Onkohan tämä normaalia? Muut kokeneet samaa?
Onkohan normaalia että iltaisin kun koittaa alkaa nukkumaan, niin alkaa tulla outoja epäloogisia ajatuksia päähän missä ei ole mitään järkeä? Ja nämä ei tosiaan ole spontaania ajattelua, vaan niitä tulla tupsahtelee itsestään päähän.
Ja toinen mikä kuulostaa kyllä kieltämättä aika hullunkuriselta, on se, että samaan syssyyn monesti tulee semmoisia ajatuksia/kommentteja ajatuksiin ikäänkuin joku toinen sanoisi se "sisäisellä äänellä".
Ei ole mitään deluusioita tai mitään pähkähulluja teorioita tähän liittyen kuitenkaan, että ihan selväjärkisiä tässä vielä ainakin toistaiseksi ollaan. Voiskohan olla vaan, että aivot käy jotenkin ylikierroksilla väsyneenä ja kehittelee sitten jotenkin näitä asioita mun ajatuksiin itsestään?
Vai kuulostaako psykoosin/skitsofrenian alulta? Alkaa tympimään kun ei unen päästä saa enää kiinni näiden vilisevien ajatusten takia.. Niin, ja näitä tulee ainoastaan silloin kun laitan silmät kiinni iltaisin.
Kommentit (9)
On normaalia. Siinä aivot käyvät jotenkin unen ja valvetilan rajamailla. Tälle on joku termikin joka googlettamalla selittyy, mutten muista mikä :D t. Mielenterveysongelmainen joka joskus kyseli psykologilta samaa.
Mulla on noita samoja yleensä juuri ennen kuin nukahdan, enkä usko olevan mitään mt ongelmia koska tiedostan itse että ne johtuu siitä nukahtamisvaiheesta
siis mita esimerkiksi? Mulla aina vilisee ajatukset ja kommentit paassa...
Kiitos kommenteista! Voisin vielä lisätä sen, että olen kyllä yleensä iltaisin väsynyt, mutta näitä outoja ajatuksia tulee yleensä kuitenkin täysin hereillä ollessa, elikkä en ole edes lähellekkään nukahtamisvaihetta sillä hetkellä.
ap
Jos olisit skitsofteniaan sairastumassa niin et kyllä osaisi itse epäillä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko tarkentaa millaisia ajatuksia ja kommentteja?
Niin, ja korjaan vielä että en kuule mitään ulkoisia ääniä - nämä eivät siis ole mitään semmoista.
ap