Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18520)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääko joku, millainen oli rannekoru Pikku vinkki 1960-luvun alussa, Laila Halme lauloi siitä jopa iskelmän. En ole löytänyt mitään kuvaa, olisi kiva tietää jos kerran sellainen oli "kaikilla" joskus.
Pikku Vinkki oli japanilaisen Takara-yhtiön valmistama tuote, jonka nimi japaniksi oli Dakko-chan (eli suunnilleen 'halitypykkä' tms.) ja englanniksi Winky Blinky. Se oli pieni puhallettava nukke joka esitti stereotyyppistä töröhuulista ja kaislahameista alkuasukasta. Nimi Dakko-chan tuli siitä, että se voitiin käsivarret halaukseen asettamalla kiinnittää minkä tahansa sopivan kohteen ympärille, ei pelkästään ranteen vaan myös esim. nilkan, laukun kantohihnan yms.
Kuvia löytyy esim. Googlen kuvahaulla 'dakko-chan doll': https://tinyurl.com/pikku-vinkki
Voi kiitos, osasitpa vastata tyhjentävästi! Onpa ihme, että niitä vielä on olemassa ja myynnissä, kun ottaa ajan muutokset huomioon. Eihän noita voisi mitenkään enää pitää kenenkään nähtävillä...
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsisin laulajan ja pianistin esittämään liedejä pianosäiestyksellä muutamaankin tilaisuuteen. Mistä pitäisi kysellä? Paljonko tuollainen suunnilleen maksaa, onko hinta per lied vai per tunti vai....? Pitääkö itse hnakkia pianistikin erikseen vai tulevatko yhdessä jne....? Mitä muuta pitäisi tietää? Miten tekijäinoikeuspalkkiot?
Jos näiden liedien säveltäjä ja tekstin tekijä ovat molemmat kuolleet viimeistään vuonna 1953, tekijänoikeus ei ole enää voimassa. Suoja-aika on 70 vuotta tekijän kuolinvuoden päättymisestä.
Eräs lähipiirini nainen sai hiljattain lapsen. Hänen ollessaan raskaana, näimme vilaukselta hänen naapurustossaan asuvan naisen, joka oli niin ikään raskaana. Kyseinen naapurinainen oli pienikokoinen, varmaankin n. 150-155 cm pitkä. Tuntemani nainen tokaisi, että noin lyhyen naisen on kaikin puolin todella vaikeaa olla raskaana, vatsa kasvaa ylettömästi, ja kroppaan jää pysyviä vaurioita herkemmin kuin pidemmällä naisella. Asia jäi mieleeni, sillä olen itse vain 152 cm pitkä. Pitääkö tämä tuttavani sanoma paikkaansa?
Sattuuko rautainfuusio? Sen kanyylin laitto siis
Vierailija kirjoitti:
Sattuuko rautainfuusio? Sen kanyylin laitto siis
Ei ole sattunut minulla kummallakaan kerralla.
joskus jotku humoristit esittää sitä juttua
kysy multa mikä on komediassa tärkeintä
sitte kysyt ja et ehi saada edes kysymystä loppuun niin jo huutaa
AJOITUS!!
sit sanoo kysy uudestaan
sit kysyt ja taas AJOITUS!!!
mikä ihmeen juttu tää on? jotai amerikan hömpöötystä taas?
aina yleensä kolme kertaa tekee ton peräkkäin ja ei mitää sen kummempaa selitystä
Haluaisin katsoa jotain oopperaa mutta en ymmärrä mitä he laulaa! :( Mikä idea ja juoni oopperassa on? Vaikka Tristen ja Isolda? tai Riggolleddo?
Ärsyttää olla näin sivistymätön!!??
Onko ihan idioottimaista tehdä jouluherkkuja heinäkuussa? Huomasin unohtaneeni piparkakkutaikinaa pakastimeen ja muutaman joulutortunkin voisin paistaa kun siihenkin olisi ainekset mitä pitäisi käyttää pois. Tietysti vapaa aikuinen ihminen saa tehdä mitä vaan, mutta ajattelin vaan kysästä. Onko joku jo tehnyt tällaista kesällä
Vierailija kirjoitti:
Onko ihan idioottimaista tehdä jouluherkkuja heinäkuussa? Huomasin unohtaneeni piparkakkutaikinaa pakastimeen ja muutaman joulutortunkin voisin paistaa kun siihenkin olisi ainekset mitä pitäisi käyttää pois. Tietysti vapaa aikuinen ihminen saa tehdä mitä vaan, mutta ajattelin vaan kysästä. Onko joku jo tehnyt tällaista kesällä
Totta kai voi! Mullakin on paketillinen totttutaikinaa pakkasessa, en ole vaan keksinyt mitä siitä tekisin kun luumumarmeladia ei ole. Vinkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Eräs lähipiirini nainen sai hiljattain lapsen. Hänen ollessaan raskaana, näimme vilaukselta hänen naapurustossaan asuvan naisen, joka oli niin ikään raskaana. Kyseinen naapurinainen oli pienikokoinen, varmaankin n. 150-155 cm pitkä. Tuntemani nainen tokaisi, että noin lyhyen naisen on kaikin puolin todella vaikeaa olla raskaana, vatsa kasvaa ylettömästi, ja kroppaan jää pysyviä vaurioita herkemmin kuin pidemmällä naisella. Asia jäi mieleeni, sillä olen itse vain 152 cm pitkä. Pitääkö tämä tuttavani sanoma paikkaansa?
Olen 155 cm ja mulla on yksi lapsi. Ei vatsa kasvanut mitenkään erityisen isoksi. Söin kyllä terveellisesti, ettei tule ylimääräisiä raskauskiloja, eikä tullut. Ei tullut raskausarpiakaan eikä ollut selkä kipeänä, kuten muilla valmennusryhmässä. Ihan hyvin meni raskausaika.
Jos on hyvin kapea lantio, voi olla, että päädytään suunniteltuun keisarinleikkaukseen, varsinkin jos lapsi on isokokoinen. Jos synnytys pelottaa, voi pelkopolilla pyytää harkitsemaan keisarinleikkausta. Leikkausviilto tehdään bikinirajaan ja jää näkymättömiin. Nostella ei leikkauksen jälkeen saa, niin paranee nopeasti.
En usko, että pituus muillakaan on merkittävässä osassa raskauden sujumisessa. Minulle ei ainakaan tullut mitään vaurioita. Raskaus sinällään rasittaa lantionpohjan lihaksia, mutta ne saa jumpalla kuntoon.
Myös pitkällä voi olla kapea lantio, mikä täytyy ottaa huomioon.
Jos papille tunnustaa jonkin pahan synnin, onko papilla vaitiolovelvollisuus?
Vierailija kirjoitti:
Jos papille tunnustaa jonkin pahan synnin, onko papilla vaitiolovelvollisuus?
Papilla on vaitiolovelvollisuus, hän voi vain varoittaa ihmisiä jotka ovat vaarassa. Muuta hän ei voi tehdä.
Mikä olisi helpoin, nopein, varmin ja edullisin tapa oppia (siis OIKEASTI oppia) musiikin teoriaa?
Nimim. Tulen hulluksi!!!!! :'(
Voiko, saako miehellä olla vauvakuume? Mitä ihmiset ajattelevat sellaisesta? Vaikuttaako ikä, muut asiat? Esim. jos 20v, 45v, 55v, 70v, 90v miehellä on vauvakuume? Yliopisto-opiskelija, työtön, perusduunari, johtaja, konttorirotta, käynyt ammattikoulun, tai vain peruskoulun? Onko sinkkumiehellä "oikeutta" potea vauvakuumetta? Onko se "ihanaa", "ällöttävää"? Ajatuksia?
T. 54v akateemisesti koulutettu työssäkäyvä sinkkumies ja 20v työssäkäyvä opiskelija, sinkkumies (kaverukset)
Vierailija kirjoitti:
joskus jotku humoristit esittää sitä juttua
kysy multa mikä on komediassa tärkeintä
sitte kysyt ja et ehi saada edes kysymystä loppuun niin jo huutaa
AJOITUS!!
sit sanoo kysy uudestaan
sit kysyt ja taas AJOITUS!!!
mikä ihmeen juttu tää on? jotai amerikan hömpöötystä taas?
aina yleensä kolme kertaa tekee ton peräkkäin ja ei mitää sen kummempaa selitystä
Minulle tämä kuulostaa tavalta demonstroida, miten vahva elementti nimenomaan ajoitus on kommunikaatiossa yleensäkin. Tuo huutaja rikkoo keskustelulta odotettavaa rytmiä, osoittaen näin ajoituksen tehon.
Vierailija kirjoitti:
Miten vanha mahtaa olla 5,4 kg painava hauki? Pituuttakin vähän vajaa metri!
Suomuista pystyy laskemaan.
Miksi potilaskertomuksessa lukee on perheen II / 2 lapsi ? Siis kauttaviivan vasemmalla puolella on roomalaiset numerot ja oikealla arabialaiset?
Ja onko lainausmerkit täällä nykyään sensuroitu kun jäi viestistä pois lähettämisen jälkeen?
II/2 voi tarkoittaa kahdesta jälkimmäinen eli kakkonen. Ykkönen on ensimmäinen.
Voi kiitos, osasitpa vastata tyhjentävästi!