Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18397)
Vierailija kirjoitti:
Käsitykseni mukaan Jeesus ei koskaan tehnyt mitään syntistä. Ilmeisesti hänellä ei sitten ollut lainkaan seksuaalisia haluja tai seksuaalisia tunteita ketään kohtaan?
Vastaan luterilaisena.
Jeesus oli kristinuskon mukaan "tosi ihminen ja tosi jumala". Eli yhtäaikaa molempia ihan täysillä.
Hän tunsi siis kiusausta syntiin, mutta ei tehnyt syntiä. Pelkkä halu tai tunne ei oman käsitykseni mukaan ole syntiä. Oma käsitykseni on, että seksistä tulee syntiä vasta sitten kun seksuaalisella käyttätymisellä rikkoo toisat ihmistä tai itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun elokuvassa kopautetaan, joko nyrkillä tai esineellä toinen tajuttomaksi, mitä tällöin tapahtuu uhrissa???. Tiedän, että osaksi vaan elokuvaa, että heti tuupertuu, mutta onko se käytännössäkin noin? ja kauanko tajuttomuus kestää?
Jos päähän kohdistuvasta iskusta seuraa tajuttomuus, niin syynä on yleensä pään äkillinen liike ja siitä seuraava aivojen vahingoittuminen, eli niin sanottu aivotärähdys. Näin tapahtuu esimerkiksi nyrkkeilyssä tyrmäys.
Tehokkain tapa tyrmätä vastustaja on kierävä lyönti, joka osuu esimerkiksi leuan kärkeen ja aiheuttaa siten voimakkaan kiertävän liikkeen päähän. Niskan lihakset ovat vahvoja ylös-alas-suunnassa, mutta heikkoja kierävässä suunnassa, eivätkä siten pysty vastustamaan kiertävän lyönnin aiheuttamaa voimaa. Myös alakoukku leukaan (eli alhaalta ylöspäin) voi tyrmätä vastustajan, jos tämä ei osaa odottaa osumaa.
Elokuvissa tyrmäys tapahtuu kuitenkin usein kopauttamalla päälaelle tai takaraivoon jollain kovalla esineellä. Todellisuudessa on epätodennäköistä, että tällainen lyönti, joka ei aiheuta päähän voimakasta liikettä, aiheuttaisi aivotärähdyksen samalla tavalla kuin nyrkkeilyssä tyypillinen koukkulyönti. Tällaisessa tilanteessa tajuttomuuden syy olisikin luultavasti niin voimakas isku, että se murtaa kallon ja pääsee sitä kautta vahingoittamaan aivoja. Tällöin aiheutettu vamma olisi hengenvaarallinen, eikä siitä voisi toipua, kuten elokuvissa hetken levolla.
Joo kysymykselläni tarkoitin juuri tuota elokuvamaailman, kuten länkkäreissä jne 1 lyönti tai kopsautus niin maataan hetki tiedottomana ja sitten taas toimintakunnossa..Kiitos vastauksestasi -AP
Vierailija kirjoitti:
Viallista verta ei tarvita veripankissa. Ehkä hätä-aikana voisin kuvitella, nyt on tervettä verta ihan riittävästi :)
Minä taas luulisin, että diabeetikon kohdalla luovutuskielto on hänen itsensä terveyden turvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mies saa siemensyöksyn, niin tuleeko sitä spermaa vain toisesta kiveksestä vai molemmista sen yhden siemensyöksyn spermaan?
Kiveksistä tulee vain siittiöitä.
Itse asiassa asia on monimutkaisempi. Siittiöt siirtyvät ensin kiveksestä lisäkivekseen, jossa ne varastoidaan ja jossa ne kypsyvät. Lisäkiveksestä ne sitten tarpeen tulleen siirtyvät siemenjohtimeen, jossa varsinaisesti siemenneste sitten muodostuu.
Mitä pitäisi tehdä, kun olemme päättäneet miehen kanssa erottaa kotitonttumme, mutta de6ei suostu ottamaan vaatteita vastaan ja väkisin niitä ei sille voi antaa koska pian saamme sen S.Y.L.K.Y-porukan kimppuumme? Kuitenkin haluamme päästä siitä eroon koska se on käynyt viime aikoina laiskaksi ja röyhkeästi. Kun sitä komentaa töihin, niin se kieltäytyy ja käskee meitä itse tekemään työt. Se ei siis halua tehdä töitä mutta ei halua myöskään eroa koska se on palvellut sukumme jo pitkään.
Lapsuuteni koti kerrostalossa oli rappukäytävässä seinässä sellainen kaappi jossa oli lasi ovi. Kaapissa oli paloletku ja suutin ym. tarvikkeet tulipalon sammuttamiseen. Talo oli rakennettu muistaakseni jotain -40 luvun alussa tai puolessa välissä. Hämärästi muistelen nähneeni jossain muuallakin vanhoissa tuon aikaisissa kerrostaloissa samanlaisia tai ainakin niitä kaappeja oli rapun seinässä tyhjillään josta oli poistettu letkut. Miksi. nehän olisivat hyvä apu vieläkin olla. Siitä aloittasi jo hädän hetkellä itse sammutuksen palokuntaa odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuuteni koti kerrostalossa oli rappukäytävässä seinässä sellainen kaappi jossa oli lasi ovi. Kaapissa oli paloletku ja suutin ym. tarvikkeet tulipalon sammuttamiseen. Talo oli rakennettu muistaakseni jotain -40 luvun alussa tai puolessa välissä. Hämärästi muistelen nähneeni jossain muuallakin vanhoissa tuon aikaisissa kerrostaloissa samanlaisia tai ainakin niitä kaappeja oli rapun seinässä tyhjillään josta oli poistettu letkut. Miksi. nehän olisivat hyvä apu vieläkin olla. Siitä aloittasi jo hädän hetkellä itse sammutuksen palokuntaa odotellessa.
En osaa antaa tähän varmaa vastausta, mutta olisko kyseessä ollut ilkivalta? Tuon ikäisissä taloissa on todennäköisesti myös ollut kiinteät vesimaksut, mutta vesimittareiden yleistyttyä en pitäisi lainkaan erikoisena, että yksi jos toinen asukas hakisi kotitalousvettä "mittarin ohi" paloletkusta. Mutu-tuntumalla tässä kuitenkin vastailen.
Onks kellään muulla sama juttu,
Et vetää kynällä viivan KAIKKIEN koulukirjojen /vihkojen väliin siihen Taittokohtaan?
Onko ASO- asuntoihin pääsyyn kovat kriteerit? Saako kuka vaan? Kokemuksia?
Miksi jotkut ovat niin hulluja että tekevät asiat eri tavalla kuin minä? Sellaisia pitää lyödä jos he eivät tee asioita kuin minä vai mitä?
Miten toimitte syödessänne sitrushedelmiä??. Itselläni ollut tapana, että pesen kädet kuorin ja syön pala palalta.
Nyt alkanut miettiä, että pitäisikö se käsipesu suorittaa vasta kuorimisen jälkeen? Ties mitä kuoriessa kuorista tarttuu käsiin ja siitä sitte suukkuun..
Onko Thaimaaseen matkustaminen turvallista jos on raskaana? Onko siellä vielä korkea zikaviruksen riski?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa antaa tähän varmaa vastausta, mutta olisko kyseessä ollut ilkivalta? Tuon ikäisissä taloissa on todennäköisesti myös ollut kiinteät vesimaksut, mutta vesimittareiden yleistyttyä en pitäisi lainkaan erikoisena, että yksi jos toinen asukas hakisi kotitalousvettä "mittarin ohi" paloletkusta. Mutu-tuntumalla tässä kuitenkin vastailen.
Ei ole kysymys siitä että pelättiin että joku voisi vettä varastaa. Kyllä niissä kaapeissa joku sinetti oli. Ennen vanhaanhan oli talonmies kerrostaloissa ja kaipa hän olisi ollut se henkilö joka aloittaa alkusammutuksen. Jos ei ole paikalla niin joku muu sitten. Tähän osaisi vaan vastata joku vanha henkilö joka olisi itse ollut talonmies. Mutta nykyisinhän monesta vanhasta konstista on luovuttu. Ja tämän ketjun nimi on aika huono kun on että nolojen ja typerien kysymysten ketju. Tämäkään kysymys kun ei ole nolo eikä typerä, ja palstalla varmaan harvemmin vanhempia ihmisiä vastailee.
Kiittelevätkö amerikkalaiset oikeassa elämässä maansa sotilaita niin paljon kuin amerikkalaisissa leffoissa ja sarjoissa näytetään? Usein kohtauksissa joissa joku tapaa sotilaan, sanotaan: "Thank you for your service."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan täällä on tosi paljon hyviä mielenkiintoisia kysymyksiä ja niihin myös hyviä vastauksia. Siksi kai tämä elää edelleen ja hyvä niin : ) Ei ole kysymys siitä että pelättiin että joku voisi vettä varastaa. Kyllä niissä kaapeissa joku sinetti oli. Ennen vanhaanhan oli talonmies kerrostaloissa ja kaipa hän olisi ollut se henkilö joka aloittaa alkusammutuksen. Jos ei ole paikalla niin joku muu sitten. Tähän osaisi vaan vastata joku vanha henkilö joka olisi itse ollut talonmies. Mutta nykyisinhän monesta vanhasta konstista on luovuttu. Ja tämän ketjun nimi on aika huono kun on että nolojen ja typerien kysymysten ketju. Tämäkään kysymys kun ei ole nolo eikä typerä, ja palstalla varmaan harvemmin vanhempia ihmisiä vastailee.
Vierailija kirjoitti:
Onko ASO- asuntoihin pääsyyn kovat kriteerit? Saako kuka vaan? Kokemuksia?
Pääkriteeri on että pitää olla haettuna etukäteen kyseisen kunnan asumisoikeuden järjestysnumero, joka on vanhin numero siihen kyseiseen asuntoon hakijoista. Kohteen suosiosta riippuen voi riittää aika tuore tai sitten pitää olla useita vuosia sitten haettu numero. Lisäksi alle 55-vuotiailla ei saa olla liikaa (verotustodistuksessa näkyvää) varallisuutta, niin että olisi varaa ostaa vastaava asunto.
En ymmärrä mitä tarkoitaa paitsio lätkässä tai futiksessa. Ja miksi se olisi pelin kannalta ongelmallinen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä tarkoitaa paitsio lätkässä tai futiksessa. Ja miksi se olisi pelin kannalta ongelmallinen.
Pelivälineen/pelaajan jolla on peliväline hallussaan pitää mennä ensimmäisenä. Jääkiekossa paitsio katsotaan hyökkäysalueen erottavasta siniviivasta, ja sen ylitse ei siis saa mennä muita hyökkäävän joukkueen pelaajia ennen kuin kiekko/pelaaja joka kuljettaa kiekkoa menee siitä ylitse. Jalkapallossa sääntö on erilainen enkä osaa sitä itse, liittyi jotenkin eri pelaajien suhteelliseen asemaan toisiinsa nähden tms.
Ilman paitsiosääntöä voitaisiin vain parkkeerata pelaaja maalin viereen ja syöttää hänelle sieltä kaukaa, maalinteko olisi liian helppoa. Siksi paitsiosääntö on olemassa.
Miten Pohjois-Sentinelin saarella elävät Sentinelit eivät ole "sukurutsautuneet" kuoliaaksi jos ovat eläneet saarella täysin eristäytyneenä muulta maailmalta arviolta 30 000 - 70 000 vuotta?
Jeesus oli ihminen, mies. Ja ”kaikessa kiusattu” kuten meistä jokainen, sanotaan pipliassa.