Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18370)

Vierailija
11221/18370 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ulkoilmaihminen, jos käyn lähes päivittäin vähintään tunnin mittaisella aamulenkillä? Lenkkeilen myös tulipalopakkasilla ja muuten huonoilla keleillä. Lenkin jälkeen vietän aikani pääasiassa sisätiloissa.

Minä käyn myös noin tunnin mittaisilla lenkeillä useimpina päivinä (jos ei ole tullut muuten paljoa liikuntaa) minkä lisäksi kävelen ja pyöräilen (myös talvella) lähes kaikki matkat tässä kaupungissa. En pidä itseäni ulkoilmaihmisenä, en siitä huolimatta, että oikeastaan kyllä tykkään arkiulkoilusta eikä minulla ole säärajoituksia. Ehkä se johtuu siitä, että olen pienituloinen eikä tässä pikkukaupungissa juuri voi tukeutua julkiseen liikenteeseen, joten oikeastaan minulla ei ole vaihtoehtoja paikasta toiseen liikkumisen suhteen. Lisäksi koen kävelylenkit terveyteni kannalta hyvin tärkeiksi joten lähden ulos silloinkin kun ei huvita.

Tämän pitkän turhanpäiväisen pohdinnan lopputuloksena väittäisin, että "oikea" ulkoilmaihminen hakeutuu ulkoilemaan jotenkin intohimoisemmin ja mielellään oleilee ulkona muutenkin kuin perusliikunnan merkeissä, esim. retkeilee, soutelee tai pörrää puutarhassa.

Saa väittää vastaan!

Vierailija
11222/18370 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oletaan että Loch Nessin hirviö olisi totta, viitataanko termillä Loch Nessin hirviö lajiin vai yksittäiseen yksilöön? ensimmäinen ns. nykyaikaisena pidetty havainto on vuodelta 1933 eli Nessie olisi melkein 90 vuotias

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11223/18370 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, lapseton lapsista mitään tietämätön kysyy:

Jos syntyy ennenaikaisesti, vaikkapa rv 29, niin vauvahan vastaa syntyessään mitoissaan ja kehityksessään sen ikäistä ? Lasketaanko hänen ikänsä kuitenkin ihan normaalisti? :D

Vierailija
11224/18370 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä pituinen aikuinen on lyhytkasvuinen?

"Länsimaissa ihminen katsotaan lyhytkasvuiseksi, jos hänen pituutensa eroaa kasvuiässä huomattavasti ikätovereista ja hän on aikuisena alle 140–150 senttimetrin mittainen. Kuitenkaan kaikki alle 150 senttimetriä pitkät aikuiset eivät ole varsinaisesti lyhytkasvuisia." kertoo google. En tiedä virallisia mittoja, mutta sanoisin, että jos mies on alle 150cm ja nainen alle 140cm, puhuisin itse jo lyhytkasvuisesta ihmisestä.

Vierailija
11225/18370 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisikö se syy koskaan, miksi Tarja Turunen sai Nightwishistä potkut? Muistan vaan niitä lukemattomia uutisia, missä Tarja itki aina järkyttyneenä. Saiko Nightwish myöskään koskaan enää samanlaista tuulta alleen, kuin mitä Tarjan kanssa? Olen sellainen ohimennen kuuntelija, mutta monia tosifaneja tunsin aikoinaan.

Vierailija
11226/18370 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyviä paikkoja Helsingissä on lintujen tai muiden eläinten kuvaamiseen? Korkeasaari ei kelpaa vastaukseksi.

Kiva kysymys!

Ehdoton paikka lintujen kuvaamiseen on Lammassaari ja läheinen Vanhankaupunginlahden alue. Lammassaaren alueella pesi viime kesänä jopa merikotka! Lisäksi siellä on harmaahaikaroita. Ja runsaasti sekä isompaa että pienempää tipua.

https://www.vanhankaupunginlahti.fi/elaimet/linnut/

Helsingin kaupungin sivullakin kerrotaan lintupaikoista

https://www.hel.fi/helsinki/fi/asuminen-ja-ymparisto/luonto-ja-viheralu…

Vuosaaren Mustavuori on lehtoaluetta, joten oletan, että siellä on lajeja, joita muualla ei helposti näe. Lähellä on muitakin kivoja alueita. Tringan sivulta saa varmaan tarkempaa tietoa lajeista.

Keväällä kannattaa retkeillä Etelä-Helsingin ranta-alueilla, koska siellä saattaa nähdä hylkeitä.

Citykaneja ja rusakoita näkee kesäiltaisin vähän joka paikassa. Ennen Töölönlahdella Oopperan alueella vipelsi kaneja paljonkin. Lahdella voi nähdä myös kyhmyjoutsenia. Katsele nyt talvella lumesta missä lähialueellasi näkyy jäniseläinten jälkiä, keväämmällä sitten hämärän tullessa kuljeskelet noilla alueilla, niin pitkäkorvaisia kavereita löytyy varmasti. Eri asia sitten miten suostuvat poseeraamaan kameran edessä.

Villieläimistä Helsingissä kerrotaan tässä lisää

https://www.myhelsinki.fi/fi/n%C3%A4e-ja-koe/n%C3%A4ht%C3%A4vyydet/paik…

Paremmin valokuviin asettuvat varmasti kaupungin hommissa olevat kotieläimet sekä tilojen eläimet, tässä lisää niistä

https://www.pientenhelsinki.fi/paivaretket/kotielainpihoja/

Itse olen pitänyt silmät auki ja liikkunnut ulkona ja olen nähnyt kantakaupungin alueella todellakin citykaneja, rusakoita, siilejä, ketunkin kerran, haukkoja (viimeksi eilen), merkikotkan, harmaahaikaroita, sun muita. Joku naapuri väitti äskettäin nähneensä ilveksenkin, mutta itse en usko ennen kuin näen omin silmin :)

Vierailija
11227/18370 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullakas kirjoitti:

Oon asunut omillani noin kaksi vuotta ja nyt vasta olisi lampun vaihto edessä.

Lampun kannassa lukee näin:

11Watt 96mA

220-240V~ 50/60Hz 08W21

Tämän https://www.airam.fi/fi/inspiraatio/ideakirja/lampun-valinta/item/262-l…

sivun mukaan watteja ei lue pakkauksissa vaan lumenit. Ostanko 250 lumenin lampun?

Tuo 220-240V tarkottaa verkkovirtaa mutta mitä nuo hertsit meinaa? Ja mitä helkuttia nuo 96mA ja 08W21 tarkottaa? Lampun kanta näyttää olevan E27. Kun menen ostamaan uuden, jos lumenit ja kanta on sopivat, pitääkö huolehtia jostain muusta? Jos lamppu ei käy, voiko sen palauttaa?

Oispa facebookissa joku uusavuttomien ryhmä, ihmisille jotka ei voi/halua kysyä vanhemmiltaan tai kavereiltaan apua.

Lamppua ostaessa katso, että kanta on uudessa sama kuin vanhassa (tässä tapauksessa merkintä E27), silloin se sopii sokettiin.

Watit taas kertovat, kuinka tehokkaan lampun voit ostaa; jos ostat ilmoitettua isomman, se saattaa hajota, ja jos ostat pienemmän, mitään ongelmaa ei seuraa. Led-lampuissa wattien määrä on huomattavasti pienempi kuin vastaavissa hehkulampuissa, joten todennäköisesti et liian tehokasta lamppua vahingossa hanki.

Lumenit kertovat vain valon määrästä ja laadusta, niillä ei ole merkitystä sähkölaitteen toimivuuden kannalta ja voit valita minkä haluat, kunhan watit ja kanta on ok. Muilla statseilla ei käytännössä lamppua hakiessa ole väliä.

Ostin itse juuri uusia lamppuja ja löysin tämän ohjeen

https://lampputieto.fi/lampun-valinta/

Vierailija
11228/18370 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oletaan että Loch Nessin hirviö olisi totta, viitataanko termillä Loch Nessin hirviö lajiin vai yksittäiseen yksilöön? ensimmäinen ns. nykyaikaisena pidetty havainto on vuodelta 1933 eli Nessie olisi melkein 90 vuotias

Loch Nessin hirviöksi kutsutusta oliosta on tehty havaintoja jo vuodesta 565, joten jos kaikki havainnot pitävät paikkansa, sitten kyseessä on kyllä laji, eikä toista tuhatta vuotta vanha eläinyksilö, vaikka Nessie nimi tavallaan viittaa naaraspuoliseen eläinyksilöön.

Koska lajia ei ole kuitenkaan vielä virallisesti löydetty, emme tiedä mistä lajista on kyse, nythän epäillään että olisi suurikokoinen ankerias.

Mielenkiintoista on että nyt kun jokaisella on kohtuullisella kameralla varustettu kännykkä aina mukana, lisäksi on kameroin varustettuja droneja, sekä sateliittikuvausta (esim. Googlen kartat), niin Nessiestä on yhä vähemmän havaintoja...

Vierailija
11229/18370 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loch Nessin hirviöksi kutsutusta oliosta on tehty havaintoja jo vuodesta 565, joten jos kaikki havainnot pitävät paikkansa, sitten kyseessä on kyllä laji, eikä toista tuhatta vuotta vanha eläinyksilö, vaikka Nessie nimi tavallaan viittaa naaraspuoliseen eläinyksilöön.

Koska lajia ei ole kuitenkaan vielä virallisesti löydetty, emme tiedä mistä lajista on kyse, nythän epäillään että olisi suurikokoinen ankerias.

Mielenkiintoista on että nyt kun jokaisella on kohtuullisella kameralla varustettu kännykkä aina mukana, lisäksi on kameroin varustettuja droneja, sekä sateliittikuvausta (esim. Googlen kartat), niin Nessiestä on yhä vähemmän havaintoja...

Eikös ihan uusin, tyyliin eilinen tai toissapäiväinen, veikkaus ollut joku kilpikonna?

Vierailija
11230/18370 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olisin halunnut taksin Pariisissa (iät ja ajat sitten), kohdalleni osuneet kuljettavat sanoivat etteivät voi ylittää alueiden rajoja, en ollut kuitenkaan menossa pois Pariisista jollen sitten lentokentälle, en niin tarkasti muista. Jos olisin ollut menossa lähistölle olisin voinut vaikka kävellä.

Mikähän selitys tälle on, ja mitä hyötyä on taksista joka liikkuu vain jollain pienellä pläntillä?

Kuulostaa mystiseltä, olisiko ollut kyse laittomista takseista? Niitä on Pariisissa paljon.

Kannattaa selvittää minkälainen on virallinen taksi ja ajella vain niillä, jos on pakko.

Ellei halua käyttää julkisia, lentokentälle kaupungista ja poispäin pääsee helpommin niin että varaa kyydin netistä. Hintakin on selkeä. Voi olla että kadulta napattu taksi ei lähde ruuhka-aikaan lentokentälle, joka on toisen kaupungin alueella, etenkin jos hänen työvuoronsa loppuu siinä kesken matkan.

Vierailija
11231/18370 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, lapseton lapsista mitään tietämätön kysyy:

Jos syntyy ennenaikaisesti, vaikkapa rv 29, niin vauvahan vastaa syntyessään mitoissaan ja kehityksessään sen ikäistä ? Lasketaanko hänen ikänsä kuitenkin ihan normaalisti? :D

Tavallaan. Jos lapsi syntyisi rv 29 vaikka tänään, syntymäpäivä olisi se 25.1. Siitä lasketaan kalenteri-ikä, jonka mukaan esim. rokotetaan ja kokeillaan uusia ruokia.

Korjattu ikä on se alkuperäisen lasketun ajan mukainen ja sen mukaan seurataan esim. puhetta, kävelyä jne.

Esimerkki: lapsi oppii puhumaan 18kk iässä, mutta kehitysmielessä rv29 syntynyt lapsi onkin korjattua ikää vasta 15kk.

Vierailija
11232/18370 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten bideetä käytetään?

Ollaanko siinä hajareisin vai istutaan? Mihin suuntaan naama on?

Vierailija
11233/18370 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvisikö se syy koskaan, miksi Tarja Turunen sai Nightwishistä potkut? Muistan vaan niitä lukemattomia uutisia, missä Tarja itki aina järkyttyneenä. Saiko Nightwish myöskään koskaan enää samanlaista tuulta alleen, kuin mitä Tarjan kanssa? Olen sellainen ohimennen kuuntelija, mutta monia tosifaneja tunsin aikoinaan.

Pitkäaikaiset fanit tuntevat asian tarkemmin mutta väliaikaisen laulusolistin (Anette Olzon) jälkeen Nightwishiin liittynyt alankomaalainen Floor Jansen on omasta mielestäni koko bändin uran paras laulusolisti ja oikeastaan tämän Floor-kauden Nightwish on ainoa jota jaksan itse kuunnella. (tämä siitä huolimatta että Tarja Turunen oli bändin nousukaudella päätekijä siinä että bändi tarjosi jotain muuta kuin monet muut) Floor osaa vetää puhtaat osuudet upealla voimalla mutta ääni taipuu myös rouheaan rockiin ja taitaapa hän jossain biisissä jopa öristä.

Vierailija
11234/18370 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimitte kukkineen amarylliksen kanssa jos haluaa ensi jouluna sen taas kukkivan?

Vierailija
11235/18370 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laihtunut vuoden aikana reilut 10 kiloa (83 kg -> 70 kg), mutta miksi kehossani ei silti ole tapahtunut mitään muutosta? Vatsani pömpöttää edelleen ja pieni kaksoisleukakaan ei ole kadonnut mihinkään.

Olin nuorempana todella laiha. Sitten kun jouduin aloittamaan erään lääkkeen käytön (joka haittavaikutuksena mm. sekoittaa aineenvaihduntaa) painoni nousi lähemmäs 20 kg.

En käytä alkoholia enkä polta.

Kehon muotoon vaikuttaa eniten ikä ja treenaaminen. Nuorena treenaamattomatkin ihmiset saattavat olla suht virtaviivaisen näköisiä, iän myötä ei välttämättä pysy sopusuhtaisena vaikka urheilisikin aktiivisesti. Vatsa pömpöttää helpommin jne.

Treenaaminen kiinteyttää kroppaa, kun lihaksia tulee lisää ja rasvaprosentti laskee. Jos laihduttaa ilman (lihaskunto)harjoittelua, tuloksena on saman mallinen ihminen, mutta kapeampana.

Vierailija
11236/18370 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on lehdenjakajalla, mainostenjakajalla ja postinjakajalla?

Lehdenjakaja jakaa sanomalehdet aamulla. Mainostenjakaja jakaa mainoksia ja muuta ilmaisjakelumateriaalia päivällä. Postinjakaja jakaa postin kautta lähetettäviä kirjeitä, lehtiä yms.

Vierailija
11237/18370 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on lehdenjakajalla, mainostenjakajalla ja postinjakajalla?

Lehdenjakaja jakaa sanomalehdet aamulla. Mainostenjakaja jakaa mainoksia ja muuta ilmaisjakelumateriaalia päivällä. Postinjakaja jakaa postin kautta lähetettäviä kirjeitä, lehtiä yms.

Kai niille maksaa palkan eri tahot? Toisin kuin jollakin muulla:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1fde13de-b1ac-4bd7-b362-6fe5f69d6…

Vierailija
11238/18370 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

P*neeko kanat?

Vierailija
11239/18370 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä  oli nimeltään lastenkirja 90-luvulla,  Kannessa lampaankuva, jolla oli aitoa karvaa, eli pehmeä kohta kannessa. Muistaakos kukaan tälläistä kirjaa?

Vierailija
11240/18370 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hyvä suoja-aine mokkanahkakengille? Semmoinen joka ei ihan kauheeta supermyrkkyä ois.