Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 11kk tipahti aamulla sängyltä.

Vierailija
30.03.2006 |

Niin tosiaan pääsi käymään ja olen siitä nyt soimannut itseäni koko päivän. Olen yleensä niin tarkkana ja vahdin lasta koko ajan ettei tapahtuisi näitä vahinkoja vaan niin vaan pääsi tapahtumaan.:(

Lapsi tosiaan tipahti aamulla meidän sängyltä (ns. jenkkisänky) parketti lattialle ja löi päänsä tipahtaessaan pinnansänkyyn ja lattiaan. Itki lohduttomana sen 30min. Jonka jälkeen rauhoittui ja oli hieman väsähtäneen oloinen. Saattoi toki johtua kovasta itkemisestäkin, mutta huolestuneena soittelin yksityiselle lääkäriasemalle ja saatiin aika lapselle saman tien. Kävin näytillä ja lääkäri tutki lapsen ja totesi, että näyttäisi selvinneen säikähdyksellä, kuhmulla ja mustalla poskipäällä, mutta että muuten ei mitään oireita vakavammasta. Antoi ohjeeksi herättää lapsi päiväunilta ja yöunilta seuraavan vuorokauden ajan tunnin välein.

Onko välttämätöntä herättää lapsi täysin hereille vai riittääkö, että käy toteamassa, että hengittää ja kaikki hyvin. Minkälaisia ohjeita te olette saaneet, jos vastaavaa on tapahtunut?

Lapsi on ollut koko päivän ihan normaali, hyvävointinen, syönyt hyvin. Poski ja ohimo ovat kipeät ja niitä itkee, jos niihin joku leikkien tiimellyksessä osuu, mutta ei muuten itkeskele tai ole kipeä.

Niin ja tosiaan olen sitten ihan itse jo itseäni ruoskinut tämän vahingon johdosta tarpeeksi, että en tarvitsisi enää kovin paljoa lokaa niskaani av:lta. Kiitos.:)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli isommalta lapselta ja aikuiselta pitää yöllä tarkistaa esim. että muistaako kuka on jne. eli on pakko herättää. Nukkuvalta ihmiseltä on vaikea havaita sekavuutta.

Vierailija
2/4 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran että silmät aukeaa ja johonkin hiukan reagoi. Tuossahan tarkoitus että tiedetään pysyvän tajuissaan, vaikka hengittää voi olla silti tajuton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsella ei ole aivotärähdyksen oireita. Eli ei ole sekava, oksentele.

Meille on sanottu että jos kolahdus tapahtuu aamulla ja lapsi on päivän normaali niin ei tarvitse herätellä. Jos kolahdus tapahtuu illalla niin sitten herättelee

Vierailija
4/4 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on hyvin nyt, seurailet vain lasta ohjeen mukaan. Ja uskoisin että riittää kun herättelet lasta niin että näet että hengittää ja näyttää muutenkin normaalilta, sekä reagoi herättelyysi.

Tällaista sattuu (sanoisin hyvin monelle) ja suurimmasta osasta tippumisia selvitään säikähdyksellä. Lapset on yllättävän kestäviä, oltais kai muuten kuoltu jo sukuputtoon. Mutta varovainen tietty pitää olla ja seurata nyt tarkkaan lapsen vointia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme