Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskiajan vauva.fi

Vierailija
29.06.2017 |

Minkälaisia keskusteluja olisi ollut keskiajan vauva-av:lla, jos silloin olisi sellainen ollut?

Kommentit (1957)

Vierailija
141/1957 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nälkä!

Vierailija
142/1957 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renessanssi-vouhotus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1957 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten laihtua? On taas hunajapiiraat ja olut maistunut. Mies on kummallinen, se ei halua muhkeaa vaimoa vaan katselee minun sijaani keittiöpiikaa joka on laiha kuin puhtaaksi kaluttu linnunjalka. Joudun löystyttämään kureliiviäni ja kalliista Saksan brokadista tehty hameeni ei kohta mahdu ylle ... mahtaisiko luostarin munkeilta löytyä apua?

Jostain pätkäpaastosta yksi apoteista viimeksi höpötti. En vaan jaksaisi niitä loputtomia rukouksia jotka vissiin liittyvät asiaan. Voudilta sain vinkin että liikunnon hankkiminen voisi tuottaa tulosta. Mutta missä liikkuisin? Siinähän kunnon kaupunkilaiset pudottavat silmänsä jos alan juoksennella hameissani ja ilman asiaa pitkin Turun mukulakivikatuja! Hulluna ja noitana voivat pitää ja päädyn Kerttulinmäelle hirsipuuhun.

Ehkäpä sitten otan rakastajan, naapuritalon tallirenki on nuori ja voimakas ja hänen silmänsä palaa tällaisen muodokkaan perään, olen huomannut. Aviomieheni on tyhjän sylkijä muutenkin, pitäköön luista piikaansa. Ehkä saan lapsenkin vihdoin alulle...

Vierailija
144/1957 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten laihtua? On taas hunajapiiraat ja olut maistunut. Mies on kummallinen, se ei halua muhkeaa vaimoa vaan katselee minun sijaani keittiöpiikaa joka on laiha kuin puhtaaksi kaluttu linnunjalka. Joudun löystyttämään kureliiviäni ja kalliista Saksan brokadista tehty hameeni ei kohta mahdu ylle ... mahtaisiko luostarin munkeilta löytyä apua?

Jostain pätkäpaastosta yksi apoteista viimeksi höpötti. En vaan jaksaisi niitä loputtomia rukouksia jotka vissiin liittyvät asiaan. Voudilta sain vinkin että liikunnon hankkiminen voisi tuottaa tulosta. Mutta missä liikkuisin? Siinähän kunnon kaupunkilaiset pudottavat silmänsä jos alan juoksennella hameissani ja ilman asiaa pitkin Turun mukulakivikatuja! Hulluna ja noitana voivat pitää ja päädyn Kerttulinmäelle hirsipuuhun.

Ehkäpä sitten otan rakastajan, naapuritalon tallirenki on nuori ja voimakas ja hänen silmänsä palaa tällaisen muodokkaan perään, olen huomannut. Aviomieheni on tyhjän sylkijä muutenkin, pitäköön luista piikaansa. Ehkä saan lapsenkin vihdoin alulle...

Mä jahtaan possuja kaupungilta. Aika vaikeita saada kiinni. Hyvin pysyy kilot kurissa.

Vierailija
145/1957 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehesi kerettiläinen? Rehevyyshän on näin 1320-luvulla trendikästä! Luostarin munkeilta saat varmasti apua lihan iloihin..

Vierailija
146/1957 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin orja on nyt meillä eikä suostu lähtemään ulos!

Vierailija
147/1957 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NANETTE AF CARALAX RIEHUI KROUVISSA JA LÖI MIESTÄ KASVOIHIN - LAAMANNI TUTKII KÄSIRYSYÄ!

Mitäs ihmeellistä tässä on? Ihan jokapäiväistä meidän lähi tavernassa.

Vierailija
148/1957 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ok matkustaa Baltiassa ruttokesänä?

Vierailija
149/1957 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä alkemia on ja kuinka sitä syntyy kahden oikeauskoisen välille?

Vierailija
150/1957 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vivianin avioton lapsi otettiin luostariin yhdeksäksi vuodeksi

Vierailija
151/1957 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen vuokra on katedraalikoulun opiskelijalle kohtuullinen maksettavaksi Aboan seudulla?

Vierailija
152/1957 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta surma paljon huhuttua levittyneempi?

Vierailija
153/1957 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä asioita/tapoja tms. ulkomaalaiset kauppiaat/porvarit ovat ihmetelleet Porvoossa?

Yksi konkistadoori ihmetteli lanttusoppaa. Puhui minulle jostain punaisesta, omenaa pehmeämmästä hedelmästä, jota voi syödä jopa raakana. Kuka muka haluaisi syödä jotain värikästä? Mustikassa ja kanttarellissä on väriä tarpeeksi.

Minäkin kohtasin kerran konkistadorin. Se ei ihmetellyt mitään, mutta minä ihmettelin sen omituisia ruskeita silmiä ja luonnottomasti kihartuvaa tukkaa. Yleensä kun letit kastuu niin hiukset oikenee. Hänellä kihartui entisestään. Ihan luonnotonta, mutta oli pakko kokeilla. Ehkä tuollainen kihara tukka leviää joskus tänne pohjolaan myös.

Vierailija
154/1957 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset pesee itseään jatkuvasti?

Vierailija
155/1957 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset pesee itseään jatkuvasti?

Minä ainakin vihdon pahat henget pois.

Vierailija
156/1957 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustellaan vain tunnettujen psalmien sanoilla

Vierailija
157/1957 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviottomien pentujen ruokinta edullisesti mutta terveellisesti?

Vierailija
158/1957 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku laiha rumilus katkeroitui, kun kuuli, että voudilla kävi flaksi muodokkaan puuman kanssa

Vierailija
159/1957 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaan päiväunia vai simaostoksille

Vierailija
160/1957 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka esittävät aatelisia mutta eivät ole