Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18570)
Miksi vieras varattu tuntuu paremmalta kuin oma puoliso?
Vierailija kirjoitti:
Minun TV:hen on naapurit asentaneet kameran ja mikrofonin silloin kun en ole kotona ja huomaan koska he katselevat siitä meille. Muutin, eikä se auttanut koska muuttivat perässä.
Onko sinulla jokin kysymys tähän liittyen? Jos uskot todella, että kuvailemasi asia on tapahtunut, suosittelen, että hakeudut mielenterveyspalvelujen äärelle. Monessa mt-ongelmassa voi yhtenä oireena olla vainoharhaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vieras varattu tuntuu paremmalta kuin oma puoliso?
Kyse on todennäköisesti jännityksen ja uutuuden tunteesta, joka on vienyt vallan siinä vaiheessa, kun oma tuttu parisuhde tuntuu syystä tai toisesta väljähtyneeltä. Ihmiset, jotka ovat onnellisia parisuhteessaan, eivät (yleensä) petä, vaan vieraasta kiinnostumista edeltää useimmiten jonkinasteiset parisuhdeongelmat tai vaille jäämisen tunne.
Voi olla, että omassa parisuhteessaan ei koe haluavansa ja/tai olevansa haluttu, joten silloin voi helpommin hairahtua vieraisiin.
Sitä en osaa sanoa, mikä ero on pettää kumppaniaan vapaan kuin varatun kanssa. Moralisoiden voi toki sanoa, että kaksi varattua on vieläkin pahempi, koska molemmat pettävät vakikumppaneitaan. Ehkä jotkut saavat jotain lisäkiksejä suuremmasta kiinnijäämisen pelosta.
Spoilerivaroitus: Älä lue pidemmälle, jos et ole nähnyt Leijonakuningas-elokuvaa
-----------------------------------------------
Youtubesta löytyy useita videoita, joissa koira reagoi Leijonakuningas-leffan kohtaukseen. Kohtauksessa Mufasa on juuri kuollut ja Simba saapuu surkeana kuolleen isänsä luokse. Hetken päästä Scar saapuu paikalle väittäen, että Simba on syyllinen, vaikka Scar itse aiheutti veljensä kuoleman.
Videoissa koira seuraa kohtausta tarkasti ja kiinnostuneena korvat pystyssä ja vinkuu hieman. Kun Scar saapuu kohtaukseen, koira alkaa haukahdella terävästi.
--------
Spoileri päättyy
Mitä koira mahtaa ymmärtää kyseisestä kohtauksesta? Miten on mahdollista, että useat koirat ovat reagoineet samalla tavalla juuri tuohon leffakohtaukseen, vaikkeivat muuten ns. katselisi telkkaria?
Ei kai New Yorkissa ole enää olemassa niitä kauheita koiranmyyntipaikkoja, joissa koirat olivat paperisilpun seassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun TV:hen on naapurit asentaneet kameran ja mikrofonin silloin kun en ole kotona ja huomaan koska he katselevat siitä meille. Muutin, eikä se auttanut koska muuttivat perässä.
Onko sinulla jokin kysymys tähän liittyen? Jos uskot todella, että kuvailemasi asia on tapahtunut, suosittelen, että hakeudut mielenterveyspalvelujen äärelle. Monessa mt-ongelmassa voi yhtenä oireena olla vainoharhaisuus.
Suosittelen että tarkistat ensin faktat ennen kuin vastaat. Onko kirjoittajalla todella mikrofoni kotonaan vai ei. Vasta kun on tarkistettu ettei ole voidaan jatkaa muihin vaihtoehtoihin.
Olen 60- vuotias. Olenko seniori? Milloin muutun vanhukseksi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi hoitajat eivät anna asuntolassa yhdelle asukkaalle kasvuhormonia, että hän kasvaisi? Hoitajat sanovat, että aikuinen ei enää kasva ja että minä olen ilkeä, kun puhun tästä heille. Minä puhun koko ajan päivästä toiseen siitä hoitajille, että asukkaalle pitää antaa kasvuhormonia ja että hän on kää piö.
Sulla taitaa olla lyhyt muisti.
Tähän kysymykseen on vastattu jo aiemmin pariin kertaan. Lue ne vastaukset uudestaan.
Miksi puhelinten aakkosia on muutettu siten, että kun ne joskus NMT-puhelimissa olivat järjestyksessä 1:ABC - 2:DEF - 3:GHI, niin 2000-luvulla valmistetuissa ne ovat 1:o_o - 2:ABC - 3:DEF jne. ?
(Ja mikä se ykkösmerkki muuten mahtaa olla, meidän Grundig nauhurissa oli samanlainen 70-luvulla)
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhelinten aakkosia on muutettu siten, että kun ne joskus NMT-puhelimissa olivat järjestyksessä 1:ABC - 2:DEF - 3:GHI, niin 2000-luvulla valmistetuissa ne ovat 1:o_o - 2:ABC - 3:DEF jne. ?
(Ja mikä se ykkösmerkki muuten mahtaa olla, meidän Grundig nauhurissa oli samanlainen 70-luvulla)
Ainakaan Googlen kuvahaulla ei löydy mistään kuvia NMT-puhelimista, joissa aakkoset olisivat kysymyksessä muistellulla tavalla. Kaikissa kuvissa ne ovat tällä "normaalilla" tavalla: https://www.finna.fi/Record/lusto.knp-8615 . Jopa muinaisissa valintalevyllisissä lankapuhelimissa, joissa aakkoskoodit ovat näkyvissä, ne alkavat aina vasta 2:sta.
Se ykkösmerkki o_o on pikavalinta puhelinvastaajaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saa oman tekstin valkoiseksi vauvapalstalla, kun vastaa viestiin lainaten? Vaikka kuinka monta enteriä painaen tulee nykyään kaikki harmaalla.
Kertokaa joku, lainauksesta tulee tällainen
Itse olen onnistunut lisäämällä tyhjän rivin tai kaksi ennen kuin alan kirjoittaa vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen että tarkistat ensin faktat ennen kuin vastaat. Onko kirjoittajalla todella mikrofoni kotonaan vai ei. Vasta kun on tarkistettu ettei ole voidaan jatkaa muihin vaihtoehtoihin.
Alapeukuttajille olisi täysin ok tulla syytetyksi asiasta jota ei tarkisteta. Harmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hoitajat eivät anna asuntolassa yhdelle asukkaalle kasvuhormonia, että hän kasvaisi? Hoitajat sanovat, että aikuinen ei enää kasva ja että minä olen ilkeä, kun puhun tästä heille. Minä puhun koko ajan päivästä toiseen siitä hoitajille, että asukkaalle pitää antaa kasvuhormonia ja että hän on kää piö.
Sulla taitaa olla lyhyt muisti.
Tähän kysymykseen on vastattu jo aiemmin pariin kertaan. Lue ne vastaukset uudestaan.
Miksi sille ei anneta kasvuhormonia, että se k ä ä p i ö kasvaisi aikuisen pituiseksi? Se on liian lyhyt ja sille pitää antaa kasvuhormonia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa meillä on käsiteltävissä vain kirjoittajan väite, johon tulee soveltaa päättelyä sen tiedon pohjalta, mitä hän on antanut sekä yleisesti tunnetun tiedon pohjalta.
On yleisesti tunnettua, että nyky-Suomessa on tilastollisesti äärimmäisen epätodennäköistä, että naapurit asentavat valvontalaitteistoja toistensa koteihin ja muuttavat naapurinsa perässä toiselle paikkakunnalle ja suorittavat saman operaation uudelleen. Pelkkä naapuruussuhde harvoin johtaa tällaiseen toimintaan vaikka naapuririidat ovatkin Suomessa melko yleisiä.
Huomattavasti todennäköisempää, vaikka edelleen äärimmäisen harvinaista, sen sijaan on, että mikäli ihminen syyllistyy rikokseen, hän voi joutua poliisin valvontatoimenpiteiden kohteeksi tai, jos hän on vainoamisen uhri, vainoamiseen voi sisältyä tarkkailua valvontalaitteiden avulla. Tietoa siitä, asettuuko tarkkaileva yksikkö kohteen naapuriksi vai ei, ei ainakaan itselläni ole saatavilla.
Tilastollisesti psykoosin, skitsofrenian, psykoosijakson sisältävän kaksisuuntaisen mielialahäiriön, harhaluuloisuushäiriön sekä alkoholin ja päihteiden aiheuttamien delirium-tilojen määrä kunakin hetkenä yhteen laskettuna on sen sijaan suurempi kuin kahden aiemman skenaarion väestöllinen osuus, jolloin on tilastollisesti todennäköisempää, että kyse on mielenterveysongelmasta saatavilla olevan tiedon perusteella.
Koska voimme täällä operoida vaan päättelyn avulla emmekä pääse tarkastamaan kysyjän huoneistoa ja naapureiden muuttohistoriaa, enempää tietoa ei ole käytössä, joten todennäköisin vastaus on tämä. Se, onko se totta, on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saa oman tekstin valkoiseksi vauvapalstalla, kun vastaa viestiin lainaten? Vaikka kuinka monta enteriä painaen tulee nykyään kaikki harmaalla.
Kertokaa joku, lainauksesta tulee tällainen
Lainaa, sitten vielä vastaa ja näkyy näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan Googlen kuvahaulla ei löydy mistään kuvia NMT-puhelimista, joissa aakkoset olisivat kysymyksessä muistellulla tavalla. Kaikissa kuvissa ne ovat tällä "normaalilla" tavalla: https://www.finna.fi/Record/lusto.knp-8615 . Jopa muinaisissa valintalevyllisissä lankapuhelimissa, joissa aakkoskoodit ovat näkyvissä, ne alkavat aina vasta 2:sta.
Tässä pari sellaista puhelinta:
https://www.mobilecollectors.net/phone/6247/cetelco-mocoma+ctc-900b
https://images.auctionet.com/uploads/item_4563521_fa664e3c96.jpg
Vierailija kirjoitti:
Olen 60- vuotias. Olenko seniori? Milloin muutun vanhukseksi?
tilastoissa yli 65 v. on vanhus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä pari sellaista puhelinta:
Nuo puhelimet eivät näytä siltä, että ne olisivat olleet Suomessa käytössä. Kyse täytynee olla siitä, että eri maissa on käytetty erilaisia kirjain/numero-vastaavuuksia osittain kirjainmuotoisina annetuissa puhelinnumeroissa (yleensä erilaisia palvelunumeroita tyyliin "0800-VAUVELI").