Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eilen meinasi taas yrjö lentää, kun terassilla syödessäni silmiin osui seuraavassa pöydässä istuvan naisen jalat. Mustuneet, kuivuneet ja halkeilleet kantapäät - ja avokantaiset sandaalit. Siis hyi hitto! Miksi ihmeessä niitä sandaaleja pidetään, jos ei osata hoitaa jalkoja? Todella kuvottavan näköistä.

• ylös 28
  • alas 16

Kommentit (15)

Vierailija

Toi on todella yleinen näky. Itse jostain syystä aina kiinnitän huomiota missä kunnossa jalat on. Harvalla naisella näkyy siistit kantapäät.

Vierailija

Mä en voi pitää sandaaleja koska mulla on pehmeät punaiset kantapäät, koska ne on rumat, samanlaiset kuin isälläni.
Ne naiset pitää joita ei ole tarpeeksi arvosteltu.
Toisekseen, terassit.. Melko wt.

• ylös 11
  • alas 6
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mulla on kans tosi kuivat ja paikoin jopa hieman halkeilleet. Joskus vuosia sitten hoidin niitä, tosin väärin. Eli raspasin niitä niin että pölisi, sitten pesu ja liotus lämpimässä ja rasvaus. Tuo siis väärin tehty monen lehtijutun perusteella, mikä olisi oikea tapa?

Vierailija

Ei kannata mennä ainakaan Madeiralle, jos on halkeilleet kantapäät, se ärsyttää nuoria naisia suuresti. 

Vierailija

Jos kantapäät pääsevät kuivumaan ja halkeilemaan eivät ne parane  helposti.

Ilmastointiteippi kantapäiden päällä öisin kosteuttaa ihon ja kantapäät pääsevät paranemaan.

Hiominen monesti pahentaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on kans tosi kuivat ja paikoin jopa hieman halkeilleet. Joskus vuosia sitten hoidin niitä, tosin väärin. Eli raspasin niitä niin että pölisi, sitten pesu ja liotus lämpimässä ja rasvaus. Tuo siis väärin tehty monen lehtijutun perusteella, mikä olisi oikea tapa?

Tekemäsi järjestys on kyllä outo! Minulla on hyvät kantapäät; suolakylpy jaloille kerran parissa/kolmessa viikossa. Sen jälkeen tarvittaessa hohkakivellä raspaus (jota ei tarvi todellakaan joka kerta), sitten rasvaus. Rasvausta urea-pohjaisella voiteella kerran tai kaksi päivässä. Tällä on menty jo vuosia.

Vierailija

Minä en tee muuta kuin rasvaan ehkä kerran viikossa jollain ylijäämärasvalla jos muistan. Kantapäät ja jalat muutenkin on ihan sileät ja pehmeät. Mistä lie sitten kiinni, ei ainakaan vaivannäöstä.

Vierailija

Vicks Vaborub on myös loistavaa kuiville kantapäille. Yöksi rasvaus ja sukat jalkaan. Seuraavana aamuna pesu lämpimällä vedellä ja rasvaus tavallisella rasvalla ja puhtaat sukat, ainakin siksi aikaa, että rasva on imeytynyt.

Vierailija

Sandaaleiden vuoksi pidän jalat kunnossa. En voisi koskaan laittaa sandaaleita ap:n kuvailemiin jalkoihin. Inhottaa itseäkin jos joskus talvella on vähän karheemmat kantapäät ja nukkuessa vahingossa pyyhkäsee sillä karhealla kantapäällä toista säärtä.

Vierailija

Mulla loppui kantapäiden kuivuus, kun vaihdoin tavalliset saippuat luonnonsaippuaan. Nykyään teen saippuan itse. Tavissaippuat vie iholta kaiken rasvan, niissä on samoja kovia aineita kuin pyykinpesuaineissa. Kuiville kantapäille kannattaa tehdä seuraavanlainen hoito: sekoita hunajaa ja merisuolaa ja laita jalkoihin ja päälle muovipussit kumirenksuilla nilkasta kiinni ja mene saunomaan. Sitten pesu ja kuivaus ja päälle mehiläisvahavoide ja yöksi sukat jalkaan. Aamulla jalkapohjat on pehmeät ja sileät kuin vauvan iho. En tiedä saako kaupasta jostain mehiläisvahavoidetta, kun teen senkin nykyään itse, ennen sai luontaistuotekaupasta. 

Vierailija

Outoa että tämä sama aihe nousee esille joka kesä. Joku, jonka elämäntehtävä on oman kropan hinkkaaminen, ei tajua, ettei kaikkia niin kiinnosta, miltä KANTAPÄÄT näyttävät. 

Älä katsele toisten jalkoja niin ei tarvitse arvostella muita. Mistä tiedät kenenkin elämästä, ihmisillä voi olla aivan muita asioita ajateltavana ja hoidettavana kuin jotkut kintut. 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat