Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18334)
Vierailija kirjoitti:
Mitä esim. englantilaisista kaupoista saa, mitä suomalaisista ei? Kun kerran valikoimat ovat huomattavasti suurempia. Onko esim. Norjassakin valikoimat suuremmat kuin Suomessa vai minkä mukaan se menee, ovatko valikoimat suurempia vai pienempiä? Miten on esim. itäisessä Euroopassa?
Valikoiman suuruus on enemmän kiinni kaupan koosta ja siitä, minkälainen kauppa on (erikoisliike, kyläkauppa, ketjun lähikauppa, supermarket vai hypermarket) kuin siitä, missä maassa kauppa sijaitsee. Kaikissa maissa on pikkukauppoja ja erikoisliikkeeitä, joissa on pieni valikoima sekä myös isoja Prisma-tyylisiä marketteja, joissa on suuri valikoima.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ruokapöydässä muka saisi puhua, ellei sinulta kysytä jotain?
Tähän on jokaisessa perheessä omat käytäntönsä, joten ei ole olemassa yhtä ja oikeaa vastausta. Meillä saa keskustella ruokapöydässäkin, kunhan pääpaino pysyy syömisessä. Mutta tiedän perheen, jossa pidetään yllä ruokarauhaa eli ei keskustella syödessä. Kun menen kylään tuohon perheeseen, en puhu ruokapöydässä, vaikka kotona puhun. Eli jokaisessa kodissa käyttäydytään kyseisen kodin tapojen mukaan.
Kun puhutaan, että kuolleet omaiset ja muut tutut katselevat meitä pilvenreunalta, niin ajatellaanko siis, että he näkevät kaiken sen, mitä täällä teemme? Eli myös kaikki intiimitkin hetket? Ja jos ajatellaan, niin miksi? Miksi heidän pitäisi nähdä kaikki, mitä minä teen?
Kaveri väittää, että ADHD-henkilö ei voi päästä esim. Haluatko miljonääriksi -ohjelmaan eikä toimia kunnanvaltuutettuna tai kansanedustajana sekä myös, että jos kyseinen henkilö hajottaa tavaran, hänelle ei saa suuttua siitä. Ei kai näin ole?
Onko lähes poikkeuksetta niin, että jos joku meluaa julkisella paikalla, hänellä on jokin diagnoosi, josta tällainen käytös johtuu?
Olisiko oikeasti mahdollista, että identtisistä kaksosista toinen voisi esiintyä uskottavasti toisena? Eikö luulisi, että ainakin tutuimmat ihmiset kyllä huomaisivat heti, jos jompikumpi heistä yrittäisi esittää toista?
Miksi MrJuha82:lla ei ole oikeutta puolustaa Niilo22:sta? Joku oli sanonut Juhalle joskus näin Youtubessa. Ettehän te tämän sanojan ajatusta voi varmasti tietää, mutta minkä luulisitte sen olevan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö ylipainoisen henkilön ennemmin kävellä aterian jälkeen kuin mennä ruokalevolle tai tehdä mitään muutakaan sellaista, missä ei tarvitse liikkua paikasta toiseen? Kaverini väittää näin minulle, ja minulla on ylipainoa. Hän jopa sanoi kerran minulle, että nyt lähdetään kävelemään, kun olimme syöneet hänen luonaan. Minusta tämä tuntui epäreilulta, koska ei olisi huvittanut lähteä kävelemään välittömästi ruoan jälkeen.
Oli paino mikä tahansa välittömästi ruuan jälkeen ei kannata lähteä kävelylle tai harrastaa muutakaan raskaampaa liikuntaa. Siinä tulee helposti huono olo. Ruokailun jälkeen kannattaa odottaa vähintään tunti ennen kuin lähtee liikuntasuoritukseen. Raskaissa lajeissa pidempikin odotus on tarpeen. Odottaessa ruoka ehtii sopivasti "laskeutua", eikä pyri sitten liikkuessa takaisin päin tai hölsky vatsassa. Liikuntaa kannattaa ehdottomasti harrastaa joka päivä. Se yhdessä terveellisen ruokavalion ja riittävän levon kanssa on hyvä tuki painonpudotukselle, jos sellainen on sinun tavoitteenasi.
Kaveri on sanonut myös, että ainakaan välittömästi ennen ruokailua ei ole myöskään hyvä liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Onko lähes poikkeuksetta niin, että jos joku meluaa julkisella paikalla, hänellä on jokin diagnoosi, josta tällainen käytös johtuu?
Ei. Myös ilman dignoosia olevat henkilöt voivat meluta. Joskus he jopa meluavat enemmän kuin yksikään "diagnosoitu". Meluaminen on enemmän yksilön oma valinta kuin minkään terveydellisen seikan seuraus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö ylipainoisen henkilön ennemmin kävellä aterian jälkeen kuin mennä ruokalevolle tai tehdä mitään muutakaan sellaista, missä ei tarvitse liikkua paikasta toiseen? Kaverini väittää näin minulle, ja minulla on ylipainoa. Hän jopa sanoi kerran minulle, että nyt lähdetään kävelemään, kun olimme syöneet hänen luonaan. Minusta tämä tuntui epäreilulta, koska ei olisi huvittanut lähteä kävelemään välittömästi ruoan jälkeen.
Oli paino mikä tahansa välittömästi ruuan jälkeen ei kannata lähteä kävelylle tai harrastaa muutakaan raskaampaa liikuntaa. Siinä tulee helposti huono olo. Ruokailun jälkeen kannattaa odottaa vähintään tunti ennen kuin lähtee liikuntasuoritukseen. Raskaissa lajeissa pidempikin odotus on tarpeen. Odottaessa ruoka ehtii sopivasti "laskeutua", eikä pyri sitten liikkuessa takaisin päin tai hölsky vatsassa. Liikuntaa kannattaa ehdottomasti harrastaa joka päivä. Se yhdessä terveellisen ruokavalion ja riittävän levon kanssa on hyvä tuki painonpudotukselle, jos sellainen on sinun tavoitteenasi.
Kaveri on sanonut myös, että ainakaan välittömästi ennen ruokailua ei ole myöskään hyvä liikkua.
Siinä hän on oikeassa. Ravinto imeytyy paremmin, kun elimistö on ensin hieman tasaantunut liikuntasuorituksen jälkeen. Jos siis liikunnalla tarkoitetaan normaalia kävelyä raskaampaa toimintaa. Jos olet vaikkapa kävellyt normaalilla vauhdilla koulusta kotiin, voit hyvin syödä välittömästikin.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko oikeasti mahdollista, että identtisistä kaksosista toinen voisi esiintyä uskottavasti toisena? Eikö luulisi, että ainakin tutuimmat ihmiset kyllä huomaisivat heti, jos jompikumpi heistä yrittäisi esittää toista?
On mahdollista. Jotkut ovat niin yhdennäköisiä, että jopa oman perheen jäsenillä voi olla vaikeuksia erottaa heitä toisistaan. Toki jonkin ajan kuluttua huomaa eron, mutta ei välttämättä heti. Vähänkään vieraammat eivät välttämättä huomaa ennen kuin totuus paljastetaan. t. identtisten kaksospoikien sisko, jota veljet jymäyttivät lapsena usein
Miten yleistä jenkeissä on, ettei ole 13. kerrosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista. Jotkut ovat niin yhdennäköisiä, että jopa oman perheen jäsenillä voi olla vaikeuksia erottaa heitä toisistaan. Toki jonkin ajan kuluttua huomaa eron, mutta ei välttämättä heti. Vähänkään vieraammat eivät välttämättä huomaa ennen kuin totuus paljastetaan. t. identtisten kaksospoikien sisko, jota veljet jymäyttivät lapsena usein
Sillä kysyin, kun Salatuissa elämissähän Aaro Vaalanne esitti uskottavasti kaksoisveljeään Eeroa, jonka oli kidnapannut. Minulle on sanottu, että ei tuollainen oikeasti olisi mahdollista tai menisi ainakaan kovin kauan läpi.
Kun Suomessa ulko-ovi avautuu tavallisesti ulospäin, onko lähes kaikkialla muualla maailmassa niin, että ne avautuvat tavallisesti sisäänpäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä kysyin, kun Salatuissa elämissähän Aaro Vaalanne esitti uskottavasti kaksoisveljeään Eeroa, jonka oli kidnapannut. Minulle on sanottu, että ei tuollainen oikeasti olisi mahdollista tai menisi ainakaan kovin kauan läpi.
No ihan Salkkari-malliin se ei olisi oikeasti mahdollista. Kyllä jossakin vaiheessa eron huomaisi, jos tuntee kaksoset edes jollain tasolla. Tutut oppivat olemaan tarkkana, kun oppivat tuntemaan kaksosten metkut ja kaksosten pokka ei pidä loputtomiin :D t. tuo samainen sisko joka vastasi sinulle aiemminkin
Muistaako kukaan tällaista tapausta, jossa joku maahanmuuttajataustainen henkilö tuomittiin vankilaan, koska oli vahingossa peruuttanut jonkun päälle? Oli niin, että tätä henkilöä ajettiin takaa ja hänet olisi pahoinpidelty, mutta hän pääsi autoonsa ja oli niin paniikissa, että peruutti vahingossa paikalle sattumalta osuneen henkilön päälle. Tapausta käsiteltiin Silminnäkijä-ohjelmassa ja henkilö, jonka päälle hän oli peruuttanut, sanoi ohjelmassa, että tuomio oli täysin oikea. Tapahtui muistaakseni Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri väittää, että ADHD-henkilö ei voi päästä esim. Haluatko miljonääriksi -ohjelmaan eikä toimia kunnanvaltuutettuna tai kansanedustajana sekä myös, että jos kyseinen henkilö hajottaa tavaran, hänelle ei saa suuttua siitä. Ei kai näin ole?
Kuuluisia adhd tyyppejä mm olympiauimari Michael Phelps, Channing Tatum, Justin Timberlake. Eiköhän kunnanvaltuutetuissakin muutama ole.
Miten usean aikavyöhykkeen maissa lähetetään televisio-ohjelmat? Jos esim. joltain kanavalta tulisi ohjelma New Yorkissa klo 12, milloin sama ohjelma esitetään Los Angelesissa? Tai entäpä Venäjällä, jonka itäosissa on ilta kun länsiosissa on aamu?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lähipiirissä kolmet (eri sukupolvia edustavat) identtiset kaksoset. Kyllä he kaikki pystyisivät hämäämään vieraita ihmisiä esiintymällä toisena, mutta eivät ikinä lähimpiä omaisiaan. Kaikissa identtisissäkin kaksosissa on ainakin pienenpieniä eroja.
Tosin yksi asia on poikkeus: heidän äänensä ovat niin samanlaiset, että pelkän äänen perusteella ei voi sanoa, kumpi puhuu. Voivat esimerkiksi soittaa vaikka äidilleen, puolisolleen tai sisarukselleen ja esittää kaksoissisartaan/veljeään. Äänen puolesta hämäys menee ihan täydestä. :)
Miksi monesti Suomea verrataan esim. Yhdysvaltoihin? Mitä järkeä on verrata kahta noin erikokoista valtiota keskenään? Puhutaan Suomen tylsyydestä ja ankeudesta. Pitäisi muistaa, että Yhdysvallat koostuu itse asiassa osavaltioista, jotka voisivat myös olla itsenäisiä valtioita.