Keskiajan vauva.fi
Minkälaisia keskusteluja olisi ollut keskiajan vauva-av:lla, jos silloin olisi sellainen ollut?
Kommentit (1957)
Mitä rukoilette ennen aamupalaa?
Mitä asioita/tapoja tms. ulkomaalaiset kauppiaat/porvarit ovat ihmetelleet Porvoossa?
Aviomiehen kuoleman jälkeen elämä on naisen parasta aikaa!
Vierailin viikonloppuna todella siistissä hospitaalissa
Apulaisprofessori kritisoi kruunun rutto-ohjeita universiteeteille: Jumalan rangaistuksena tapahtuvaa tartuntaa ei huomioida
Haittaako teitä, jos seurassa istuu kerettiläinen?
Pyhän Marian lasittuneet silmät
Tilillä 60000 taaleria, mitä tekisit?
Eivätkö lääkärit todella alennu syömään/juomaan olutta spitaalivartijoiden kanssa samassa pöydässä?
Isä otti ja meni naimisiin 14 vuotiaan heitukan kanssa äidin kuoleman jälkeen, olen ainoa lapsi ja isä haluaa tietty poikia. Miten pystyn alistumaan itseäni nuoremman äitipuolen kyykytettäväksi? Ite en ole päässyt naimisiin koska olen rampa. Isä kai kaavailee että olisin jonkinlainen lapsenpiika tuleville sisaruksille.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kuoli ruttoon.
Keitä läheisiä teillä siihen on kuollut.
Olemme välttäneet ruttokuolemat polttamalla koivua ja tervaa ulko-ovella. Toimii.
Ovatko ne Qvidjan kartanon Stephanus ja Sophia nyt siis eronneet?
Leskirouva1347 kirjoitti:
Aviomiehen kuoleman jälkeen elämä on naisen parasta aikaa!
Muista olla menemättä uudestaan naimisiin, muuten omaisuutesi siirtyy uuden miehen nimiin. Rakastajista voit toki nauttia ;)
Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä voutisi, nihtisi, huovisi jne. on kehdannut pyytää?
Spitaali Itämaassa hurjassa laskussa
Pika-aneet ovat CØÜHÆN etu ja apu
Tytär pääsi luostariin Naantaliin. Kannattaako katsella huonetta rauhassa
Vierailija kirjoitti:
Mitä asioita/tapoja tms. ulkomaalaiset kauppiaat/porvarit ovat ihmetelleet Porvoossa?
Yksi konkistadoori ihmetteli lanttusoppaa. Puhui minulle jostain punaisesta, omenaa pehmeämmästä hedelmästä, jota voi syödä jopa raakana. Kuka muka haluaisi syödä jotain värikästä? Mustikassa ja kanttarellissä on väriä tarpeeksi.
NANETTE AF CARALAX RIEHUI KROUVISSA JA LÖI MIESTÄ KASVOIHIN - LAAMANNI TUTKII KÄSIRYSYÄ!
Autatteko katedraalikouluun muuttanutta opiskelevaa nuortanne vuokranmaksussa?