksessä.

Vierailija
01.07.2017 |

Olen sijaisena rauhallisia toimistohommia tekemässä. Miesvaltainen ala, kahvitunnit lähinnä urheilusta keskustelua. Muuten omassa kopissa näpyttelyä. Nyt mahdollisuus jäädä taloon pysyvästi tai palata entiseen,rankkaan hoitotyöhön, vuorotyö. Työtehtävät p...stä mutta työkaverit ihania. Palkka sama.

Ajatuksia ja vertaistukea?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen työ omassa rauhassa, ehdottomasti. Varsinkaan, jos ei pidä työtehtävistä hoitoalalla.

Vierailija
2/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No introverttina sanoisin, että oma rauhallinen koppi, kiitos, niin työtehoni kasvaa 50%.

On kyllä kokemusta siitäkin, että hyvä porukka auttaa jaksamaan, mutta siinä on niin hemmetisti riskejä. Entä jos dynamiikka yhtäkkiä muuttuu syystä x?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin ehdottomasti tuo toimistotyö!!!!

Älä edes harkitse palaavasi vanhaan.

Vierailija
4/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkeäkään miettimättä ottaisin tuon rauhallisen koppityön. Työkavereiden perusteella ei kannata työtä valita, koska porukka saattaa vaihtua koska tahansa, eikä tiedä mitä tulee tilalle.

Vierailija
5/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työ kyseessä? Ammattinimike?

t  työtä hakeva introvertti

Vierailija
6/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo valinnut tuon hyvän työn jota teen aika lailla yksin.Ajattelen niin että töihin mennään tekemään töitä eikä seurustelemaan eikä muutenkaan kahvittelemaan ja viihtymään.

Vierailija
7/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkeäkään miettimättä ottaisin tuon rauhallisen koppityön. Työkavereiden perusteella ei kannata työtä valita, koska porukka saattaa vaihtua koska tahansa, eikä tiedä mitä tulee tilalle.

Täältä myös ääni rauhalliselle koppityölle. Sen kivan työporukan henki saattaa muuttua ikäväksi jos sinne tulee yksikin riidankylväjä tai jos yt:t paukahtavat päälle. Kokemusta on.

Vierailija
8/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas koppityötä tehneenä valitsisin ehdottomasti hyvän porukan. Olen huomannut, että kiireisessä arjessa tuli kuitenkin tehtyä asioita työkavereiden kanssa ( salille, oluelle, syömään töiden jälkeen, joku muu spontaani idea). Kun taas omien ystävien tapaminen sovitaan viikkojen päähän ja tapaamiset on harvassa.

Olen kokenut suurta yksinäisyyttä koppityötä tehdessäni. Ja siis en ole edes mikään ylisosiaalinen, mutta koppityössä ei ole tullut lähdettyä esim. niin paljon harrastamaan liikuntaa tai kulttuuria.

Vierailija
9/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä työ kyseessä? Ammattinimike?

t  työtä hakeva introvertti

Konttorirotta 😀

Vierailija
10/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä konttorihommassa ei työkavereihin edes ehdi tutustua, koska nähdään sen verran vähän. Hoitotyössä työn ja kahvituntien ohella oppi tuntemaan työkavereitani perheitä myöten ja kuulumisia (sekä hyvinä että pahoina päivinä) vaihdettiin ihan eri tasolla, jotain kaveruuden ja ystävyyden välillä. Sitä sosiaalista puolta kaipaan konttorihommassa, vaikka muuten työtehtävistä ihan tykkään.

Ap

Vierailija
11/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut molemmissa ja ehdottomasti parempi oli vaativa duuni hyvällä jengillä. Me naurettiin, juteltu paskaa ja sitten taas keskityttiin työhön , ja sit taas sama. Ihmisten takia työtä jaksoi tehdä. Ja sai siitä jopa mielekästä

Vierailija
12/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut molemmissa ja ehdottomasti parempi oli vaativa duuni hyvällä jengillä. Me naurettiin, juteltu paskaa ja sitten taas keskityttiin työhön , ja sit taas sama. Ihmisten takia työtä jaksoi tehdä. Ja sai siitä jopa mielekästä

Jä tämän porukan kanssa tosiaan oltiin tekemisissä usein töiden ulkopuolella

Vierailija
13/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä konttorihommassa ei työkavereihin edes ehdi tutustua, koska nähdään sen verran vähän. Hoitotyössä työn ja kahvituntien ohella oppi tuntemaan työkavereitani perheitä myöten ja kuulumisia (sekä hyvinä että pahoina päivinä) vaihdettiin ihan eri tasolla, jotain kaveruuden ja ystävyyden välillä. Sitä sosiaalista puolta kaipaan konttorihommassa, vaikka muuten työtehtävistä ihan tykkään.

Ap

Itse valitsisin tuon rauhallisen koppihomman, riittäisi energiaa olla sitten työn jälkeen omien ystävien kanssa. Olen introvertti ja kun olen tehnyt työtä, jossa on paljon sosiaalista kanssakäymistä, ei enää riitä energiaa niille oikeasti tärkeille ihmisille. On todella surullista, jos ainoat ihmissuhteet ovat työtoverien kanssa. Nykymaailmassa se työpaikka voi lähteä alta milloin tahansa ja sitten on todella yksin.

Vierailija
14/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen mikä mietityttää on hoitoalan pitkät lomat. Tottakai ne on mukavia. Mutta jaksaako työtä jos motiivina on pitkä loma ja hyvät työkaverit?

Toimistopuolellahan sitä lomaa on tasa 4 vkoa kesällä, 1 talvella. (Vrt 38 lomapäivää vuodessa, lauantaita ei lasketa mukaan)

Ap

Vierailija
15/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen mikä mietityttää on hoitoalan pitkät lomat. Tottakai ne on mukavia. Mutta jaksaako työtä jos motiivina on pitkä loma ja hyvät työkaverit?

Toimistopuolellahan sitä lomaa on tasa 4 vkoa kesällä, 1 talvella. (Vrt 38 lomapäivää vuodessa, lauantaita ei lasketa mukaan)

Ap

Missä hoitoalalla on tuollaiset lomat? Ei kannata laskea sen varaan, että tulevaisuudessa on myös pitkät lomat. Olisitko palaamassa hoitoalan töihin entisenä työntekijänä vai uutena? 

Itse en ole hoitoalalla, mutta mahdollisena asiakkaanasi en oikein arvosta hoitajia, jotka viis veisaavat asiakkaista ja työstään kun hengaavat mieluummin kahvihuoneessa työkavereiden kanssa juoruamassa ja laskevat päiviä seuraavaan lomaan. Hoitoalan hommissa kun saattaa oikeasti olla ihmishengistä kysymys.

Vierailija
16/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsisin kyllä rauhallisen työn sosiaalisessa eristyksessä. En ole ikinä ajatellut, että työyhteisö olisi tärkein asia töissä, töitähän siellä ollaan ensisijaisesti tekemässä. Minulle riittää hyvin, että voin tavata ihmisiä vapaa-ajalla ja keskustella heidän kanssaan syvällisiä keskusteluja. Voi tosin johtua siitä, että olen introvertti luonne, ekstroverteillä voi olla hieman erilaiset ajatukset.

Vierailija
17/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Missä hoitoalalla on tuollaiset lomat? Ei kannata laskea sen varaan, että tulevaisuudessa on myös pitkät lomat. Olisitko palaamassa hoitoalan töihin entisenä työntekijänä vai uutena? 

Itse en ole hoitoalalla, mutta mahdollisena asiakkaanasi en oikein arvosta hoitajia, jotka viis veisaavat asiakkaista ja työstään kun hengaavat mieluummin kahvihuoneessa työkavereiden kanssa juoruamassa ja laskevat päiviä seuraavaan lomaan. Hoitoalan hommissa kun saattaa oikeasti olla ihmishengistä kysymys.

Olisin palaamassa vanhana työntekijänä, sen vuoksi ne pitkät lomat. Ja en toki ole viisveisannut asiakkaista ennenkään vaan hoitanut työni hyvin, vaikkakin on ollut raskasta. Hyvä työporukka on auttanut jaksamaan. Nyt kokeilen toista alaa ja pian lomien jälkeen on tehtävä päätös jäänkö vai palaanko, eli kumpia töitä jatkossa teen hyvin. Toki monet asiat painavat vaakakupissa päätöstä tehtäessä.

Ap

Vierailija
18/19 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska duuni hyvässä porukassa on mahtavaa toisin kuin hyvä duuni paskassa porukassa.

Vierailija
19/19 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perusteella valitsin hyvän porukan ja vauhdikkaan työn Ehkä siksi koska olen sellaiseen tottunut. Aloituksen luettuani en ole niin varma. Kannattaako vanhaan kuitenkaan palata koska porukka voi tosiaan muuttua tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme