Keskiajan vauva.fi
Minkälaisia keskusteluja olisi ollut keskiajan vauva-av:lla, jos silloin olisi sellainen ollut?
Kommentit (1957)
Miten laihtua? On taas hunajapiiraat ja olut maistunut. Mies on kummallinen, se ei halua muhkeaa vaimoa vaan katselee minun sijaani keittiöpiikaa joka on laiha kuin puhtaaksi kaluttu linnunjalka. Joudun löystyttämään kureliiviäni ja kalliista Saksan brokadista tehty hameeni ei kohta mahdu ylle ... mahtaisiko luostarin munkeilta löytyä apua?
Jostain pätkäpaastosta yksi apoteista viimeksi höpötti. En vaan jaksaisi niitä loputtomia rukouksia jotka vissiin liittyvät asiaan. Voudilta sain vinkin että liikunnon hankkiminen voisi tuottaa tulosta. Mutta missä liikkuisin? Siinähän kunnon kaupunkilaiset pudottavat silmänsä jos alan juoksennella hameissani ja ilman asiaa pitkin Turun mukulakivikatuja! Hulluna ja noitana voivat pitää ja päädyn Kerttulinmäelle hirsipuuhun.
Ehkäpä sitten otan rakastajan, naapuritalon tallirenki on nuori ja voimakas ja hänen silmänsä palaa tällaisen muodokkaan perään, olen huomannut. Aviomieheni on tyhjän sylkijä muutenkin, pitäköön luista piikaansa. Ehkä saan lapsenkin vihdoin alulle...
Vierailija kirjoitti:
Miten laihtua? On taas hunajapiiraat ja olut maistunut. Mies on kummallinen, se ei halua muhkeaa vaimoa vaan katselee minun sijaani keittiöpiikaa joka on laiha kuin puhtaaksi kaluttu linnunjalka. Joudun löystyttämään kureliiviäni ja kalliista Saksan brokadista tehty hameeni ei kohta mahdu ylle ... mahtaisiko luostarin munkeilta löytyä apua?
Jostain pätkäpaastosta yksi apoteista viimeksi höpötti. En vaan jaksaisi niitä loputtomia rukouksia jotka vissiin liittyvät asiaan. Voudilta sain vinkin että liikunnon hankkiminen voisi tuottaa tulosta. Mutta missä liikkuisin? Siinähän kunnon kaupunkilaiset pudottavat silmänsä jos alan juoksennella hameissani ja ilman asiaa pitkin Turun mukulakivikatuja! Hulluna ja noitana voivat pitää ja päädyn Kerttulinmäelle hirsipuuhun.
Ehkäpä sitten otan rakastajan, naapuritalon tallirenki on nuori ja voimakas ja hänen silmänsä palaa tällaisen muodokkaan perään, olen huomannut. Aviomieheni on tyhjän sylkijä muutenkin, pitäköön luista piikaansa. Ehkä saan lapsenkin vihdoin alulle...
Mä jahtaan possuja kaupungilta. Aika vaikeita saada kiinni. Hyvin pysyy kilot kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Onko miehesi kerettiläinen? Rehevyyshän on näin 1320-luvulla trendikästä! Luostarin munkeilta saat varmasti apua lihan iloihin..
Vierailija kirjoitti:
NANETTE AF CARALAX RIEHUI KROUVISSA JA LÖI MIESTÄ KASVOIHIN - LAAMANNI TUTKII KÄSIRYSYÄ!
Mitäs ihmeellistä tässä on? Ihan jokapäiväistä meidän lähi tavernassa.
Mitä alkemia on ja kuinka sitä syntyy kahden oikeauskoisen välille?
Millainen vuokra on katedraalikoulun opiskelijalle kohtuullinen maksettavaksi Aboan seudulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä asioita/tapoja tms. ulkomaalaiset kauppiaat/porvarit ovat ihmetelleet Porvoossa?
Yksi konkistadoori ihmetteli lanttusoppaa. Puhui minulle jostain punaisesta, omenaa pehmeämmästä hedelmästä, jota voi syödä jopa raakana. Kuka muka haluaisi syödä jotain värikästä? Mustikassa ja kanttarellissä on väriä tarpeeksi.
Minäkin kohtasin kerran konkistadorin. Se ei ihmetellyt mitään, mutta minä ihmettelin sen omituisia ruskeita silmiä ja luonnottomasti kihartuvaa tukkaa. Yleensä kun letit kastuu niin hiukset oikenee. Hänellä kihartui entisestään. Ihan luonnotonta, mutta oli pakko kokeilla. Ehkä tuollainen kihara tukka leviää joskus tänne pohjolaan myös.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset pesee itseään jatkuvasti?
Minä ainakin vihdon pahat henget pois.
Joku laiha rumilus katkeroitui, kun kuuli, että voudilla kävi flaksi muodokkaan puuman kanssa
Aina nälkä!