Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18346)
Mihin Facebookissa perustuvat nämä vitsit, kun esim. kysytään, että ketkä ovat ryyppykavereitasi, ja luettelossa sanotaan sitten esim. että Matti juo aina eniten ja Pekka juo ennen kokeita?
Mistä löytää vanhat/aikaisemmat keskustelut? Pitääkö olla kirjautunut?
Pieraiseeko virtahepo tässä videossa oikeasti? https://www.youtube.com/watch?v=PSKQ3ZNQ_O8
Minulle on sanottu, että ei, mutta uloste on oikeaa, mutta eikö sekin voisi olla jotain editointia?
Mitä Remu tarkoittaa tällä? "Tän päivän musassa ei kuule missään sellaisia juttuja, että se jotenkin tarttuis. Se on turruttavaa. Räpistä kun puhutaan, niin sori vaan, se on mustien jätkien kamaa. Ne tietää mitä laulaa, mutta juntti ei tiedä. Suomalainen ei erota, mikä on aitoa."
http://www.uusimaa.fi/artikkeli/240612-en-ma-uskonut-etta-se-voi-menna-…
Onko teistä hölmöä sanoa, että esim. Mika Häkkinen sai pojan tai mies yleensä? Minun mielestäni ei ole, koska kyllähän jokainen järkevä ihminen ymmärtää, että lapset synnyttää nainen, mutta onhan se myös yhtä paljon sen miehenkin lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän sivusto mahtaisi olla englanninkielinen lähin "vastine" vauva.fille? Tai ruotsinkielinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset, jotka eivät vielä 18 vuoden iässä ole saavuttaneet sitä kehitystasoa, joka sen ikäisillä yleensä on, saavat kuitenkin esim. äänestää vaaleissa?
Koska Suomen laki määrittää äänioikeuden kaikille 18-vuotta täyttäneille kehitystasosta riippumatta.
Mitkä yleensä ovat syitä siihen, että joku ei johonkin tiettyyn ikään mennessä ole saavuttanut sille ominaista kehitystasoa?
Syitä voi olla monia. Määrittele ensin "tietylle iälle ominainen kehitystaso" niin katsotaan sitten tarkemmin. Itse en osaa sanoa, mitä tuollainen ikäsidonnainen kehitystaso voisi olla, sillä minun tapaamani lapset ja nuoret ovat kehittyneet ihan omaan tahtiinsa, eivät iän määrittäminä.
Tietty mielipide voi silti olla, vaikka sen ikäinen todella on vielä melko lapsellinen.
Tosin nähty jopa 21-vuotiaita jotka polkevat jalkaa vihapäissään.
TyhmiäKysymyksiäPyydettiin kirjoitti:
Miten testataan meikit, joita ei testata eläimillä?
Käytetäänkö näissä tuotteissa aineita, joiden tiedetään jo olevan vaarattomia, vai testataanko niitä eläinten sijaan ihmisten kasvoihin, vai millä keinoin niiden turvallisuutta tutkitaan?
Ne on jo kokeiltu muissa paikoissa, joten tiedetään mitkä aineet ovat turvallisia. On ihmisiäkin käytetty koekaniineina, osaksi näinkin ettei henkilö itse tiennyt.
Joten turha puhua etteikö voisi luottaa vaikka apteekin tuotteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän sivusto mahtaisi olla englanninkielinen lähin "vastine" vauva.fille? Tai ruotsinkielinen?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu napanuoralle joka jää kiinni naiseen. Leikataanko se synnytyksen yhteydessä kokonaan pois vai tippuuko se pätkä ajan myötä pois.
Napanuora on kiinnittyneenä istukkaan, josta vauva saa ravinteensa. Istukka pitää synnyttää erikseen vauvan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ev.lut. kirkossa rukoillaan kädet ristissä? M29 ja latino
Varhaisen kristinuskon aikana rukoiltiin Lähi-idässä yleiseen tapaan käsivarret levällään ylöskohotettuina, kämmenet avoinna ns. orans-asennossa.
Jossain vaiheessa kristillistyvässä Euroopassa alettiin rukoilla niin että kämmenet liitettiin yhteen kehon eteen, mutta sormet suorina. Tämä on edelleen yleinen rukousasento katolisessa ja ortodoksisessa kirkossa.
Germaanipakanoilla oli tapana anoa päälliköiltään apua tms. ristimällä kädet. Jotenkin tämä rukoiluasento siirtyi kristilliseen kirkkoon, etenkin protestanttisille. Ehkä siitä tuli tapa erottautua muista kristillisistä kirkoista ns. uskonpuhdistuksen aikaan.
Gracias! Tämä on paljon parempi vastaus kun mitä sain eräältä papilta. Bendiciones! M29 ja latino
Nyt muuten kiinnostaa se selitys jonka sait tältä papilta :D
Nyt vasta huomasin tämän. Papin mielestä rukoileva ihminen tarrautuu Jumalaan ja Jumala ihmiseen. Ristittyjen käsien ote ei petä.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Vierailija kirjoitti:
Miksi Pohjois-Korean virallinen nimi on Korean demokraattinen kansantasavalta? Eihän se todellakaan ole demokraattinen.
Se on hyvä kysymys, joka liittynee samalla tavalla kuin DDR:n ja DRG (Dempcratic Republic of Congo) jne kommunististeen järjestelmään pyrkineiden kussakin maassa yhden puolueen harjoittamaan diktatuuriin.
En ole valtiotieteitä opiskellut, kommunismiin tai sosialismiin perehtynyt, mutta muistelen että -80 luvulla perusteltiin, että tie kommunismiin kulki väistämättä Marxin oppien mukaan sosialismin diktatuurin kautta, jossa valtio ensin ottaa tuotantovälineiden omistuksen yleensä vallankumouksella haltuunsa ja asettaa (kommunistisen) puolueen kansan puolesta valtionhoitajapuolueeksi, kunnes kommunismiin sitten siirtymävaiheen jälkeen jotenkin päädytään. Älä kysy tarkemmin miten, en tiedä. Se ei minua koskaan kiinnostanut, mutta tuo selitys on jäänyt mieleen. Demoktraattinen valtion nimessä kai kuvaa jotenkin sitä tavoitetilaa johon ollaan (muka olevinaan) pyrkimässä, vaikka kaikki ulkoiset merkit näyttävätkin, että puolueen eliittiä ei yleensä vähääkään muu kiinnosta kuin pitää itsensä vallassa kansan eduista ja huonoista oloista huolimatta.
Kuubassa oli kai aidosti johdolla halua parantaa kansan oloja ja kehittää maata muutenkin. Kuuba itse asiassa sai joillakin osa-alueilla tehtyäkin, mm sairaanhoidossa ja lääkärien koulutuksessa aikaan, mutta Kuuballa ei ollut taloudellisia resursseja johtuen kehittyä jenkkien kauppasaarrosta johtuen kun NL lakkasi tuet loppui ja toisekseen sen vuoksi, että ei Kuubassakaan toisinajattelijoita ole suvaittu eikä demokratiaa ole, ei vieläkään.
Ohis. Arvon vastaaja, asunto voi olla asunto-osake tai kiinteistö, kiinteistön (esim. OKT) kauppa on hieman monimutkaisempi tapaus kuin pelkän osakkeen kauppa. Kiinteistön kaupan vahvistaa kaupanvahvistajana toimiva pankin juristi tai maistraatin kaaupanvahvistaja kun omistusoikeudet ym on selvitetty lainmukaisesti ja sen jälkeen pitää vielä hoitaa lainhuudatus käräjäoikeudessa, pankki ja kiinteistönvälittäjä auttavat kyllä, mutta kuluja on paljon enemmän kuin pelkän osakepaperin kaupasta. Osakkeen myynti tai osto on paljon suoraviivaisempi ja nopeampi, myös halvempi siksi tehdä.
Mutta ap, pankkisi neuvoo kun kysyt sieltä. Rohkeasti vain kysymään :)
Vierailija kirjoitti:
Mikäli asunto on tyhjä niin saat avaimet samantien käteen. Jos on erikseen sovittu päivä jolloin myyjä muuttaa pois taikka asunnossa on vuokralainen niin avaimet saat sopimuksen mukaan myöhemmin.
Kaupan tekohetkellä on kiinteistövälittäjä mukana ja se kauppakirja tehdään pankissa. Jos haet lainaa niin kaupat tehdään lainaa myöntävässä pankissa.
Kirjallisen sopimuksen jälkeen asuntovälittäjä järjestää pankin/ostajan/myyjän kanssa yhteisen tapaamispäivän pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys asunnon myymisestä. Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä. Kun tehdään kauppakirja niin luovutetaanko siinä samassa myös avaimet ja pitää samantien muuttaa vanhasta asunnosta pois? Onko kauppakirja-tilaisuudessa myös kiinteistövälittäjä mukana vain pelkästään ostaja ja myyjä, tehdäänkö kauppakirja pankissa? Ja kenen pankissa: ostajan vai myyjän? Milloin kauppakirja tehdään siis ajallisesti kaupan hyväksymisestä?
(Sori, olen ihan kädetön näissä jutuissa enkä kehtaa kysyä ja googlettamalla saa ristiriitaisia vastauksia).
No kyllä ne otetaan pois. Multa on aina otettu ja itse kun olin päivystyksessä töissä, pyysin ottamaan. Aika hankala ottaa tutkimusta, jos on rintsikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kusiherätys?
Tulee jotenkin mieleen, että joku on herätetty turhaan.
Tai sitten että herätys on yhtäkkinen ja epämiellyttävä.
Kusiherätys tarkoittaa sitä, että illalla juot vettä monta lasillista ja aamulla heräät sen vuoksi aikaisin pissalle. Monelle tuo kusiherätys oli tavallista opiskeluaikaan, kun ei ollut rahaa laittaa pattereihin oikeaan herätyskelloon ja luennoille oli päästävä ajoissa. Tämä siis aikaa ennen älypuhelimia.
Myös intin aamuherätykset alokkaana olivat ainakin aikanaan kun kävin sitä kusiherätyksiä, eikä siinä ollut mitään tekemistä minkään juodun kanssa vaan kyse oli siitä, että ne oli ns. kusinen paikka.
06.00 KOMPPANIASSA HERÄTYS !!!
VALMISTAUTUKAA AAMUTOIMILLE, AIKAA KAKSI MINUUTTIA !!!
Aivan helvatinmoinen huuto ja meteli, kahdessa minuutissa ylös punkasta, kaapille kiireesti, pyyhe käsivarrelle, hammasharja sekä muki toiseen käteen ja muotoon ovelle valmiiksi käskystä singahtamaan pesuhuoneeseen, jossa aikaa tehdä toimet ruhtinaalliset viisi minuuttia. Sitten takaisin käskystä tupaan singahtaen ja aikaa pukeutua viisi minuuttia sekä sijata vuode, sekä olla valmiina käskystä lähtemään ulos muotoon järjestyen pihalle ja siitä parssien aamupalalle ruokalaan.
Ja aivan sama säästä, kelistä, valoisuudesta tai pimeydestä riippumatta.
Onneksi sitä ei kestänyt kun sen 10 viikkoa, siinäkin ajassa kerkesi jo hajota monta kertaa, mutta näyttää sitä,ei sopinut, koska jos sen joku erehtyi tekemään, niin koko tupa kärsi. Ja siitä seurasi sitten sakinhivutus tai vastaavaa jos se toistui varoituksesta huolimatta saman toimesta.
Kimpsu kirjoitti:
Minulla oli tismalleen samanlainen tilanne! Sieni viljely oli negatiivinen ja lääkärit eivät osanneet sanoa joten asia jäi sikseen, kunnes hakeuduin jalkahoitajalle. Sain sellaisiin kysymyksiin vastauksia joista lääkäritkään eivät tienneet ja selvisi sekin että isovarpaissani on onokolyysi, joka oli aiheutunut varpaiden yhteenhankaamisesta. Jotta se paranee, on sitä hoidettava oikein. Suosittelen sinua ehdottomasti hakeutumaan jalkahoitajalle. Olin, aiemmin käynyt vain kosmetologilla jalkahoidossa, mutta he kun keskittyvät vain jalan ulkonäköön. Jalkahoitajat keskittyvät jalkoihisi terveyden näkökulmasta ja tietävät usein enemmän kuin lääkärit.
Minulla myös oli negatiivinen viljelytulos.
Jäin epäilemään ja pyysin uusinnan. Positiivinen tuli ja lääkitys alkoi
Vierailija kirjoitti:
13-vuotias kirjoitti:
Jos lääkäri kirjoittaa reseptin, voiko sillä reseptillä ostaa sitä lääkettä vain yhden kerran vai monta kertaa esim. tiettyyn päivään mennessä?
Reseptissä lukee minkä määrän sillä voi ostaa. Joskus se on käytännössä 1 paketillinen, joskus taas määrän voi ottaa pienempinä paketteina. Reseptillä on voimassaoloaika.
Lääkkeissä voi lukea myös "vuodeksi"
eli avoin resepti siksi aikaa, niin paljon kuin tarvii. Mulla säännöllinen peruslääkitys ja niissä näin, uusitaan aina vuodeksi kerrallaan
Jos lainaan kirjastosta e-kirjan (en ole koskaan lainannut), voinko lukea sitä tabletilta vaikka Norjan reissulla?
Vierailija kirjoitti:
Miksi on rumaa, jos väittää tällä palstalla itseään esim. opiskelijaksi, vaikka ei opiskele? Typeräähän se kyllä on, mutta miksi se on rumaa? Eiväthän muut kirjoittajat voi sitä saada mitenkään selville. Itse kerran kopioin tänne erään viestin, joka oli ajalta, jolloin opiskelin mutta unohdin ottaa viestistä pois sen, että olen opiskelija, mutta muuten viesti oli sama ja oli myös sama tilanne kuin silloin, kun olin opiskelija. Ehkä vähän sekava selitys, mutta ymmärtäisitte varmasti, jos tietäisitte.
Tarkoitan nyt siis, että en ole opiskelija, mutta muuten se, mitä kirjoitin, ei ole muuttunut miksikään.
Mitä tapahtuu napanuoralle joka jää kiinni naiseen. Leikataanko se synnytyksen yhteydessä kokonaan pois vai tippuuko se pätkä ajan myötä pois.