Heinäkuu alkaa ja ensi viikolla 13-15 astetta pk-seutu. Mitä v.....a!
Kommentit (85)
Ilmastonmuutos tämän tekee. Lämpimiä kesiä tai lumisia talvia ei enää tule kun Golf virta heikkenee.
Juuri mietin että itselläni ei ole ollut vielä kertaakaan tähän kesään mennessä niin että olisin ollut ulkona ilman takkia mekko päällä.
Pukeudun samoin kuten syyskuussa ja huhtikuussa. Joo-o. Kyllä ottaa päähän. Olisi edes varaa ostella uusia takkeja ja neulevaatteita kun alkaa kyllästyttään aina samat vaatteet.
Onneksi miehen loma on vasta myöhemmin, niin ei harmita niin paljoa. Toivoisin lämpimämpää että voisi mennä rannalle lapsen kanssa. Nyt vedet on niin kylmiä ettei varpaitakaan voi kastaa.
Ei ollenkaan. Olin vilkuillut mukavan lämpöistä sääennustetta ja petyin melkoisesti, kun eilen kävelyllä aurinko porotti niskaan. Siinä sitten hikisenä, nihkeänä ja väsyneenä painoin melkein 20 asteen helteessä monta tuntia. :(
Onneksi kohta pääsee lomalle kuivempaan ilmastoon.
Minä oon ehkä kerran ollut ulkona ilman takkia/pitkähihaista tänä kesänä? Etelä-Pirkanmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollenkaan. Olin vilkuillut mukavan lämpöistä sääennustetta ja petyin melkoisesti, kun eilen kävelyllä aurinko porotti niskaan. Siinä sitten hikisenä, nihkeänä ja väsyneenä painoin melkein 20 asteen helteessä monta tuntia. :(
20 asteen helteessä. Just. Meillä on kotonakin lämpöisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä helle hulluja, kun on niin rankkaa. Mr kaikki järkevät ihmiset kyllä nautitaan näistä säistä ja toivotaan vielä kylmempiä ilmoja. Hih hii!
Voi teitä talvihulluja. Suomessa on kylmä ympäri vuoden, mutta te haluatte aina vaan teidän mieleistänne säätä lisää ja lisää. Aivan kuin sitä ei olisi jo vähintään se 9 kuukautta 12 kuukaudesta.
Mahtaa olla rankkaa olla kaltaisesi helle hullu, joka omaa ÄÖ:n joka on pienempi kuin kengän koko. Tai tuskin osaat edes murehtia sellaisia. ;)
Henkilökohtaisesti ottaa päähän ja lujaa. Myös tulee surku kesätapahtumien järjestäjiä, kesäteattereita, kioskeja, majoituspalveluiden tarjoajia jne. Aina vaan enemmän ihmisiä joiden leipä kapenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä helle hulluja, kun on niin rankkaa. Mr kaikki järkevät ihmiset kyllä nautitaan näistä säistä ja toivotaan vielä kylmempiä ilmoja. Hih hii!
Voi teitä talvihulluja. Suomessa on kylmä ympäri vuoden, mutta te haluatte aina vaan teidän mieleistänne säätä lisää ja lisää. Aivan kuin sitä ei olisi jo vähintään se 9 kuukautta 12 kuukaudesta.
Mahtaa olla rankkaa olla kaltaisesi helle hullu, joka omaa ÄÖ:n joka on pienempi kuin kengän koko. Tai tuskin osaat edes murehtia sellaisia. ;)
Näin sitä käydään henkilökohtaisuuksiin, vaikka on kyse vaan mielipide-erosta. Ja solvataan vielä ÄO:ta, eikä osata edes oikeinkirjoitusta. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 asteen helteessä. Just. Meillä on kotonakin lämpöisempää.
Teillä on kotona vettä, varjoa ja ilmastointi.
Vierailija kirjoitti:
v*tuttaa, mutta tämä on se ilmastonmuutos. Ilmasto viilenee.
Ei ole yksistään ilmastonmuutoksesta kyse. On aivan normaalia että suomen kesä on yllätys elementtejä täynnä. Ilmastoomme vaikuttaa enemmän sijainti kuin ilmastonmuutos. Tämä sää on siis aivan normaalivaihtelun sisällä.
Niin ja ei vituta... tämä sopivan viileän lämmin on paljon paljon parempi vaihtoehto niin luonnolle ja ihmisille kuin tappohelteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sitä käydään henkilökohtaisuuksiin, vaikka on kyse vaan mielipide-erosta. Ja solvataan vielä ÄO:ta, eikä osata edes oikeinkirjoitusta. :(
Syytön minä siihen olen, että te helle hullut olette keskivertoa tyhmempiä. Siittä on tutkimuksia. Googleta jos osaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä halua jäätyä talvella ja lojua hikisenä kesiä. Lämpötilan ei pidä olla kylmä vaan sopiva! Eli juurikin tuon 13-15 astetta.
Nyt on ollut ihana sää pitkään, viileinä kuukausina voi katsella kauniita maisemia ihanissa mekoissa, jotka on ennen pitänyt haudata kaappiin talveksi. Lämpiminäkin kuukausina jaksaa nykyään ulkoilla ja pitää hauskaa, kun olo ei ole kuin uunissa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Eikä kyse ole mistään mielipide erosta edes. ;) faktaa on, että normaali ihminen ei nauti helteistä ja lämmöstä. Ja sekös helle hullua nakertaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen oppinut viime vuosien kesäsään perusteella pitämään lomani aina vasta elokuussa. Suosittelen lämpöisesti muillekin! Vielä ei ole kesäsäät pettäneet elokuussa kertaakaan!
Plussana jo alkaneet koulut, jolloin kaikkialla (hotellit, kylpylät, huvipuistot jne) on reilusti tilaa eikä tarvitse kuunnella vieraiden lasten käninää.
Täällä sama.
Elokuu-syyskuussa on tosi aurinkoisia päiviä ja silti yöt ovat miellyttäviä nukkua.
Onneksi ei kiinnosta. Olen masentunut muista syistä.
täydellinen sää harrastaa liikuntaa. En kaipaa helteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että kaikki, jotka eivät helteestä pidä, ovat jotain "talvihulluja"? Talvi on ainoa vuodenaika, joka on enemmän p*rseestä kuin kesä. Tosin kesäkin on oikein kiva silloin kun on nuo aloittajan mainitsemat lämpötilat. Sataakin saa välillä, muutenhan mikään ei kasvaisi. Kohta nähdään millainen sieni- ja marjasato tulee tänä vuonna! Mutta metsässä kulkeminenkin on tuskaa, jos on yli 20 astetta ja aurinko paahtaa.
Ihanaa! Vihaan hellettä.