Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskiajan vauva.fi

Vierailija
29.06.2017 |

Minkälaisia keskusteluja olisi ollut keskiajan vauva-av:lla, jos silloin olisi sellainen ollut?

Kommentit (3442)

Vierailija
3441/3442 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellä Harmitusta harmittaa. Ihmettelitte että rengin nimihän oli Juupeli eikä Uljas. Mutta täällä on tapahtunut kaikenlaista niin taisin unohtaa kertoa että Juupeli on ollut täällä aikaisemmin ja vähän aika sitten tuli tämä Uljas joka oli meidän uusi renki. Isä oli senkin lähettänyt minua etsimään Soutaja-oppipoika Sulttion luota, vaikka en minä siellä edes ollut. Niin Sulttion kaverit olivat käskeneet Uljaksen painua suolle, ja Uljas luuli että olen siellä (niin kuin olenkin) ja harhaili tänne. 

Niin että nyt täällä on Eukko Elviira ja minä ja renki Juupeli ja kissakolli ja säkkipillinsoittaja ja renki Uljas ja soutaja-oppipoika Sulttio, jolle taidan antaa erokirjeen, vai taidanko? 

Kissakolli on nyt niin säyseä, ettei siitä ole apua, jos se olisi semmoinen kuin tullessaan, laittaisimme se kynsimään tappelupukarit irti toisistaan että vähän rauhoittuisi täällä.

Vierailija
3442/3442 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko torihuusinpitäjä Kustu se sama Naima-Kustuksi kutsuttu, joka oli piikaisten painajainen Ulvilan seuduilla takavuosina. Moni piika menetti silloin piikuutensa, mutta Naima-Kustua ei saatu käpälälautaan. Jonkun luostarista karanneen Kustava-nimisen kanssa Naima-Kustun huhuttiin menneen naimisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi