Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18363)
Miksi jotkut Youtube-videot on käännetty peilikuvauksi? (Huomaa yleensä siitä, että jokin teksti on väärinpäin.)
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut Youtube-videot on käännetty peilikuvauksi? (Huomaa yleensä siitä, että jokin teksti on väärinpäin.)
Minun käsittääkseni tässä tapauksessa on epätodennäköisempää, että video poistetaan, mikäli se sisältää tekijänoikeudella suojattua materiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän mikä on palindromi, mutta onko sille jotain hienoa nimeä, kun sanotaan esim:"Hapankorppu Kopanharppu"??
Spoonerismi.
Hapankorppu... kopanharppu... eikös tuo ole sanamuunnos!
On sananmuunnos, mutta hän kysyi hienompaa nimeä, joka on spoonerismi.
Vierailija kirjoitti:
Voiko kiveksistä tehdä munakasta?
Ei voi, koska ne eivät ole oikeita munia.
Käyttääkö ihmiset oikeassa elämässä takia useinkin roikottaen sitä vain olkapäillä, vai onko se lähinnä poseeraustapa kameraa varten? Siis tähän tapaan: https://goo.gl/images/oQJjJv
Jos käyttävät, niin tuntuuko se kantajastaan luontevalta? Putoaako takki noin puettuna helposti päältä?
Onko soijajuomassa oleva lisätty sokeri epäterveellisempää kuin maidossa luontaisesti oleva sokeri eli laktoosi? Molemmissa juomissa on siis ravintosisällön mukaan "hiilihydraattia, josta sokereita", mutta vain soijajuomassa on lisättyä sokeria.
Mä olen useasti miettinyt kuukautisten aikana, että voiko mennä lääkäriin siivekkeellisillä siteillä.
Miksi joku ilmoittaa facebookissa jos on saanut?
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku ilmoittaa facebookissa jos on saanut?
Eikö mielestäsi saisi ilmoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Onko muumeilla turkki vai iho?
Turkki. Muumipeikon samettimainen turkki alkaa kasvattaa talviturkkia Taikatalvi-kirjassa.
Sillä ei ole mausteiden maun tai säilyvyyden kannalta eroa.
Purkeista on lähinnä helpompaa tehdä rivi maustehyllyyn jolloin näkee samantien onko kotona kyseistä maustetta ja paljonko sitä on.
Itselläni on lähinnä purkkeja mutta nykyisin ostan pusseja joilla täytän tyhjentyneet purkit.
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä paljon väliä, onko mauste pussissa vai purkissa? Purkissa mausteet on kilohinnalta kalliimpia, mutta tuoko purkki jotain sellaista hyötyä, joka parantaa hinta-laatusuhdetta?
(Mietin että jos yrittää olla säästeliäs, niin kumpi tapa ostaa mausteita on parempi.)
Vierailija kirjoitti:
Joskus jännittäessä ihminen lamaantuu eikä pysty toimimaan. Aivot ikään kuin jäätyy. Näin nopeasti ajateltuna tällainen lamaantuminen vaikuttaa pelkästään haitalliselta ominaisuudelta. Onko siihen kuitenkin jokin evoluutioon liittyvä hyötyselitys?
Ihmiset reagoivat eri tavalla, mikä on kai ollut hyödyksi muinaisaikoina heimon kannalta. Kuvitellaan, että joku peto hyökkää heimon kimppuun. On järkevää, että osa porukasta jäätyy paikalleen ja osa pakenee. Tällöin peto ehkä lähtee niiden pakenevien perään ja jäätyvät pärjäävät, tai sitten se syö jäätyvät, jolloin pakenevat pääsevät karkuun.
Miksi Frans Emil Sillanpään kirjassa Hurskas kurjuus päähenkilön nimi vaihtuu kirjan edetessä? Lapsena hän taisi olla Jussi, mutta myöhemmin hän oli ainakin Janne ja oliko kolmas nimi Juha tai Juho. Oliko tuo ennen vanhaan tapana, että lapsena sinulla oli joku tietty nimi, mutta kun tulit vaikka aikuiseksi niin nimesi vaihtui? En ole tosin kuullut, että tuollainen olisi ollut ainakaan minun suvussani käytössä esim. 1860-luvulta vuoteen 1918 jolloin kirjan henkilö eli. Minullakin on ollut koko ikäni nimenä Janne eikä minua ole koskaan kutsuttu muulla nimellä, jollei haukkumanimiä oteta huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko verikokeeseen päästä enemmän lähetettä ja kuinka se tapahtuu?
Mikä olisi paras ehkäisymuoto, jos on sairastanut useamman veritulpan ja sairastaa migreeniä?
Ensimmäistä kysymystä en ymmärrä, toiseen vastaus on kierukka.
Ah, automaattinen tekstinsyöttö....Oli tarkoitus kysyä, että voiko verikokeeseen päästä ilan lähetettä ja kuinka se tapahtuu. Kiitos vastauksesta toiseen kysymykseen. Lisäkysymys: Hormonikierukka vai kuparikierukka vai millainen?
Ihmeissään kirjoitti:
Miksi Frans Emil Sillanpään kirjassa Hurskas kurjuus päähenkilön nimi vaihtuu kirjan edetessä? Lapsena hän taisi olla Jussi, mutta myöhemmin hän oli ainakin Janne ja oliko kolmas nimi Juha tai Juho. Oliko tuo ennen vanhaan tapana, että lapsena sinulla oli joku tietty nimi, mutta kun tulit vaikka aikuiseksi niin nimesi vaihtui? En ole tosin kuullut, että tuollainen olisi ollut ainakaan minun suvussani käytössä esim. 1860-luvulta vuoteen 1918 jolloin kirjan henkilö eli. Minullakin on ollut koko ikäni nimenä Janne eikä minua ole koskaan kutsuttu muulla nimellä, jollei haukkumanimiä oteta huomioon.
Taata oli varmaan niin höperö sitä kirjoittaessaan, että unohti nimen kesken kaiken 😂
Miksi jotkut sanoo elopaino eikä vain paino? Esim. "Hänen elopainonsa on varmaan 100 kg."
Voiko kerrostalon parkkipaikalla siihen lämmitystolpan pistorasiaan laittaa imurin kiinni jos haluaa siivota auton? Tekeekö ihmiset niin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset teeskentelevät saavansa orgasmin niin useasti?
Koska sillä yritetään vihjata miehelle, että ei tarvitse enää jatkaa sitä jyystämistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut sanoo elopaino eikä vain paino? Esim. "Hänen elopainonsa on varmaan 100 kg."
Harvemmin ihmisestä noin sanotaan. Tavallisesti on kyse eläimestä, joka painaa elävänä 500 kg= elopaino ja teurastettuna lihaa tulee ehkä 300 kg = lihapaino.
Olisiko niin kamala tuo arkkitehdin havainnekuva suunnitelmastaan, että piirretyt hahmotkin karkaavat, eivätkä viihdy siellä.