Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18369)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa omaehtoinen, kun on kyse lapsesta? Onko se sama kuin itsepäinen?
Ei, vaan pikemminkin oma-aloitteinen. Sellainen, joka osaa toimia itse ilman, että joka asiaa pitää käskeä. Positiivinen ominaisuus yleensä, riippuu tietysti vähän asiayhteydestä.
Minä käsitän omaehtoinen sanan kyllä negatiivisena. Omaehtoinen ihminen tekee kuten itse tykkää piittaamatta esimerkiksi säännöistä ja toisten tunteista tai ajatuksista, joita hänen toimintansa herättää. Voi siis olla aktiivinen, mutta herättää muissa turhautumista ja negatiivisia tuntemuksia.
Negariivisissa yhteyksissä nimenomaan olen kuullut tästä puhuttavan. Lääkäri sanoo lastani omaehtoiseksi, kun hän ei suostu tekemään epämiellyttäviä asioita. Esimerkiksi pistäminen ja lääkkeiden ottaminen ovat hyvin vaikeita. Hän noudattaa kuitenkin koulun sääntöjä. Jos haluaa hakea omaehtoisuudesta positiivisia puolia, niin en usko, että lapseni alkaa teininä ainakaan kovin helposti käyttää tupakkaa, huumeita tai alkoholia. Kokee niihin liittyvät asiat epämiellyttävinä, eikä ole niin helposti kavereiden vietävissä.
Kysyjä
Vierailija kirjoitti:
Minun isäni kuolemasta tulee pian kuluneeksi 5 vuotta. Näen hänestä aina joskus unia ja hän on aina unissa elossa mikä tuntuu aivan luonnolliselta. Hän on myös samanlainen ennen kuin hän sairastui esim. muistisairauteen ja muihin sairauksiin mitä hänellä oli ennen kuolemaansa. Muistaakseni vain yhdessä unessa hän on ollut kuollut. Mistä tämä voi johtua? Onko minulta kenties jotenkin jäänyt isäni sairastelu ja kuolema käsittelemättä tms.?
Minä näen unia usein menneistä ajoista. Ei nyt ihan samoja tapahtumia, mutta unissa olen usein peruskoulussa tai sen aikaisissa harrastuksissa tai vierailen lapsuuden kavereiden kotona. Ehkä sinullakin on vain tällaisesta asiasta kyse, että unissa palaat menneisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän eräästä tuntemastani melko vaikeasti kehitysvammaisesta henkilöstä sanotaan, että hän ei ole koskasn oppinut puhumaan vaikka minä olen selvästi kuullut hänen käyttävän joitakin sanoja oikeassa yhteydessä? Ei tosin kovin montaa sanaa, ehkä noin 10 sanaa. Hän kuitenkin osaa sanoa esimerkiksi "vessaan" kun hänen pitää mennä sinne, "koira" kun hän näkee koiran tai "kahville" kun hän tietää saavansa kahvia. Hän siis käyttää muutamaa sanaa aivan oikein mutta esim. hänen vanhempansa sanovat, että hän ole oppinut puhumaan vaikka lääkärit ennustivat että hän oppii puhumaan ainakin vähän ja vanhemmat odottivat innolla kyseistä taitoa.
Vanhempansa määrittelevät puhumaan oppimisen laajemmaksi kuin kyvyksi sanoa muutama sana. He eivät pidä sitä puhumisena, oletan.
Moni muukin ihminen kuin hänen omat vanhempansa sanovat, että kyseinen ihminen ei osaa puhua ollenkaan vaikka tietävät, että hän osaa sanoa muutaman sanan. Erityisesti minua ihmetyttää tämä juttu: eräs tuntemani ihminen tuntee ruon kehitysvammaisen henkilön ja tietää, että tämä osaa noin 10 sanaa. Silti hän sanoo, että kyseinen henkilö ei osaa puhua mutta kun hän tapasi juuri vuoden täytyäneen lapseni joka osasi silloin 2-3 sanaa niin hän totesi ilahtuneena, että lapseni osaa puhua kun tämä toisteli niitä sanoja. Hänestä siis noin 10 sanaa osaava aikuinen ei osaa puhua mutta 2-3 sanaa sanova vauva osaa puhua vaikka tämä ei sanonut sanoja edes oikeassa tilanteessa. Vauva siis saattoi sanoa vaikka kissaa hauvaksi mikä oli hänen osaamansa sana.
Lapsesi osaa puhua ikätasoisesti ja hän todennäköisesti oppii puhumaan, kuten muutkin ihmiset, mutta se kehitysvammainen henkilö on jäänyt siihen 10 sanaan, eikä luultavasti opi enempää.
Voiko monivitamiinilisät aiheuttaa ruokahaluttomuutta erityisesti kasviksia kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
On olemassa ylipainoisia ihmisiä. Miksi he eivät tee niin että lopettaisivat syömisen ja juomisen kokonaan siihen asti kunnes ovat laihtuneet normaalipainoisiksi? Olisivat muutaman kuukauden syömättä ja juomatta kokonaan. Siinä säästyisi rahaakin jos sitä ei menisi muutamaan kuukauteen ruokaan ja juomaan. Sitten voisi säästyneillä rahoilla ostaa uusia vaatteita kun on normaalipainoinen.
Ylipainoisetkin tuntevat nälkää. Sinäkään et pystyisi olemaan monta kuukautta syömättä, koska nälkäsi pakottaisi sinut syömään.
Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan kiihottumaan? Olen mies ja haluan mieshierojan. Mitä mieshierojat ajattelvat miehiinpäin olevista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"?
Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia
Mitä työterveyshoitaja tekee kotona silloin kun on etätöissä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä työterveyshoitaja tekee kotona silloin kun on etätöissä?
En tiedä, mutta lapseni koulussa kouluterveydenhoitaja on ollut välillä rokottamassa koronarokotetta. Ei siis ole kotona eikä etätöissä, vaikka ei normaalia työtään ehdi joka päivä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Voiko monivitamiinilisät aiheuttaa ruokahaluttomuutta erityisesti kasviksia kohtaan?
En usko, että aiheuttaisi tuota. Vitamiinitableteista ja jauheista voi kyllä jotkut aiheuttaa pahoinvointia tyhjään vatsaan otettuna. Ainakin sinkki on herkästi pahoinvoinnin syy. Jotku jopa oksentavat jos ottavat sinkin tyhjään mahaan.
Tietenkin on myös mahdollista saada yliannostus jotain vitamiinia ja siitä tulee oireita.
Ravintolisät voivat olla myös joskus hieman huonolaatuisia. Ainakin siis niin, että joku vitamiini on huonommin imetyvässä muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Miten se hämähäkki saa tehtyä niitä pitkiä seittejä? Hyppääkö ensin kauas ja pieree seittiä vai sylkeekö seittiä ja sit kipittää sitä myöden?
Juu, en todellakaan kehtaa tätä keltään kysyä 😅
Ymmärtääkseni pienenkin ilmanvirran mukana liikkuu hämähäkki ja purkaa hiukan liimamaista verkkoa ruumiistaan. Ei siis kudo.
On kyllä hienon näköinen iso verkko.
Onko teillä ikinä jäänyt kondomi sisälle pilluun. Ihan btw
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten löydän kerrostaloasunnosta korvausilmaventtiilit? Seinissä ei ole mitään pylpyröitä. Ikkunanpokat ovat suht uudet, mutta niissä ei näy mitään aukkoja. Talo vanha, painovoimainen ilmanvaihto.
Ne voi olla remontteerattu umpeen.
Tuo on totta. Kerran olin vuokralla tuolla Myllyojalla ja siellä kattelin minäkin. Ainut reikä minkä löysin oli WCn puolella. Pieni ritiläkkö olohuoneen ikkunan pokassa. Otin sen auki kun ilma tuntui seisovan. Sieltä löyty paskanen tihee verkko jonka heitin hiiteen. Tai siis vein roskiin. Sitten katsoin keittiön liesituuletinta kun en ymmärtänyt sitä ja sitten katoin ja katoin että tää ei voi toimia. Otin yhden levyn pois ja perse. Se siis puhalsi umpiseinään. Vääränmallinen olisi pitänyt olla sellaanen aktiivihiilinen joka imee rasvat itteensä eikä työnnä niitä vaan sinne koteloon. Omistaja kertoi itse tehneensä "remonttia"....
Miksi haaskaatte aikaanne näille palstoille?
Vierailija kirjoitti:
Onko se mielestäsi haaskausta, jos kyselee neuvoja täällä?
Vierailija kirjoitti:
Nyt haaskasit itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä Koskelan teinisurma ei ole aiheuttanut minulle samanlaista järkytystä kuin aikoinaan Eveliina Lappalaisen ja Arto Pakkasen surmat? Olen samaa ikäluokkaa kuin nämä kaksi edellistä ja nämä tapaukset järkyttivät minua suuresti mutta tämä Koskelan tapaus ei ole järkyttänyt yhtä paljon. Tuntuuhan se kuitenkin ikävältä, mutta en ole hirveän syvällisesti jaksanut lukea uutisia siitä.
Sinun kannattaa todella miettiä, mikä on syynä, että et ole järkyttynyt tuollaisesta sadistisesta kiduttamisesta ja tappamisesta. Terve ihminen on yleensä järkyttynyt.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä Koskelan teinisurma ei ole aiheuttanut minulle samanlaista järkytystä kuin aikoinaan Eveliina Lappalaisen ja Arto Pakkasen surmat? Olen samaa ikäluokkaa kuin nämä kaksi edellistä ja nämä tapaukset järkyttivät minua suuresti mutta tämä Koskelan tapaus ei ole järkyttänyt yhtä paljon. Tuntuuhan se kuitenkin ikävältä, mutta en ole hirveän syvällisesti jaksanut lukea uutisia siitä.
Minua se järkytti, ahisti, suretti. Se lapsi olisi tarvinnun aikuisen kainaloa ja
terapiaa aikoja sitten. Lastenkodin väki ja opettajat eivät välittäneet. Toivon että tekijät ja muut välinpitämättömät saavat kokea saman. Olisivat edes puuttuneet syrjintään ja kiusaamiseen. Yleensä vanhemmat puuttuvat lastensa kiusaamiseen sisarusten välillä ja kertovat mitä ei saa tehdä ja mikä on väärin ja ottavat selvää jos joku on surullinen ja ikävissään. Pitää vain ajatella miltä itsestä tuntuisi. Ja välinpitämättömyys on rikos mielestäni. Koulussa pitää opettaa puuttumista syrjimiseen ja kiusaamiseen. Ja myös opet ja muut ovat velvollisia hyvien palkkojen ja pitkien lomien takia puutumaan. Mutta opet ovat palkkoihinsa ja lomiinsa tyytymättömiä ja narisevat. Vaikka sol siivojaalla, kintsarilla ym. on rankempaa ja vähemmän lomia. Ja tyhmiäkin opet ovat koska kohta ei ole valtion kassassa rahaa millä heän palkat maksetaan.
Mikä ihme on tämä tyyppi Youtubessa?
Kirjoittaa kommentteihin vain videon otsikoita, katselukertojen määriä ja videon julkaisupäivämääriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun kannattaa todella miettiä, mikä on syynä, että et ole järkyttynyt tuollaisesta sadistisesta kiduttamisesta ja tappamisesta. Terve ihminen on yleensä järkyttynyt.
No höpsis. Silloinhan terve ihminen ei ehtisi muuta tehdäkään kuin järkyttyä. Maailmassa surmataan joka päivä ties kuinka monta ihmistä niin julmilla tavoilla kuin vain kuvitella saattaa.
Kysyjä kirjoitti, ettei ole juuri tutustunut tapaukseen. Ehkä se syynä? Itse välttelin sitä, mutta lopulta luettuani enemmän olen aika järkyttynyt. Niin sairas tapaus kokonaisuudessaan.