Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18353)
Miksi ympyrän muotoiset pizzat pakataan neliön muotoisiin laatikkoihin?
Onko mahdollista tai edes järkevää yrittää palata takaisin yhteen miehen kanssa joka sanoo että tunteet on viilenneet? Ensirakkaus ja edelleen välitän vaik viestillä jättikin.
Täh? kirjoitti:
Miksi ympyrän muotoiset pizzat pakataan neliön muotoisiin laatikkoihin?
Ympyrän muotoista laatikkoa on vaikea tehdä. Pizza laatikko pitää saada nopeasti kasaan, ei voi asetella reunoja kauniisti ympyrälle.
Jos lapsi syntyy ennen aikojaan, yritetäänkö sitä aina hoitaa, että jää eloon? Onko joku raja minkä jälkeen yritetään aina (25?) ja mitä tapahtuu / tehdään sitä ennen syntyneille? Entä myöhäinen abortti erikoisluvalla, mitä tehdään, jos lapsi / sikiö on hengissä kun se tulee ulos? Varhaiset abortit kai esim kaavitaan, miten myöhäiset tapahtuu?
Tuosta verokortista vielä. En ymmärrä yhtään ja se hävettää kyllä. Miksi kannattaa valita se B-tuloraja? Viime vuonna minulla oli valittuna A ja sain sitten ihan hirveän vähän lomarahoja. Palkanlaskija yritti selittää minulle, miksi näin kävi, mutta en vain tajua. Muuten olen ihan normaaliälyinen, mutta nämä verokorttiasiat menee yli hilseen.
Pahoittelut jos tähän on vastattu jo, luin ketjusta vain kolme viimeistä sivua.
Sattumaa, että vartija juuri siinä. Liekö kierroksellaan tms. He seisovat välillä jossain hetken hekin. Tarkkailevat yleistä menoa jne. Ei liity sinuun.
Miten voi vähentää itsetietoisuutta?
Sosiaalisissa tilanteissa ajatukset kääntyvät aina omaan olemukseeni. Mietin jatkuvasti kasvojani, ilmeitäni, miltä ääneni kuulostaa jne. Kun pääsen tilanteesta pois, häpeän miten olin ja miten feikiltä ja omituiselta varmasti vaikutin. Näin on ollut aina, etten osaa vain olla estottomasti, kun on ihmisiä ympärillä. Oletan, että minut tuomittaisiin omana itsenäni (vaikken itsekään tiedä, millainen se oma itseni olisi), mutta en myöskään usko, että feikkiminästäni tykkää kukaan, koska se ei varmastikaan ole johdonmukainen eikä uskottava. Elämäni ihmisten kanssa on tavallaan jatkuvaa näyttelemistä (ilman että tiedän mitä hahmoa pitäisi näytellä), tosi raskasta. Mikä tähän auttaisi?
Salkkareissa oli kerran tilanne, jossa Kari yritti saada töitä helsinkiläisistä ravintoloista, mutta ei saanut, koska oli Geelin portsarina sotkeutunut huumeisiin. Hänelle sanottiin, että hän ei tule ainakaan Helsingin ravintoloista töitä saamaan, ja myöhemmin tuli ilmi, että kaikkiin pääkaupunkiseudun ravintoloihin oli ilmoitettu. Mistä voidaan varmasti tietää, että hän ei olisi saanut töitä? Siis jos kaikkiin ravintoloihin ei olisi laitettu tuota viestiä?
Miksi pyykinkuivaustelineet on niin usein tarjouksessa?
Tuleeko kaupoissa oikeasti useammin vääräksi hinnaksi liian kallis kuin liian halpa, vai johtuuko tämä kokemus vain siitä, että ylihinnan huomaa helpommin?
Pystyttekö aina jonkun kanssa keskustelemalla päättelemään, onko tämä jonka kanssa keskustelette, käynyt armeijan? Siis jos hän ei suoraan sano sitä eikä esitä sellaisia ajatuksia, joista voisi päätellä, onko käynyt vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Pystyttekö aina jonkun kanssa keskustelemalla päättelemään, onko tämä jonka kanssa keskustelette, käynyt armeijan? Siis jos hän ei suoraan sano sitä eikä esitä sellaisia ajatuksia, joista voisi päätellä, onko käynyt vai ei?
Tuskin keskustellessa, mutta esim. buffét-pöydän ääressä tai lounasravintolan tarjoilulinjastolla sen yleensä huomaa. Kaipa moni sivarikin osaa liikkua ripeästi, mutta siinä määrätietoisessa etenemisessä, jossa ei juututa sitä yhtä oliivia onkimaan, huomaa armeijan kasvattavan vaikutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta verokortista vielä. En ymmärrä yhtään ja se hävettää kyllä. Miksi kannattaa valita se B-tuloraja? Viime vuonna minulla oli valittuna A ja sain sitten ihan hirveän vähän lomarahoja. Palkanlaskija yritti selittää minulle, miksi näin kävi, mutta en vain tajua. Muuten olen ihan normaaliälyinen, mutta nämä verokorttiasiat menee yli hilseen.
En ole koskaan edes ajatellut asiaa, mutta katsopa itse tarkkaan, mikä ero niissä on.
Sinä sait lomarahoja hirveän vähän ilmeisesti siksi, että niistä pidätettiin veroa lisäprosentilla. Yleensä niistä menee saman verran kuin muustakin palkasta, vaikka kuukauden tuloraja ylittyisi. Mutta ehkä saat aikanaan veronpalautusta, tai siis tänä vuonna sait.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi vähentää itsetietoisuutta?
Sosiaalisissa tilanteissa ajatukset kääntyvät aina omaan olemukseeni. Mietin jatkuvasti kasvojani, ilmeitäni, miltä ääneni kuulostaa jne. Kun pääsen tilanteesta pois, häpeän miten olin ja miten feikiltä ja omituiselta varmasti vaikutin. Näin on ollut aina, etten osaa vain olla estottomasti, kun on ihmisiä ympärillä. Oletan, että minut tuomittaisiin omana itsenäni (vaikken itsekään tiedä, millainen se oma itseni olisi), mutta en myöskään usko, että feikkiminästäni tykkää kukaan, koska se ei varmastikaan ole johdonmukainen eikä uskottava. Elämäni ihmisten kanssa on tavallaan jatkuvaa näyttelemistä (ilman että tiedän mitä hahmoa pitäisi näytellä), tosi raskasta. Mikä tähän auttaisi?
Minulla myös feikkiminuus. Oma minuus on hakusessa ja välillä, kun se pääsee esiin, se on noloa. Siksi feikkiminuus. Itse haluan rauhassa tutustua itseeni ja kehittää oikeaa itseäni, kunnes se on hyvä. Siihen asti feikkiminuus saa olla näkyvillä. Feikkiminuus ei loukkaa eikä loukkaannu, se ei näytä suuttumustaan ja on korrekti ja hienotunteinen. Samalla itse saan olla rauhassa naamion takana.
Mitä kautta voi katsoa Dr Philin jaksoja suomeksi tekstitettyinä? Vanhatkin jaksot käy. Ei taida tulla nykyisin telkkarista, mitä kautta voisi siis löytää?
Uskooko kukaan oikeasti siihen, että kuolleet menevät Taivaaseen?
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan osa lomarahoista on verotettu lisäprosentilla, mutta itsellä se on kyllä tasaantunut eli loman jälkeen tilit olleet isompia. Siinä A-kortissa on rajat kk/vko/pv tulolle ja B-kortilla vero on sama johonkin summaan saakka. Jos siinä B vaihtoehdossa on vaikka 25000e, niin sen saa tienata vaikka yhdessä kuukaudessa, mutta yli sen summan menevä verotetaan sitten kokonaan lisäprosentilla.
Miksi vasemmistolaiset ovat usein niin tylyjä?
Minulle kerrottiin lapsena, että siilit pitävät kovasti maidosta ja siksi aina nähdessäni kotipihallamme siilin ryntäsin hakemaan sille sisältä maitoa jossain astiassa. Joskus siili oli ehtinyt jo lähtemään pois paikalta, mutta jos se oli vielä paikalla, niin annoin sille sitä maitoa. Joskus ne joivat sitä, joskus eivät. Vasta myöhemmin sain tietää, että siilien elimistö ei siedä maidossa olevaa laktoosia vaan niille tulee siitä ripuli, joka voi pahentua vakavaksikin taudiksi. Syyllistyinkö minä siis eläinrääkkäykseen, kun minä lapsuuden tietämättömyydessäni uskoin aikuisia ja annoin siileille maitoa luullen, että se on niille hyväksi vai voiko eläinrääkkäykseen syyllistyä vain tietoisesti tietäen tekevänsä eläimille pahaa? Surettaa vieläkin kun ajattelen, että kuinka monen siilin kuoleman tietämättömyydessäni aiheutin siten kun annoin siilille maitoa ja se ehkä kuoli ripuliin ja/tai sen aiheuttamaan vakavampaan sairauteen ja sitten jos kyseessä oli emosiili, niin sen poikastenkin kuolemaan olin syyllinen, jos ne olivat vielä liian pieniä selviytymään itse ja ne kuolivat emonsa kuoleman jälkeen pesässä nälkään :-(
Siis mennä hierojalle nautiskelemaan? Miten se on mahdollista? Ainakin aina kun minä olen käynyt hierojalla, niin se on sattunut, olen saanut moitteita hirveän kireistä lihaksista ja jälkeenpäin on ollut lihassärkyä. Viimeksi juuri tämän vuoden keväällä minun olkiani hierottiin, hieroja ihmetteli että kuinka kireät lihakseni ovat ja jälkeenpäin jouduin ottamaan monta päivää särkylääkkeitä lihaskipuun.