Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestä pysäköintivirhemaksun antaminen oikeutettua, vaikka parkkipaikkoja ei ole muualla?

Vierailija
30.06.2017 |

Olin saanut eilen illalla 60 euron pysäköintivirhemaksun paikassa, jossa pysäköinti on kiellettyä. Loogista. Mutta kyseisellä alueella tehdään kävelyteiden kunnossapitotyötä, joten parkkipaikkoja on vähemmän käytössä. Alueella on muutenkin todella rajallisesti paikkoja mutta varsinkin nyt en löytänyt mistään vapaata parkkipaikkaa, vaikka pyörin jonkin aikaa etsimässä.

Jätin sitten tietoisesti kielletylle paikalle, joka on siis parkkipaikka mutta kieltomerkki oli oikealle puolella. Eli olin ensimmäinen kielletty auto. Vieressäni oli muitakin autoja mutta nämä eivät sakkoa olleet saaneet.

Olin sakkoa antaessa ehtinyt olla 10 min pysäköitynä ja kyseessä oli ilta-aika. Ymmärrän että liikenennesääntöjä pitää noudattaa mutta välillä tuntuu, että pysäköintipirkot tekevät vain kiusaa. Oli varmasti kuitenkin tietoinen, että alueella on todella rajallisesti paikkoja.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se auto vaan pitää jättää sitten kauemmas jos parkkipaikalla ei ole vapaata. Yleensä parkkipaikat on mitoitettu niin, että paikkoja on mahdollisimman paljon ja pelastustiet ja kulku-urat jäävät vapaaksi. SItä ei ehkä aina huomaa itse, että se oma auto voi olla oikeasti vaarana siinä tai esteenä jollekin muulle. Eihän se parkkipirkko tiiä ootko olllu siinä 10 tuntia vai 10 minuuttia

Vierailija
2/29 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö myös, onko oikein varastaa jos ei ole rahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se auto vaan pitää jättää sitten kauemmas jos parkkipaikalla ei ole vapaata. Yleensä parkkipaikat on mitoitettu niin, että paikkoja on mahdollisimman paljon ja pelastustiet ja kulku-urat jäävät vapaaksi. SItä ei ehkä aina huomaa itse, että se oma auto voi olla oikeasti vaarana siinä tai esteenä jollekin muulle. Eihän se parkkipirkko tiiä ootko olllu siinä 10 tuntia vai 10 minuuttia

Tällä alueella on siis muutenkin liian vähän paikkoja. Ihan yleisesti tiedossa mutta varsinkin nyt tietöiden takia paikat ovat vähissä. Itselläni oli jonkin verran kantamuksia, joten lähemmäksi kilometrin päähän alkaa olemaan jo liian pitkä matka. Tie oli siis päättyvä tie/kääntöpaikka ja kyseessä ilta-aika, jolloin liikenne oli vähäistä. 

Vierailija
4/29 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, autoilu on oma valinta. Olisit voinut myös tulla julkisilla.

Älä valita vaan maksa kun kerran pysäköit väärin.

Vierailija
5/29 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, autoilu on oma valinta. Olisit voinut myös tulla julkisilla.

Älä valita vaan maksa kun kerran pysäköit väärin.

Itselläni ei ole edes autoa. Olin kyyditsemässä toisen autolla ja samalla kävin kotona viemässä tavaraa. 

Vierailija
6/29 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein minusta. Tai no.

Itse olen vähän kritsioinut esim.terveyskeskusen parkkisakkoja, jodsa täällä ainakin, on pysäköintikiekkopaikat. Unohdappa laittaa se, kun raahaat kiireellä huutavaa lasta päivystykseen, niin sakkolappu odottaa. Tai istu muutama tunti päivystyksessä, unohdat tai et pääse lisäämään kiekkoon aikaa. Sakko.

Ja huom. sitä aikaa ei saa vain kiekkoon laittaa lisää, vaan autoa pitäisi myös liikuttaa, vaihtaa vaikka toiseen ruutuun. Jos vaan pyöräyttää lisää aikaa ja parkkipirkko näkee, sakko.

Vierailija
7/29 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vartin saa pitää? Eli varttiin ei ketään kuulu, niin pysäköintivalvoja saa sakottaa. Pelastustielle ei tietenkään saa jättää autoa hetkeksikään, ellet ole välittömässä läheisyydessä siirtämässä tarpeentullen.

Kertokaa mulle oonko kuullu ihan puutaheinää? Toi varttijuttu?

Vierailija
8/29 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän tuollaisesta pysäköimisen laajentumisesta tulisi mitään. Paikat olisivat tukossa autoista. Mihin vedetäisiin rajat. Nyt rajat ovat selkeät eikä niitä kannata alkaa laajentamaan koska sen jälkeen kaikilla olisi"lupa " olla"kaikkialla". Se oma sakko tuntui aina vääremmältä kuin toisen sakko.

9/29 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein. Koska jos antaa vapauden pysäköidä kiellettyyn paikkaan ilman sakkoja, niin sen jälkeen jokainen pysäköi ihan mihin sattuu huvittamaan syystä x ja sitten pillitetään, että kun ei toi toinenkaan oo saanu sakkoja ni en minäkään halua, varsinkin kun minulla on tuo syy x, miksi pysäköin juuri tähän enkä parkkipaikalle.

Vierailija
10/29 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vartin saa pitää? Eli varttiin ei ketään kuulu, niin pysäköintivalvoja saa sakottaa. Pelastustielle ei tietenkään saa jättää autoa hetkeksikään, ellet ole välittömässä läheisyydessä siirtämässä tarpeentullen.

Kertokaa mulle oonko kuullu ihan puutaheinää? Toi varttijuttu?

On puutaheinää.

Vierailija
11/29 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein minusta. Tai no.

Itse olen vähän kritsioinut esim.terveyskeskusen parkkisakkoja, jodsa täällä ainakin, on pysäköintikiekkopaikat. Unohdappa laittaa se, kun raahaat kiireellä huutavaa lasta päivystykseen, niin sakkolappu odottaa. Tai istu muutama tunti päivystyksessä, unohdat tai et pääse lisäämään kiekkoon aikaa. Sakko.

Ja huom. sitä aikaa ei saa vain kiekkoon laittaa lisää, vaan autoa pitäisi myös liikuttaa, vaihtaa vaikka toiseen ruutuun. Jos vaan pyöräyttää lisää aikaa ja parkkipirkko näkee, sakko.

Niin no, mielestäni toi on sitten taas aika selkeä tapaus. Vaikka ärsyttäähän se. Mutta itse olen siinä käsityksessä, että esim. Helsingissä tietyillä alueilla katsotaan läpi sormien kielltyillä alueilla pysäköinnit, koska parkkipaikkojen rajallisuus on tiedossa. 

Ihmettelen siis, että tietöiden takia ei ole reagoitu parkkipaikkojen vähyyteen. En ollut pelastustien tukkeena. Ap

Vierailija
12/29 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen saanut pysäköinnistä sakkomaksun. Oman työpaikan parkkipaikalla, jonne pääsee vain kulkutunnisteella. Vähänkö vituttaa, mutta virhepysäköinti on virhepysäköinti. Töihin piti päästä, ajoissa. 

Vierailija
13/29 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että pysäköinnin valvoja joutuisi seisomaan jokaisen auton kohdalla vartin?😁 Ja sitten kun saat sen sakon, niin sinun kellon mukaan se olisi aina se vartti vaikka valvojan mukaan muuta.

Vierailija
14/29 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2918 kirjoitti:

On oikein. Koska jos antaa vapauden pysäköidä kiellettyyn paikkaan ilman sakkoja, niin sen jälkeen jokainen pysäköi ihan mihin sattuu huvittamaan syystä x ja sitten pillitetään, että kun ei toi toinenkaan oo saanu sakkoja ni en minäkään halua, varsinkin kun minulla on tuo syy x, miksi pysäköin juuri tähän enkä parkkipaikalle.

Paikalla oli nytkin paljon muita autoja, jotka eivät olleet saaneet sakkoa. En tiedä onko se vapauden antamista, jos vain jättää sakottamatta. 

Tietynlaista tilannetajuakin ehkä parkkipirkoilta toivoisi. Tilanne on eri silloin, kun tietyöt ovat ohi ja parkkipaikkoja on taas "normaali" määrä. 

Mutta kahdeksan aikaan illalla liikennettä ei juurikaan ollut ja väärin pysäköintini ei haitannut kenenkään liikennettä. Ap

Vierailija
15/29 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen maksetunkin parkkiajan päälle laitettais vartti. Kaupoissa sen 2h parkkikorttiajan päälle vartti. No ei, tuota on mahdoton enää valvoa kun vaan pitää kelloa tuijottaa ja odottaa.

Vierailija
16/29 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä se on tietenkin hanurista, mutta asia olisi ok vain jos kaupunki muuttaisi merkein tuollaisessa vaiheessa lisää sallittuja paikkoja, ja voisit jättää sinne. Sit se menis oikein.

Vierailija
17/29 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,onko oikein,että saa ylinopeussakon jos on kiire? Onko oikein,että saa sakon,jos on juonut vain yhden oluen?

Vierailija
18/29 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä se on tietenkin hanurista, mutta asia olisi ok vain jos kaupunki muuttaisi merkein tuollaisessa vaiheessa lisää sallittuja paikkoja, ja voisit jättää sinne. Sit se menis oikein.

Niin tätä lähinnä hain takaa. Katutöitä on aika isolla alueella, joten parkkipaikkojen vähyys on todellinen ongelma. Ap

Vierailija
19/29 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä alueella on siis muutenkin liian vähän paikkoja. Ihan yleisesti tiedossa mutta varsinkin nyt tietöiden takia paikat ovat vähissä. Itselläni oli jonkin verran kantamuksia, joten lähemmäksi kilometrin päähän alkaa olemaan jo liian pitkä matka. Tie oli siis päättyvä tie/kääntöpaikka ja kyseessä ilta-aika, jolloin liikenne oli vähäistä. 

Olisin halunnut ajaa suorempaa, tasaisempaa ja lyhyempää reittiä 8-tietä Raisio-Nousiainen väliä, mutta polkupyörällä. Miksi en saisi omalla vastuulla ajaa moottori(liikenne)tien pientareella jos haluan? No kun ei se ole laillista, niin en lähtenyt koittamaan.

Miksi autoilijoissa on niin orpoa porukkaa, jotka kuvittelee ettei "juuri tämä"-sääntö "tällä kertaa" koske heitä?

Vierailija
20/29 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut ajaa suorempaa, tasaisempaa ja lyhyempää reittiä 8-tietä Raisio-Nousiainen väliä, mutta polkupyörällä. Miksi en saisi omalla vastuulla ajaa moottori(liikenne)tien pientareella jos haluan? No kun ei se ole laillista, niin en lähtenyt koittamaan.

Miksi autoilijoissa on niin orpoa porukkaa, jotka kuvittelee ettei "juuri tämä"-sääntö "tällä kertaa" koske heitä?

Kaipa se on se ihmisluonto, joka pyrkii tavoittelemaan usein sitä omaa etua asiassa kuin asiassa. Vai oliko valistuneempia ajatuksia?  Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän