Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18581)

Vierailija
15601/18581 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on Ankka Puuppanen?

Taitaa olla joku hahmo Tarinatuokio-animaatiosarjassa.

Vierailija
15602/18581 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosikymmeniä siitä haaveiltuani, sain vihdoin ostetuksi tuulikellon. Laitoin sen parvekkeelle tuuletustelineeseen roikkumaan. Mutta se ei soi, vaikka parvekkeella tuulee. Mitä pitää tehdä?

Onpa naapureilla kiva kuunnella sitä kilkatusta!

Hermo menisi minulla, onneksi asun ok-talossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15603/18581 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joskus sanotaan, että "tällä kohtaa taivasta", vaikka puhutaan maan pinnalla olevasta paikasta?

Milloin noin sanotaan? Mitä se tarkoittaa? En ikinä ole kuullut tuota.

En myöskään ollut kuullut, ja googlaus löysi vain parikymmentä hakutulosta. Heikki Turusen romaaneja näyttäisi olevan kaksi niistä.

Kyllä Maapallo killuu taivaalla. Se on nykyään melko yleisesti tunnustettu tosiasiaksi. Taitaa Maalättykin tehdä samoin.

Vierailija
15604/18581 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys itsellä salaa kuvaamiseen tai kuvien ottoon. Eli jos toinen kuvaa itseään puhelimella tai ottaa kuvia itsestään etukameralla niin onko siinäkin tavallaan mahdollisuus, että sinä näyt taustalla ja jäät myös kuvaan mukaan? Jos joku ymmärtää mitä tarkoitan. Itselle vaan sattui sellainen tilanne missä toinen tavallaan oli sellaisessa paikassa, että minä ilmeisesti sopivasti taustalla.

Toisaalta uskon itsekin, että takakameralla otetuissa kuvissa tietysti on todennäköisempää olla kuvassa. Etukamerahan kuvaa myös kuvaajan kasvot kuvia ottaessa ja varsinkin tuossa hetkessä kuvaaja kuvasi myös itseään. Vai pystyykö etukameralla otetuissa kuvissa jotenkin jättämään omat kasvonsa pois kuvasta? Kysyn vielä sitä, että minkälainen laajuus on etukameralla otetuissa kuvissa. Ilmeisesti takakameran kuvat laajempia. Sekava viesti, mutta asia vaivaa, kun vastaavaa on ollut. Tiedän toki, että moni kuvaa itseään ja ottaa kuvia. Nyt vaan tietyt seikat saivat epäilemään oliko tarkoitus myös, että itse näyn kuvassa. Kiitos jos joku saa jotain ajatuksia tähän liittyen.

En ehkä ymmärrä kysymystäsi, enkä osaa arvioida kuvailemasi kuvaajan motiiveja, mutta kummalla tahansa kameralla voi kuvata mitä tahansa. Ainoa ero, kameroiden laadun lisäksi, on se että kun kuvaaja haluaa yleensä hyödyntää puhelimen näyttöä kuvan rajausta tehdessään, pitää näyttö olla kohti kuvaajan kasvoja jotta se onnistuu. Jos siis haluaa itse sekä rajata kuvan että esiintyä siinä, on näytön puolella oleva kamera siihen käytännöllisempi vaihtoehto.

Vierailija
15605/18581 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehitysvammaisten asuntolassa on lyhyt aikuinen mies. Miten hoitajat saa antamaan hänelle kasvuhormonia, että hän kasvaisi normaalin pituiseksi?

Ei mitenkään, kasvun lopettaneille aikuisille ei voi enää antaa kasvuhormonia. 

Tietysti voi antaa. Ja monessa esimerkiksi voimailuun liittyvässä harrastetoiminnassa annetaan (otetaan) melko yleisestikin. Sen vaikutukset eivät aikuisella ihmisellä tosin ole pituuskasvua lisääviä.

Vierailija
15606/18581 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tällä hetkellä liikkeellä jotain vatsatautia?

Aina on. Eivät ne taudit mitään taukoa pidä. Se minkä verran juuri sinun seudullasi sellaista kulloinkin esiintyy riippuu lähinnä seutusi ihmisten liikkeistä, käsihygianiasta, jne. Eli voi olla että naapurikylässä jyllää, vaikka teillä ei.

Vierailija
15607/18581 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ylilau dall a ole lainkaan hakutoimintoa?

Vierailija
15608/18581 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi esim  kapinasta Venäjällä ei saa tällä palstalla puhua lainkaan? Onhan kysymyksessä mahdollisesti maailmanhistoriallisestikkin merkittävä tapahtuma.

https://yle.fi/a/74-20010573

Vierailija
15609/18581 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puhelimella turvallista katsella aikuisviihdettä?

Vierailija
15610/18581 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 16v kirjoitti:

Miksi naiset, jotka eivät halua tai voi imettää vauvojaan eli ruokkia sitä rintamaidollaan niin antavat vauvoilleen jotain äidinmaidon korviketta vaikka se on varmasti kalliimpaa kuin tavallinen lehmänmaito? Minä odotan vauvaa ja jos minulla ei riitä maito, niin annan vauvalleni lehmänmaitoa. Eihän sillä ole vauvan kannalta merkitystä, että saako se äidin, lehmän, lampaan tai vaikka kamelin maitoa. Maito kuin maito, samaa ainetta ne kaikki ovat.

Tavallisessa lehmänmaidossa on liikaa proteiinia ja se on laimentamattomana haitallista vauvan munuaisille. Vasta n. vuoden ikäiselle vauvalle saa antaa tavallista lehmänmaitoa. Maidossa ei ole rautaa ja jos lapsi vuoden jälkeen syö etupäässä vain maitoa niin hänelle kehittyy anemia. On siis paljon huomioitavia asioita. Tämän vuoksi neuvolan antamia ohjeita vauvan ja leikki-ikäisen ravitsemuksesta on syytä noudattaa.

Vierailija
15611/18581 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys itsellä salaa kuvaamiseen tai kuvien ottoon. Eli jos toinen kuvaa itseään puhelimella tai ottaa kuvia itsestään etukameralla niin onko siinäkin tavallaan mahdollisuus, että sinä näyt taustalla ja jäät myös kuvaan mukaan? Jos joku ymmärtää mitä tarkoitan. Itselle vaan sattui sellainen tilanne missä toinen tavallaan oli sellaisessa paikassa, että minä ilmeisesti sopivasti taustalla.

Toisaalta uskon itsekin, että takakameralla otetuissa kuvissa tietysti on todennäköisempää olla kuvassa. Etukamerahan kuvaa myös kuvaajan kasvot kuvia ottaessa ja varsinkin tuossa hetkessä kuvaaja kuvasi myös itseään. Vai pystyykö etukameralla otetuissa kuvissa jotenkin jättämään omat kasvonsa pois kuvasta? Kysyn vielä sitä, että minkälainen laajuus on etukameralla otetuissa kuvissa. Ilmeisesti takakameran kuvat laajempia. Sekava viesti, mutta asia vaivaa, kun vastaavaa on ollut. Tiedän toki, että moni kuvaa itseään ja ottaa kuvia. Nyt vaan tietyt seikat saivat epäilemään oliko tarkoitus myös, että itse näyn kuvassa. Kiitos jos joku saa jotain ajatuksia tähän liittyen.

Tuo lihavoitu olisi riittänyt kysymykseksi. Ja vastaus on, että kyllä, voit näkyä toisen ihmisen kamerassa, oli se sitten otettu etukameralla eli selfie-moodissa tai tavalliseen tapaan näppäämällä. Voit esiintyä myös ihmisten vanhanajan filmikameralla tallennetuissa ja teetetyissä kuvissa ilman lupaasi, jos olet elänyt sitä aikaa.

Julkisella paikalla kuvaaminen on sallittua, joten jos olet osunut jonkun tuntemattoman ihmisen kuvaan taustalla, niin sitten näin on käynyt ja olet päätynyt kuvaan.

Koetko, että asiasta on jotain konkreettista haittaa, vai onko se vain ajatuksena sinulle epämiellyttävä?

Vierailija
15612/18581 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mitataan rintaliiveistä koko? Entisistä laput leikattu ja en muista minkä kokoiset ne ovat.

Vierailija
15613/18581 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanjäristys kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi terveydenhuollon ajanvarauksissa on aina niin inhottavia vastaajia; tosi kyrpiintyneen kuuloisia ja osa tosi asiattomiakin? Oli kysessä sitten hammaslääkäri, sairaala tai mikä vaan. Vai olenko mä vaan tosi onnekas soittamaan just silloin, kun ne on siellä?

Olen terveysalalla. Voi johtua siitä, että kunnallisissa joutuu tarjoamaan aikoja kuukausien päähän ja tästä syystä puhelinvastaajat saavat kuulla päivittäin arvonsa tietävän asiakkaiden jäkätystä. Ovat sitten jo valmiiksi taistelumoodissa kun soitat.

Tässä taannoin soitin poliisien valtakunnalliseen infonumeroon. Kyllä oli Ala-arvoista ja piikittelevää asiakaspalvelua. Ei olisi kyllä uskonut, että on semmoista. Anteeksi vielä kerran kun piti soittaa, ja esittää tyhmä kysymykseeni.

Vierailija
15614/18581 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun soittaa terveydenhuollon ajanvaraukseen, kannattaako ihan aluksi kertoa henkilötunnus, jotta puheluun vastaava hoitaja voi avata koneelta soittajan terveystiedot? Vai onko parempi ensin kertoa lyhyesti ongelma tai vaiva, jonka vuoksi haluaisi varata ajan?

Vierailija
15615/18581 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset eivät suostu syömään minun kakkaani?

Vierailija
15616/18581 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset eivät suostu syömään minun kakkaani?

Koska se ei ole tarkoitettu syötäväksi.

Vierailija
15617/18581 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kansanedustajat pitäessään puheenvuoroja eduskunnassa osoittavat sanansa puhemiehelle?

Vierailija
15618/18581 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Do similar formulae exist for nonlinear equations of mathematical physics, such as Einstein or YangMills equations?"

Vierailija
15619/18581 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Poissaoloa seuraavaan tapaamiseen valmistautuessasi ota selvää kurssikavereilta, mitä kurssilla on tehty ja tehtäväksi annettu.

Poissaolon syyksi ei hyväksytä lomamatkoja, työssäkäyntiä tai päällekkäistä kurssia.

Varaudu korvaamaan hyväksyttäväkin poissaolo korvaavilla tehtävillä.

Hyväksyttävistäkin syistä tapahtuvilla poissaoloilla voi kurssilla olla suoritustavasta johtuva poissaolokatto.

Opettajalle opiskelijoiden poissaolot tuottavat usein lisätyötä, joten pyri ensisijaisesti selvittämään kurssisisällöt itsenäisesti. Opettajaa ei myöskään voida velvoittaa tekemään erikoisjärjestelyjä poissaolon takia (esim. antamaan suullista palautetta kirjallisesti)."

Tässä erään yliopiston luennoilta yms poissa olemiseen liittyen. Mietin vaan jos ei pidä yhteyttä kurssikavereihin niin miten saa sitten nuo tiedot jos opettajalta ei ole oikein "luvallista" kysyä? Eivät kaikki pidä yhteyttä muihin niin paljon. Ymmärrän sen, että opettajan ei tarvi tehdä lisätyötä yms, mutta pitäisihän jokaisen silti pysyä opinnoissa mukana, vaikka joutuisi joskus olemaankin pois.

Vierailija
15620/18581 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallislehdessä haastateltu kertoi, että saunan naistenvuorolla jutellaan juttuja, joita ei voi lehteen painaa.

Mikähänlaisia ne voisivat olla?