Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entinen puoliso aikoo alkaa perimään lapsilta ja minulta vuokraa

Vierailija
30.06.2017 |

Erosimme kaksi vuotta sitten ja minä jäin lasten kanssa asumaan meidän myynnissä olevaan taloon. Mies muutti suoraan täältä nykyisen kumppaninsa luokse. Lapsiaan on tavannut kolme kertaa eron jälkeen. Kaksi kertaa täällä meidän kodissa ja viime jouluna piti lapsia yhden iltapäivän kun kävivät ex-anopilla syömässä. Nämä kaksi ensimmäistä kertaa tapasivat tosiaan täällä minun ja lasten kodissa, mutta järjestely ei sopinut todellakaan minulle, koska raahasi tänne myös sen uuden kumppaninsa leikkimään kotia. Nainen lähetti tämän jälkeen minulle terveisiä ex-miehen kautta, että mitä täällä kannattaisi tehdä, että asunto menisi kaupaksi. Tähän lisään vielä, että meillä on todella siisti koti ja hyvin hoidettu piha. Talo on iso ja saan juuri ja juuri maksettua kaikki kulut ja satsaan pihan parantamiseen kaiken rahan mitä ylimääräistä jää. Ja sitä jää todella vähän varsinkin talvikuukausina kun sähkölaskut on isot.
Elatusmaksuja ei joudu maksamaan, kun sai ne keploteltua lastenvalvojalla nolliin, Kela maksaa hänen puolestaan. Olivat tehneet vuokrasopimuksen niin että asunto on kokonaan miehen nimissä, palkkansa muutti niin, että saa lähes kaiken km-korvauksina ja päivärahoina. Maksan ihan kaiken yksin, talon kulut, kotivakuutuksen, lasten harrastukset. Raadan töissä ihan hulluna ja lopun aikaa teen pihatöitä, kukaan lapsia, olen ainoana vanhempana heidän elämässään. Ex-Miehen mielestä lapsissa ei ole enää edes mitään hoidettavaa kun ovat jo isompia.
Nyt on säännöllisin väliajoin lähetellyt viestejä siitä, että minä ja lapset (kyllä, myös lapsey) joudumme maksamaan hänelle vuokraa täällä asumisesta. Itse olen ollut valmis tinkimään talon myyntihinnasta, mutta hän ei suostu ja sen takia me tässä joudutaan asumaan, vaikka ei olisi varaa. Aikoo nyt käyttää jotain etävanhempien liiton lakimiestä tässä asiassa.
Mulla on hermot aivan riekaleina. Rahaa ei yksinkertaisesti ole maksaa vuokraa. Sanoin, että saisi olla tyytyväinen kun täällä on joku pitämässä huolta talosta ja pihasta ja hoitamassa kaikki kulut. Ja niitä kulujahan olisi, vaikka tämä olisi tyhjillään. Samoin pihatyöt ei minnekään katoa.

En kestä !! Elämäni huonoin valinta oli tämä mies.

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko talo jossain huitsin nevadassa vai miten ette ole saanut sitä myytyä 2v aikana?

Vierailija
2/105 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että vuokratulot vaikuttavat varmaan sitten hänen elatusmaksuihinsa, joita joutuukin itse maksamaan. Jos omistatte puoliksi, niin saadakseen mitään perustetta vuokranperimiselle, pitäisi hänen maksaa kuluistakin osansa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs kerran joudut maksamaan vuokraa niin sitten kulutkin puoleksi.. ei se niin vaikeaa ole. Ja lisukkeeksi voisit saada siihen vielä asumistukeakin. Miksi sinä sitä pihaa laitat, anna olla ja soita firma tekemään sen ja lähetä lasku miehelle. Mitä tuosta kinaamaan. Jos ei myyntiä niin sitten maksuja.

Vierailija
4/105 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään järkeä laittaa siihen pihaan aika ja rahat.

Vierailija
5/105 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois ja pankaa talo vuokralle, jos ei mene kaupaksi.

Vierailija
6/105 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ole nyt ensin yhteydessä vaikka oman kuntasi maksuttomaan oikeusaputoimistoon (en tosin ole varma onko tällaista palvelua kaikkialla) ja selvitä onko tuo juridisesti mahdollista, siis miehen periä vuokraa vaikkei maksa elareita! Jos laki tämän sallii, niin pidä huolta että myös verottaja saa tiedon miehen  vuokrabisneksestä. Sitten yritä selvittää, mitä mahdollisia tukia/etuuksia voit saada. Tsemppiä sinulle ja lapsillesi.

Vierailija
7/105 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta muualle ja sitten makselette puoliksi sen talon kulut kunnes miestä alkaa hinnanalennus kiinnostaa.

Joka ainoa euro mitä siihen pihaan laitat menee lopulta exän kanssa puoliksi.

Vierailija
8/105 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko talo jossain huitsin nevadassa vai miten ette ole saanut sitä myytyä 2v aikana?

Liian korkea hinta tai sitten talo on ihan p..ka vaikka ap:n mielestä hieno ja hyvin hoidettu..

Vierailija
9/105 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talo yhteinen, puolet kuluista kuuluisi miehelle, niistä jotka juoksisivat vaikka ette siellä asuisi.

Vierailija
10/105 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies omistaa talosta osan hänen kuuluisi myös osallistua kuluihin.

Hanki vuokra asunto ja muuta pois. Ja talon kulut puoliksi molemmille. Onko talo myynnissä välittäjällä vai yritättekö myydä itse. Jos itse niin välittäjään yhteys. Jos välittäjän kautta niin kannattaa vaihtaa välittäjää.

Vierailija
11/105 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset isälle vaikka pakolla.

Vierailija
12/105 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian kiltti, älä anna miehen kävellä ylitsesi.

Yhteys oikeusaputoimustoon heti.

Vierailija
13/105 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset isälle vaikka pakolla.

Huutonaurua: :D Ikää kuin olisi olemassa tapa, jolla pakottaa joku tekemään jotain vastoin tahtoaan.

Ja kyllä...asumisestaan kuuluu myös maksaa vuokraa siltä osalta, jota ei omista.

Vierailija
14/105 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo on siis yksin miehen? 

Tietysti sinun täytyy maksaa asumisestasi vuokraa. Sinun ei tule maksaa mitään kiinteistön kuluja tässä tapauksessa. Paitsi tietysti nyt normaalielämiseen kuuluvat ylläpitokustannukset. Mutta jokainen kukkamultalastikin on miehen kontolla, ellei vuokrasopimuksessa toisin ole. 

Vierailija
15/105 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alat maksaa vuokraa, niin kaikki talon kulut menee sitten miehen maksettavaksi.

Ja koska hän saa vuokratuloja, niin elatusmaksut laskettaneen uusiksi.

Tosin muuten sanoisin, että muuta halvempaan ja anna ukon hoitaa vuokratuottonsa miten parhaaksi katsoo. Ja muista ilmoittaa kelalle, että miehellä on nykyään vuokratuloja.

Vierailija
16/105 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että mies tienaa kolminkertaisesti sen mitä minä. Ainakin ennen tienasi ja edelleen on samassa paikassa töissä/osakkaana. Ja lapsia en väkisin miehelle lähetä. Ovat jo sen verran isoja, että ymmärtävät asian, eivätkä halua isälleen mennä. Ja talon kunto on hyvä. Kylpyhuone, sauna ja khh on remontoitu juuri ennen eroa. Keittiö kaipaa uudistusta, mutta on nytkin erittäin käyttökelpoinen. Olemme saaneet kolme ehdollista tarjousta, jotka ovat kaikki rauenneet siihen, etteivät ostajat ole saaneet omia asuntojaan myytyä. Meidän kaupungissa on ok-talojen myyntiajat todella pitkiä. Juuri nämä tarjousten tekijät ovat osa myyneet omiaan yli kolmekin vuotta.ap

Vierailija
17/105 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin sinuna myös verottajalle ilmoituksen miehen palkkajärjestelyistä. Tuo on nimittäin veropetos,km-korvaukset ja päivärahat kun ovat verottomia.

Vierailija
18/105 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuohon pihanparannukseen käytetyt rahasi tosiaan menevät sitten puoliksi sille exälle: jos ajattelette, että saatte enemmän hintaa tms. sen pihan takia, niin myös sitten myös exä maksamaan puoliksi pihanparannuskuluja.

Muuten annat olla "parannusten" ja pidät vain normaalisiistinä. Se piha ei enää loppupeleissä paljon vaikuta, kun kumminkin on kait tarkoitus myydä niin pian kuin mahdollista.

Jos exä vaatii vuokraa, niin sitten kaikki taloon liittyvät kulut ensin puoliksi, tai sitten ne kulut  määritellään vuokrahinnasta ensin pois.

Voithan ehdottaa, että se exä muuttaa siihen taloon ja pitää yksin kunnossa ja sinä alat periä häneltä vuokraa! D D D

Joskus kannattaa vaihtaa välitystoimistoa kun myyntisopimuksen aika loppuu.

Mitä kautta myytte nyt taloa?

Vierailija
19/105 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä lienee lainansa maksettava talosta?

Vierailija
20/105 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo on meidän puoliksi, ei yksin miehen. Ja on myynnissä välittäjällä, joka on jo kertaalleen vaihdettu. Ollaan monesti neuvoteltu siitä, että hintaa laskettaisiin, mutta mies ei suostu. Hänellehän tämä on aika "hyvä" tilanne. Ja yksinkertaisesti minulla ei ole varaa asua muualla ja maksaa kahden asunnon kuluja. Tämä on melko iso omakotitalo ja esimerkiksi lämmitys maksaa melko paljon talvella. Tähän päälle vielä vuokra ja vuokra-asunnon kulut, niin ei vaan rahat riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi