Sinkkuutesi syyt?
Miski olet sinkku--oma valinta vai eikö kukaan kelpaa? Jos haet suhdetta, mutta ei onnistu, niin millaista itseanalyysia olet tehnyt eli onko jotain luonteessa tai vastaavaa "vialla".
Itse olen elänyt pitkän avioliiton ja sinkkuna nykyään. Olen kyllä avoimin mielin liikenteessä, mutta myönnän vaatimustasoni kasvaneen ja en edes halua enää mitään yhteisasumista. Luonteeni on toisaalta kiltti ja miellyttävä, toisaalta olen tiptop ja jääräpää tietyissä asioissa ja vaadin paljon itseltäni ja muilta.
Kommentit (72)
Mun kohdalla syitä on monia. Olen vasta parikymppinen, mutta en koskaan seurustellut. Ensinnäkin olen ruma enkä ehkä kovinkaan "naisellinen", joten miehet eivät ole juuri lähestyneet paitsi pilkun aikaan baarissa. Mulla on ollut koko elämäni myös joku ongelma miesten suhteen, en osaa olla normaalisti oma itseni suurimman osan seurassa, vaan saatan käyttäytyä kylmästi ja jopa epäystävällisesti. Tässä oon kyllä parantanut muutaman vuoden aikana, kun olen päässyt ujoudesta, mutta en edelleenkään ole mikään helposti lähestyttävä. En myöskään oikeastaan kaipaa läheisyyttä ja seksi kauhistuttaa, vaikka olen kyllä seksuaalinen ihminen, mutta tarvitsisin täyden luottamuksen siihen ihmiseen.
Lisäksi oon myös siinä mielessä nirso, että kuka tahansa ei kelpaisikaan. Kun muhun tutustuu, niin mulla on mielipiteitä ja haluaisin jonkun keskustelutaitoisen kumppanin, koska mulle keskustelu ja pohdiskelu on tärkeää. Ja en myöskään hetkeäkään katsoisi sellaista alentuvaa suhtautumista, mikä tuntuu olevan melko yleistä. Tuntuu että pitää todistella omaa itseään ennen kuin miehet alkaa arvostaa sua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuuteni syy on yksinkertaisesti se, että haluan ehdottomasti olla vapaa.
EN halua parisuhdetta, EN sitoutua kehenkään. Haluan olla vapaa kuin taivaan lintu, ja nautin elämästäni. Minulla kuten kaikilla muillakin on vain tämä yksi elämä, ja se on minulle niin arvokas että haluan käyttää sen parhaalla mahdollisella tavalla.
Minulle on tärkeää että saan päättää kaiken itse ja yksin. Voin mennä ja tulla ja käyttää rahani niin kuin tahdon. En siedä ripustautujia enkä kontrollia.
Olen itse omilla avuillani hankkinut aseman työelämässä, ja minulle urani on etusijalla. Valinta on omani.
Kuulostat verenimijältä, joka hyödyntää muita että saa itse elää arvokasta omaa elämää. Narsisti! Et vaan pysty jakaa elämää toisen kanssa, ei se ole jonkun normaalin parisuhdetta haluavan ongelma vaan päinvastoin sinun. Mikä sinä olet solvaamaan muita, jotka tahtoo elää toisen ihmisen kanssa ja yhdessä ripustautua toisiinsa ja päättää yhdessä arjesta. Sinulle se voi olla kontrollia, mutta se on sinun ongelma. vain sinun. Toivottavasti kumppanit joita käytät omaan lystiisi tajuaa irtautua riittävän ajoissa sinusta etkä vedätä heitä.
PS. Valtaosalla meistä on työ, lukuunottamatta kotiäitejä muttei sekään aika vie koko työiästä kuin murto-osan ajasta. Epäilen ettei sinun työsi edes ole mitään tusinatyötä kummempaa, narsistisuutesi vaan pönkittää egoiluusi.
Ihan tiedoksesi, että nimenomaan narsistit eivät ole koskaan yksin pitkään. He tarvitsevat ympärilleen ihailijoita ja hännystelijöitä eivätkä ole olemassa ilman hoviaan. He eivät kykene elämään yksin eivätkä varsinkaan esim yksinhuoktajina, koska eivät pysty tekemään uhrauksia muiden eteen vaan käyttävät muita hyväkseen. Eli tämä kommentoimasi henkilö on ihan normaali ja hyvin yleinen versio sinkkuudesta. Narsistit löydät niistä, joilla pitää aina olla "joku".
Vierailija kirjoitti:
Minulla samanlaisia syitä kuin kirjoittajalla 47. Kun tietää jo nuorena, että ei saa ikinä kokea parisuhdetta tai edes mitään lyhyempää, on kamalaa.
Sepä se, ajatuskin siitä, että kuolee yksin, on kammottava. On lohdullista kuitenkin tietää, etten ole ainoa, joka on tällaisessa tilanteessa.
47/63
Sairaudet, jotka tekee minusta huonon isäehdokkaan.
En ole koskaan kiinnostanut miehiä. Olen joko näkymätön tai sitten se kiinnostuksenkohteen kaveri, joka täytyy saada äkkiä feidattua.
En tiedä mistä tämä johtuu, mutta näin se on ollut aina. Olen nyt 34, joten kysyntä ei varmasti tule kasvamaan.
Ihmissuhteissa näyttää olevan kaksi luokkaa - ne, joista on kysyntää ja ne, joista ei. Ensimmäiseen kuuluvat sekä kukasta kukkaan pomppivat että 13-vuotiaasta saakka saman kumppanin kanssa seurustelleet. Sitten on me muut, joille parisuhde tai irtoseksi ei ole vaihtoehto, koska sitä ei ole tarjolla.
(Joojoo nainen saa aina tulee joku huutamaan, mutta kun en halua 50v hampaatonta spugea tms vaan kivan kumppanin, olen varmaan hirveän nirso.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EN halua parisuhdetta, EN sitoutua kehenkään. Haluan olla vapaa kuin taivaan lintu, ja nautin elämästäni. Minulla kuten kaikilla muillakin on vain tämä yksi elämä, ja se on minulle niin arvokas että haluan käyttää sen parhaalla mahdollisella tavalla.
Minulle on tärkeää että saan päättää kaiken itse ja yksin. Voin mennä ja tulla ja käyttää rahani niin kuin tahdon. En siedä ripustautujia enkä kontrollia.
Olen itse omilla avuillani hankkinut aseman työelämässä, ja minulle urani on etusijalla. Valinta on omani.
Kuulostat verenimijältä, joka hyödyntää muita että saa itse elää arvokasta omaa elämää. Narsisti! Et vaan pysty jakaa elämää toisen kanssa, ei se ole jonkun normaalin parisuhdetta haluavan ongelma vaan päinvastoin sinun. Mikä sinä olet solvaamaan muita, jotka tahtoo elää toisen ihmisen kanssa ja yhdessä ripustautua toisiinsa ja päättää yhdessä arjesta. Sinulle se voi olla kontrollia, mutta se on sinun ongelma. vain sinun. Toivottavasti kumppanit joita käytät omaan lystiisi tajuaa irtautua riittävän ajoissa sinusta etkä vedätä heitä.
PS. Valtaosalla meistä on työ, lukuunottamatta kotiäitejä muttei sekään aika vie koko työiästä kuin murto-osan ajasta. Epäilen ettei sinun työsi edes ole mitään tusinatyötä kummempaa, narsistisuutesi vaan pönkittää egoiluusi.
Ihan tiedoksesi, että nimenomaan narsistit eivät ole koskaan yksin pitkään. He tarvitsevat ympärilleen ihailijoita ja hännystelijöitä eivätkä ole olemassa ilman hoviaan. He eivät kykene elämään yksin eivätkä varsinkaan esim yksinhuoktajina, koska eivät pysty tekemään uhrauksia muiden eteen vaan käyttävät muita hyväkseen. Eli tämä kommentoimasi henkilö on ihan normaali ja hyvin yleinen versio sinkkuudesta. Narsistit löydät niistä, joilla pitää aina olla "joku".
Narsisteja löytyy myös niistä, jotka vetävät herneen nenään kun joku ei arvosta heidän elämäntapaansa ja syyttävät sitten tätä henkilöä narsistiksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisteja löytyy myös niistä, jotka vetävät herneen nenään kun joku ei arvosta heidän elämäntapaansa ja syyttävät sitten tätä henkilöä narsistiksi...
Ja pata kattilaa soimaa. Miksikäs sä sitten katsot tarpeelliseksi vetää herneitä nenään siitä jos joku kokee ahdistavaksi ajatuksen parisuhteesta ja riippuvuudesta muista ihmisistä? Kenenkään sinkkuusvalinnan kun ei luulisi olevan keneltäkään pois, melkein jopa päinvastoin.
Kissani on sitä mieltä etten tarvitse muuta seuraa joten ei anna lupaa deittailla.
M
Oma valinta. Olen 42-vuotias sinkku, lapseton nainen. Olen aina viihtynyt parhaiten yksin, eikä ajatus parisuhteesta eikä muistakaan läheisistä ihmissuhteista ole koskaan kiinnostanut - lähinnä ahdistanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla samanlaisia syitä kuin kirjoittajalla 47. Kun tietää jo nuorena, että ei saa ikinä kokea parisuhdetta tai edes mitään lyhyempää, on kamalaa.
Sepä se, ajatuskin siitä, että kuolee yksin, on kammottava. On lohdullista kuitenkin tietää, etten ole ainoa, joka on tällaisessa tilanteessa.
47/63
Kyllä kai se yksin kuoleminen on pienin murhe, mutta tämä aika sitä ennen ilman parisuhdetta :/
m27