Mies avautuu saunakyttääjistä: ”Enpä ole ikinä noussut alasti lauteille ilman, että naiset olisivat mittailleet varustustani”
Mies avautuu saunakyttääjistä: ”Enpä ole ikinä noussut alasti lauteille ilman, että naiset olisivat mittailleet varustustani”
Nyt äidinkielen opettajat. Siis ovatko naiset mittailleet vai eivätkö ole?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Nyt äidinkielen opettajat. Siis ovatko naiset mittailleet vai eivätkö ole?
Jos on luetunymmärtämisessä vaikeutta, voi kysyä apua keneltä tahansa, jolla ei ole. Äidinkielenopettajakin käy, jos sattuu olemaan lähellä, mutta ilmankin pärjää.
Ovat aina mittailleet :) siinä on kaksi negatiivista ilmaisua (ei ole ja ilman), mutta on kyllä hankalasti muotoiltu lause
t. Ei-äikänmaikka
Ilman että eivät olisi... Niin silloin ne olisi. Nyt siis eivät. ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miehet ihmettelee miksi en mene saunaan alqsti. Hokevat, että se kuuluu suomalaiseen tapaan eikä " kukaan katsele sillä silmällä". Kun pistän pyhkeen päälle se on kamala synti. Jos ihmisille on se ja sama miltä toinen yttää niin miksi saunadsa itsensä peitteleminen on pahasta?
Riippuu varmaan miehestä. Minä en pidä alastomuutta niin luonnollisena, että kenen tahansa naisen edessä olen vehkeet esillä. Edes saunassa.
Harmi, etten ole tavannut kaltaisiasi miehiä enemmän. Tosin kyllä ne naisetkin minulle on tuota hokeneet miesten kanssa, että oikea saunoja menee saunaan alasti. Tosin minusta tuntuu, että hekin ovat kiinostuneita näkemään miehiä alasti, kosksa eivät muuten moista näe. Itselleni saunassa alastomana oleminen miesten edessä on sama asia, kun kesken kyläilyn riisuisin itseni alasti, mikä ei ole kenenkään mielestä suotuisaa ( jostainsyystä) mutta saunassa se on hyvä tekosyy varmaan olla sitten alasti ja tiirailla muita. Eipäs olisi yhtään mukavaa joutua sitten vertailun kohteeksi saunassa tai sen jälkeenkään.
Mutta eihän saunomisessa alasti vastakkaisen sukupuolen kanssa pitäisi olla mitään seksuaalista, ainakaan Suomessa. On epänormaalia käyttää saunassa uimahousuja koska muut eivät näe sinun värkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miehet ihmettelee miksi en mene saunaan alqsti. Hokevat, että se kuuluu suomalaiseen tapaan eikä " kukaan katsele sillä silmällä". Kun pistän pyhkeen päälle se on kamala synti. Jos ihmisille on se ja sama miltä toinen yttää niin miksi saunadsa itsensä peitteleminen on pahasta?
Riippuu varmaan miehestä. Minä en pidä alastomuutta niin luonnollisena, että kenen tahansa naisen edessä olen vehkeet esillä. Edes saunassa.
Harmi, etten ole tavannut kaltaisiasi miehiä enemmän. Tosin kyllä ne naisetkin minulle on tuota hokeneet miesten kanssa, että oikea saunoja menee saunaan alasti. Tosin minusta tuntuu, että hekin ovat kiinostuneita näkemään miehiä alasti, kosksa eivät muuten moista näe. Itselleni saunassa alastomana oleminen miesten edessä on sama asia, kun kesken kyläilyn riisuisin itseni alasti, mikä ei ole kenenkään mielestä suotuisaa ( jostainsyystä) mutta saunassa se on hyvä tekosyy varmaan olla sitten alasti ja tiirailla muita. Eipäs olisi yhtään mukavaa joutua sitten vertailun kohteeksi saunassa tai sen jälkeenkään.
Samaa mieltä, sanoisinko että hieman jopa ahdistava tunnelma tulee kun jonkun on pakko mainita että miksi en ole alasti saunassa. Joillain tosiaan menee ilta pilalle kun ei näe muiden pippeleitä tai pimppejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, sanoisinko että hieman jopa ahdistava tunnelma tulee kun jonkun on pakko mainita että miksi en ole alasti saunassa. Joillain tosiaan menee ilta pilalle kun ei näe muiden pippeleitä tai pimppejä.
Mitenköhän nämä alastomana saunonnan kannattajat reakoisivat sitten, kun se oma kullanmuru on samassa saunassa tai heidän oma lapsensa ja paikalla on saman ikäisiä ihmisiä jotka saattavat olla uhkana ja kenties kiinnostua näistä muista. Pelkäävätkö, että vievät kumppaninsa tai lapset pääsevät viihteelle alasti saunassa keskenään. Uskaltaisiko jättää kumppanin tai lapsensa keskenään samanlailla saunaan ilman valvontaa?
Tässä puhutaan suomen kielestä, eikä teidän lerssien heiluttelusta. Lukekaa aloitus.
Enpä ole ikinä noussut alasti lauteille ilman, että naiset olisivat mittailleet varustustani ----eivät ole mittailleet
Enpä ole ikinä noussut alasti lauteille ilman, että naiset eivät olisi mittailleet varustustani ---ovat mittailleet
Aika jännä juttu.
Voi olla, ettei ole koskaan katsottu, mutta silloin ei mies ole koskaan noussut lauteille alasti.
"Varustusta" heh. Onko kyseessä sotilaallinen rakennelma kuten linnoitus? Vai kuten autoissa on vakiovarusteet ja lisävarusteet?
Vierailija kirjoitti:
Ilman että eivät olisi... Niin silloin ne olisi. Nyt siis eivät. ;D
Tä? Kaivapa silmälasisi esiin.
Ap, tuossa lauseessa ei ole mitään epäselvää. Mies sanoo, että naiset ovat poikkeuksetta mittailleet hänen varustustaan. Hän ei ole koskaan onnistunut nousemaan lauteille ilman, että niin käy.
MIkä kyllä on iso läjä bullshittiä noin asiana, mutta jos siis et lausetta ymmärtänyt, niin avasin sen tuossa sinulle.
T. Toimittaja
Vierailija kirjoitti:
Tässä puhutaan suomen kielestä, eikä teidän lerssien heiluttelusta. Lukekaa aloitus.
Kyllä minä sen tiesin, mutta kun se on aika mielenkiintoinen keskustelu ja liittyy myös aiheeseen, vaikkei sitä suoraan kysyttykään.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole ikinä noussut alasti lauteille ilman, että naiset olisivat mittailleet varustustani ----eivät ole mittailleet
Enpä ole ikinä noussut alasti lauteille ilman, että naiset eivät olisi mittailleet varustustani ---ovat mittailleet
Aika jännä juttu.
Enpä ole ikinä noussut alasti lauteille siten, että naiset olisivat mittailleet varustustani ----eivät ole mittailleet
.
Enpä ole ikinä noussut alasti lauteille siten, että naiset eivät olisi mittailleet varustustani ----ovat mittailleet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä juttu.
Enpä ole ikinä noussut alasti lauteille siten, että naiset olisivat mittailleet varustustani ----eivät ole mittailleet
.
Enpä ole ikinä noussut alasti lauteille siten, että naiset eivät olisi mittailleet varustustani ----ovat mittailleet
Ja siis kun "siten" vaihdetaan "ilman", merkitykset vaihtuvat päinvastaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä juttu.
Ja toinenkin äidinkieltä lainkaan osaamaton näköjään ketjussa. Homma on nimittäin täysin päinvastoin, mitä väität.
Ekassa lauseessa sanotaan, että aina, kun nousen lauteille, naiset poikkeuksetta tirkistelevät. Huomaa, että siinä on sana ILMAN. Eli = niin, että naiset eivät olisi mittailleet...
T. Toimittaja
itseänikin mittailtiin vuos sitten eräs ujompi neito seka saunassa. Se tuntui hyvältä. Valitettavasti neito ei näkemästään pitänyt (liian iso kenties) kuin ei treffeille lähtenyt vaikka kysyin.
Vierailija kirjoitti:
1) Enpä ole ikinä noussut alasti lauteille ilman, että naiset olisivat mittailleet varustustani ----eivät ole mittailleet
2) Enpä ole ikinä noussut alasti lauteille ilman, että naiset eivät olisi mittailleet varustustani ---ovat mittailleet
Aika jännä juttu.
Ei, vaan näin:
"Enpä ole ikinä noussut lauteille ilman että"="Aina kun olen noussut lauteille" . Siis:
1) Aina kun olen noussut lauteille, naiset ovat mittailleet.
2) Aina kun olen noussut lauteille, naiset eivät ole mittailleet. Tämä on huonoa kieltä, epäselvää. On ehkä kielenvastaista käyttää negaatioita ilman-sanan kanssa?
Öö, mitä epäselvää tässä on?