Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskiajan vauva.fi

Vierailija
29.06.2017 |

Minkälaisia keskusteluja olisi ollut keskiajan vauva-av:lla, jos silloin olisi sellainen ollut?

Kommentit (1960)

Vierailija
621/1960 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia kuuluu Moskovan ruhtinaskunnasta. Ruhtinas Wladimir on yrittänyt syöstä suosikkiruhtinas Aleksein tieltään myrkkymaljalla. Aleksei siemaisi maljan 'pohjanmaan kautta' kuten sanonta kuuluu, ja pyysi vielä lisääkin ennen kuin vaipui yllättäen tiedottomaan tilaan.

Hänet kuljetettiin troikan vetämässä reessä turvaan aina Lyypekkiin asti jossa korkea-arvoinen rouva Angela otti hänet hoiviinsa. Rouva Angelan sanotaan viehättyneen Aleksein miellyttävästä ulkonäöstä ja sinisistä silmistä, ja Lyypekin parhaat apteekkarit tekevät parhaansa herättääkseen hänet kuoleman unesta suoneniskennän ja oksetuslääkkeiden ynnä rukouksen avulla.

Vierailija
622/1960 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Robert Hode from Wakefield ja se oli minun nuoli minun pitkäjousestani. Antakaa kaikki korunne ja arvotavaranne Pyhän Neitsyt Äiti Marian nimissä minulle niin minä, John, Will, Much ja iloiset veikkomme päästämme teidät menemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1960 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku jaksaa tätä ns. keskiaikaketjua nostella? Puoletkaan jutuista ei liity keskiaikaan tai jos liittyvät, sen marginaalisiin ilmiöihin tai kliseisiin.

Vierailija
624/1960 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko nää helvatun pätijät lopettaa? V as ikka tarkoitus puhua keskiajasta, niin nää pätijät jotka googla millon oli viikinkejä tai noitavainoja jne pilaa koko ketjun. Antakaa olla.

Vierailija
625/1960 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö joku jaksaa tätä ns. keskiaikaketjua nostella? Puoletkaan jutuista ei liity keskiaikaan tai jos liittyvät, sen marginaalisiin ilmiöihin tai kliseisiin.

Toiwomme nöyrimmin että sydämistynyt ja katkeruuden pahan hengen Waltaama muukalainen wälttää kyseessä olewaa keskustelupaikkaa ettei hän menettäisi hywää Tuultansa ja joutuisi waeltamaan alla päin ja pahoilla mielin, kaiken kallella kypärin tässä Murheen laaksossa waan saisi hän Armon.

Vierailija
626/1960 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten parkita kalan nahka?

Virtsalla tietysti. Millainen emäntä ei sitä tiedä, että kalannahat parkitaan virtsalla ja maaeläimille on Luoja suonut juuri sen kokoiset aivot, että ne riittävät sen nahan parkitsemiseen?

Vierailija
627/1960 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos köyhät jo tähynneet metsään? Kerännyt marjoja ja sieniä talveksi?

Vierailija
628/1960 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko mennä paavi Formosuksen oikeudenkäyntiin? Paavi Stefanus nosti miehen ruumiin ylös haudasta kuultavaksi oikeudessa Jumalan edessä ja toivoo Formosuksen puolustavan itseään syytöksiä vastaan. Itse jätän väliin kun uskon että Stefanus VI osti paavin viran itselleen rahalla.

Vierailija
629/1960 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyypekin hansat ovat niin komeita, että synti hiipii ajatuksiini. Enää eivät Ave Mariat auta. Tulisiko minun pukea jouhipaita ja hieman ruoskia itseäni?

Minun rippi-isäni mielestä nainen on niin siveetön olento -Eevan takiahan synti tuli maailmaan- että meidän pitäisi pitää jouhipaitaa kaiken aikaa. Hän myös ruoskii minua mielellään. Synti istuu minussa niin lujasti että padré ihan ähkyy ja hikoilee Saatanan kanssa painiessaan ja menee sitten ihan veltoksi.

Kaikkihan tietää että naiset on aivan mahdottomia siveettömyydessään ja siksi vallankin nuoria neitoja on niin tarkkaan vahdittava, ettei tuleva aviomies saa häävuoteeseen epäkuranttia tavaraa.

Vierailija
630/1960 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on Vauva-lehden keskustelupalsta ja täällä on monenlaista osallistujaa. Veikkaan että vaikka keskiaikakeskustelu olisi rajattu vain alan asiantuntijoille täällä vängättäisiin yksityiskohdista ihan yhtä lailla. Saattaisi syntyä varsin tulinen tukkajuhla historiaa tuntevienkin kesken.

Vierailija
631/1960 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen Robert Hode from Wakefield ja se oli minun nuoli minun pitkäjousestani. Antakaa kaikki korunne ja arvotavaranne Pyhän Neitsyt Äiti Marian nimissä minulle niin minä, John, Will, Much ja iloiset veikkomme päästämme teidät menemään.

Ohotasse vaim kuha Notynghammen Serff saa sihu kiim ja alhas hä heitäm tyrmhään.

Vierailija
632/1960 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua haen. Haarniskan jonka seppä takoi, nyt jo ruosteessa on. Mitä sille teen??

Vierailija
633/1960 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyypekin hansat ovat niin komeita, että synti hiipii ajatuksiini. Enää eivät Ave Mariat auta. Tulisiko minun pukea jouhipaita ja hieman ruoskia itseäni?

Minun rippi-isäni mielestä nainen on niin siveetön olento -Eevan takiahan synti tuli maailmaan- että meidän pitäisi pitää jouhipaitaa kaiken aikaa. Hän myös ruoskii minua mielellään. Synti istuu minussa niin lujasti että padré ihan ähkyy ja hikoilee Saatanan kanssa painiessaan ja menee sitten ihan veltoksi.

Kaikkihan tietää että naiset on aivan mahdottomia siveettömyydessään ja siksi vallankin nuoria neitoja on niin tarkkaan vahdittava, ettei tuleva aviomies saa häävuoteeseen epäkuranttia tavaraa.

Kun Jesus mein Herram ja Isäm sano etä nain ja hä mies yhtyy ja he tulem yheks lihaseks ni he tarkotases ni eht nain tules mieks ja sa sieluses itelles.

Vierailija
634/1960 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikingit hyökkää meidän luostariin ja uhkaa ryöstää oluet!

Vierailija
635/1960 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko nää helvatun pätijät lopettaa? V as ikka tarkoitus puhua keskiajasta, niin nää pätijät jotka googla millon oli viikinkejä tai noitavainoja jne pilaa koko ketjun. Antakaa olla.

Itse haluat ilmeisesti puhua nuorista nautaeläimistä. Tiesitkö muuten, että keskiajalla nautojen säkäkorkeus oli vain hieman yli metrin? Eikä muuten tarvinnut googlata.

Vierailija
636/1960 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohotasse vaim kuha Notynghammen Serff saa sihu kiim ja alhas hä heitäm tyrmhään.

Oletko juonut liikaa olvia vai hampaatko ovat suusta tippuneet, kuin noin oudosti puhut?

Vierailija
637/1960 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo koko musta surma on vaan aatelisten salajuoni ja huijausta. Ei varmasti tuu viemään kolmasosaa väestöstä hautaan!!!

Vierailija
638/1960 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simo on ollut meren alla kauan aikaa.

Ensin se näkyi luotona, jolle villisiat menivät tonkimaan rapuja ym ja saattoipa siellä joku kuuttikin käydä?

Ii sanana on kummajainen - olisko tarkoittanut sitä JÄÄN reunaa, is?

Vierailija
639/1960 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purgamenta alba -jengi taas spämmää täällä. Onko oikeasti noin vaikeaa kirjoittaa viestejä latinaksi? Sivistymättömät juntit!

Missä se maa, Latina nykyään on? Pilvessäkö?

https://yle.fi/uutiset/3-11509287

Vierailija
640/1960 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo pomppaa aina ykkökseksi täällä?

Lukekaa kirjoja:-D

https://seura.fi/viihde/julkkikset/historioitsija-juha-siltala-tyota-ha…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä