Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18364)

Vierailija
12121/18364 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa muotoilla kysymystä fiksusti, mutta "miksi" kilpakävelijät (ainakin olympiatason) ovat kaikki hyvin kevytrakenteisia ja "hinteliä"? Näkee luustosta, että ovat sitä luonnostaan. Naisillakaan ei näy leveää lantiota tms.

Vierailija
12122/18364 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa muotoilla kysymystä fiksusti, mutta "miksi" kilpakävelijät (ainakin olympiatason) ovat kaikki hyvin kevytrakenteisia ja "hinteliä"? Näkee luustosta, että ovat sitä luonnostaan. Naisillakaan ei näy leveää lantiota tms.

Lähinnä mietin sitä, että itse olen leveälantioinen mutta normaalipainoinen ja -kokoinen, mutta lantioni on varmasti tuplat leveämpi kuin kilpakävelijällä. Voisiko minusta silti tulla kilpakävelijä vai olisiko minulla liikaa ns. massaa pysyäkseni vauhdissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12123/18364 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on käsittääkseni ns. biomekaaninen juttu: joillain meistä jänteet/lihakset kiinnittyvät lähemmäs niveliä kuin toisilla, ja tällaiset ihmiset ovat tästä lähtökohdasta sopivia tekemään suurta liikettä pienellä voimalla, mikä sopii moniin kestävyyslajeihin.

Jos lihakset kiinnittyvät etäämmälle nivelistä, ihmisellä on enemmän edellytyksiä voimaa vaativiin lajeihin.

Lisätekijä on toki mm. se, kuinka suuri osuus lihassoluista on hitaita ja kuinka suuri nopeita: ensin mainitut sopivat parhaiten kestävyyslajeihin, jälkimmäiset räjähtävämpää voimantuottoa vaativiin lajeihin.

Vierailija
12124/18364 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tosi vaalea tukka, olen oikea kultakutri, myös kulmakarvat ovat vaaleat. Mutta siitä alaspäin kaikki karvat ovat mustia: silmäripset, ylähuulen karvat, kainalokarvat, häpykarvat ja säärikarvat. Olen nainen ja joudun välillä ajelemaan mustat viikset pois. Mistä johtuu, että kropassa on ihan vaaleaa ja ihan mustaa karvoitusta. Inhottaa kun nenän sisältäkin sojottaa mustia karvoja, leikkaan ne pois säännöllisesti.

Vierailija
12125/18364 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta merkkipäivän juhlimisesta ravintolassa niin, että tarjoilija tuo kakun pöytään? Vai tapahtuuko sitä vaan elokuvissa :D tämä olisi yksi idea läheiseni lähestyvään juhlapäivään, mutta tuntuu jotenkin että ravintola ei tykkäisi sellaisesta että syödään ns. omia eväitä, plus etukäteisjärjestelyt.

Vierailija
12126/18364 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moiiiii kirjoitti:

Jos ihminen kuntoilee vaan käsipainoilla niin voiko siitä laihtua pelkästään käsistä vai myös koko kehosta?

Käsipainoilla kuntoilu ei valitettavasti ole laihdutuskeino. Totta on, että kaikki liikunta on parempi kuin se, ettei liiku lainkaan, mutta laihtukseen täytyy syödä vähemmän ja oikeaoppisesti sekä harrastaa aerobista liikuntaa todella paljon. Sen sijaan käsipainoilla voit saada hieman voimaa ja lihaksia käsivarsiisi, mikä voi saada käsivarret näyttämään kiinteämmiltä. Rasvaa ei voi polttaa paikallisesti tietystä kohtaa kehoa.

Salilla käyvänä tarkentaisin, että käsipainot ovat vain lisäpaino siinä missä muutkin. Painoa täytyy lisätä riittävästi tietenkin, niin että pystyy tekemään enintään 8-15 toistoa, ennen kuin on pidettävä hetki taukoa. Eri liikkeillä rasitusta voidaan tuoda eri lihasryhmiin. Kulmasoutu käsipainolla tuo sitä selkään, selällään nostaessa esim saa rasitusta rintalihaksiin. Sitten on omat liikkeet olkalihaksille, hauiksille ja alleille Kyykkyjä tehdessä voi pitää käsissä käsipainoja saadakseen lisää rasittavuutta. Esim kyykyt rasittavat isoja jalkojen lihaksia, mikä saa aineenvaihdunnan toimintaan, ja edistää siltä kannalta laihtumista. Jos ei ole mahdollista mennä salille, kotijumppa käsipainoilla tehostettuna on hyvä lisä lenkkeilylle ja pyöräilylle.

Vierailija
12127/18364 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kielen kehittyessä on päästy yksimielisyyteen siitä, että millä nimellä vaikka eri eläinlajeja kutsutaan? Kuinka vaikka Suomessa on päästy yksimielisyyteen, että kissa on juuri kissa eikä sitä eläinlajia kutsuta jollain muulla nimellä? Tietysti kissalla eläinlajilla on eri lempinimiä ja eri murteissa kissaa kutsutaan eri nimillä, mutta kuitenkin varmasti kaikki suomen kieltä osaavat tietävät, että mitä sana "kissa" tarkoittaa eli sillä tarkoitetaan erästä tiettyä eläinlajia.

Arkikokemuksella, näyttäisi siltä että joku sana vain yleistyy ja muut nimitykset jäävät pois ajan kanssa. Esim nyt kukaan ei enää sano potkulauta tai sähköpotkulauta, puhutaan skuuteista, ja myöhemmin tullut lainasana on voittanut.

Vierailija
12128/18364 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hevosia piiskataan raipalla?

Vierailija
12129/18364 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta merkkipäivän juhlimisesta ravintolassa niin, että tarjoilija tuo kakun pöytään? Vai tapahtuuko sitä vaan elokuvissa :D tämä olisi yksi idea läheiseni lähestyvään juhlapäivään, mutta tuntuu jotenkin että ravintola ei tykkäisi sellaisesta että syödään ns. omia eväitä, plus etukäteisjärjestelyt.

Kakun voinee tilata ravintolan kautta? Ja vaikka ei tilaisi, niin neuvottelukysymyshän tämä on. Tuumasta toimeen vain!

Vierailija
12130/18364 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako naapurin tontille rakentaa , rakensinko turhaan sokkelin ?

Vierailija
12131/18364 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tällä palstalla kyseenalaistaa mitään tai puhua suoraan? Poistetaanko kaikki keskustelut jotka ei mielytä kaikkia?

Vierailija
12132/18364 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Harry Potter-kirjoissa mainittu Poimittaislinjan konduktööri Stan Pikitie Tylypahkan noitien ja velhojen koulussa ja jos oli, niin missä tuvassa hän siellä oli?

Vierailija
12133/18364 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksytkö erilaisuutta? Mieti tarkaan ennen kuin vastaat. 

Vierailija
12134/18364 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta todella kivaa ajankulua ja ihan järkeviäkin neuvoja

Vierailija
12135/18364 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini sanoi minulle, että minulla on virus Facebookissa ja että minun pitäisi tehdä uusi profiili. Minulle on myös sanottu, että salasanan vaihtaminen riittää. Minulle kävi niin, että menin lankaan kun minulle tuli sellainen ihme juttu, että voit nähdä kuka on käynyt katsomassa profiiliasi. Olen vaihtanut salasanani, mutta kaveri väittää, että virus on siellä edelleen, mutta sitä ei voi itse nähdä mutta muut voivat. Pitääkö minun tehdä uusi profiili Facebookiin?

Vierailija
12136/18364 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä Duck Hunt -pelissä ratkaisee sen, milloin peli päättyy? Koska jos esim. ensimmäisessä erässä jäisi yksi sorsa tai savikiekko ampumatta, pääsee kuitenkin toiseen erään.

Sorsanmetsästys-pelissä on 99 tasoa + mahdoton taso 0.

Sorsia on 10 ammuttavana 10 per taso ja tasosta pitää selvitä tietyssä ajassa ja saada ammutuksi tietty määrä sorsia. Joka tasolla sorsat lentävät nopeammin. Jos saat kaikki 10 ammuttua, ansaitset täydellisen bonuksen.

Strategiaopas ei kerro, kuinka monta sorsaa voi päästä karkuun, jotta taso olisi suoritettu. (Ilmeisesti ainakin yksi voi jäädä eloon) https://strategywiki.org/wiki/Duck_Hunt

Samat ohjeet pätevät myös savikiekkoammunnassa.

Vierailija
12137/18364 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hevosen nimi hukassa. Haen muistaakseni Usan ratsastajan hevosta. Tämä ratsastaja jo vanhempi nainen. Hevonen tumma ja nimi alkoi ehkä C:llä. Pääsi finaaliin samassa kisassa kuin Ruotsin Rolf Göran Bengtsson ja Casall Ask. Lopuksi neljän kärki vaihtoi hevosia ja tämä Usan nainen siinä hevosineen mukana. Sai muistaakseni mitalin. Casall Ask jäi pois kisoista joskus vuonna 2017 joten täytynyt kilpailu olla ennen sitä. Hakemani hevonen hyppäsi erikoisesti ristien jalkansa. On yksi hienoimmista kisoista mitä olen katsonut ja myös koko se kilpailu hukassa. Tv:stä tuli. Uskon, että se on täytynyt olla 2017 vuoden aikana, ehkä sinä keväänä, kesänä tai syksynä ennen kuin Casall Ask jäi eläkkeelle. Pitäisi tietysti vielä yrittää itse löytää. Voi olla mm tason tai sitten jokin muu iso kilpailu.

Vierailija
12138/18364 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla hevosen nimi hukassa. Haen muistaakseni Usan ratsastajan hevosta. Tämä ratsastaja jo vanhempi nainen. Hevonen tumma ja nimi alkoi ehkä C:llä. Pääsi finaaliin samassa kisassa kuin Ruotsin Rolf Göran Bengtsson ja Casall Ask. Lopuksi neljän kärki vaihtoi hevosia ja tämä Usan nainen siinä hevosineen mukana. Sai muistaakseni mitalin. Casall Ask jäi pois kisoista joskus vuonna 2017 joten täytynyt kilpailu olla ennen sitä. Hakemani hevonen hyppäsi erikoisesti ristien jalkansa. On yksi hienoimmista kisoista mitä olen katsonut ja myös koko se kilpailu hukassa. Tv:stä tuli. Uskon, että se on täytynyt olla 2017 vuoden aikana, ehkä sinä keväänä, kesänä tai syksynä ennen kuin Casall Ask jäi eläkkeelle. Pitäisi tietysti vielä yrittää itse löytää. Voi olla mm tason tai sitten jokin muu iso kilpailu.

Hevonen löytyikin nyt eli Cortes C kyseessä ja Beezie Madden.

Vierailija
12139/18364 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään tälläisiä "vellikelloja" vielä talonsa yhteisessä? Minusta ihan hienoja. En tiedä niistä mitään ennestään ja vasta etelä - pohjanmaalle muuttaessa huomasin, että joissakin talossa on sellainen ja ryhdyin selvittämään mitä ne ovat. Jos joku haluaa kertoa oman talonsa kellosta tai tietää niihin liittyviä tarinoita niin kiitän.

https://www.sarka.fi/tarinatiinu/velli-eli-ruokakello/

Vierailija
12140/18364 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aerobinen treeni polttaa parhaiten laardia? Sellainen joka ei olisi kovin vaikea kun kyseessä on ei niin kovakuntoinen tyyppi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä