Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18410)
Miten pitäisi suhtautua, kun jotkut levittelee perättömiä huhuja mun olevan rasisti, natsí, persu jne. Minkä takia mua kohdellaan paskasti.
Olisiko suomi mahtavampi jalkapallomaa, jos täällä ei pelattaisi pesäpalloa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi vauvat yrittää koskea kasvoihin?
Meihin on kaikkiin sisäänkirjoitettu tietty uteliaisuus, joka on varsin voimakas vauvaiässä. Kaiken koskeminen kuuluu vauvaiässä agendaan, ja vaikka silloin ei vielä tiedä lainkaan mitä kasvot ovat, niitä tekee mieli koskea.
Katsekontaktiin ihmisellä on varsin voimakas veto, ja jotenkin tulee mieleen että etenkin tällaiseen, katsekontaktiin sitoutuneeseen kohteeseen, vauvan tekee mieli ottaa erityisesti kontaktia ainoilla tuntemillaan tavoilla.
T. Palstaheppu joka ei ole lukenut edes psykologian lukion peruskurssia tms., ja jolla ei ole lapsia, mutta veikkailenpahan vain ihan näin maalaisjärjen perusteella koska siis hei, netissähän tässä ollaan!
Tarkoittaako verbi "verkkaisesti" sitä, että asia hoidetaan hiljalleen kaikessa rauhassa vai päinvastoin nopeasti?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko suomi mahtavampi jalkapallomaa, jos täällä ei pelattaisi pesäpalloa?
Lapset ja nuoret eivät nykyään pelaa kovin paljon pesäpalloa, joten vaikutus olisi luultavasti vähäinen. Jääkiekolla on paljon suurempi vaikutus, ja jos jääkiekkojoukkueiden junioritoiminta jostain syystä loppuisi Suomessa, niin luultavasti enemmän lahjakkaita junioreita hakeutuisi jalkapallon(kin) pariin ja jotain vaikutusta lajin tasoon Suomessa voisi ollakin.
Suurimmat syyt suomalaisen jalkapallon vaatimattomalle tasolle lienevät kuitenkin väestön pieni koko ja jalkapalloseurojen pienet budjetit, jotka rajoittavat esimerkiksi valmennuksen ja harjoitusolosuhteiden laatua juniorijoukkueissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kouluajoilta, että tunnin loppuessa muut olivat tosi nopeita poistumaan luokasta, ja vaikka itsekin yritin kiirehtiä, niin meni aikaa läksyjen kirjaamiseen (nopeasti kirjoitin teht.nrot ym. kirjan alussa pitämääni post it -lappuun) ja tavaroiden pakkaamiseen.
Miten luokasta voi päästä niin nopeasti pois?
Onko ihmisillä niin hyvä muisti, etteivät he kirjaa läksyjä ylös, vai onko siihen olemassa nopea tapa, jota en tajunnut?
Minua kiinnostaisi vastaus myös, koska oma poikani on ns. hidastelija. Hänellä kestää merkitä läksyt, kerätä kirjat, pakata reppu, mennä eteiseen, pukeutua ja selvitä ulos paljon kauemmin kuin toisilla eikä siksi meinaa ehtiä välitunnille.
Hänellä ei ole mitään sairautta, hän on vain temperamentiltaan sellainen. Osaa olla halutessaan sähäkkä ja nopea, mutta yleensä siirtymät vain kestää ja kestää..... Olisiko kenelläkään vinkkiä tähän?
Hyväksy hänet sellaisena kuin hän on!
Kristiina xx kirjoitti:
Tarkoittaako verbi "verkkaisesti" sitä, että asia hoidetaan hiljalleen kaikessa rauhassa vai päinvastoin nopeasti?
Verkkainen on ainakin minulle tarkoittanut aina hidasta ja rauhallista. En ole koskaan törmännyt yhteyteen jossa verkkainen olisi tarkoittanut nopeata.
Tuttavani väittää minulle, että monet tahot tietävät isämme kuolinpesän asioista enemmän kuin minä ja muut osakkaat yhteensä. En kyllä ymmärrä, että miten tämä voi olla mahdollista. Hän on hokenut tuota minulle jatkuvasti, kuten myös, että lähes kaikki asiakirjatkin ovat julkisia asiakirjoja. Muut osakkaat ovat kieltäneet minua puhumasta kuolinpesän asioista ulkopuolisille, mutta ainakin yksi on kuitenkin puhunut niistä ulkopuolisen henkilön kanssa. Mietin vain, että yrittävätköhän he jollakin tavalla huijata minua.
Kuinka paljon kofeiinia on litrassa Coca-Colaa?
Mitä teen kun ei tule kaka vaikka söin jäätelö paka?
Vierailija kirjoitti:
Pikaisen googletuksen perusteella vajaat 100mg.
Vierailija kirjoitti:
96 mg
2 dl kahvia on 90 - 160 mg kofeiinia.
Vierailija kirjoitti:
Kysysin virtuaalivaluutasta esim Bitcoin. Kannattaako siihen sijoittaa tai sitä hankkia? Ja mistä kannattaisi aloittaa. Kyse olisi melko pienistä summista ( maksimissaan 1000 e voisin siihen käyttää). Tiedän sen, että sen arvo on laskenut ja missään huippuhetkessä ei enää olla, mutta haluaisin silti kokeilla. Olin niin nuori silloin, kun olisi pitänyt siihen sijoittaa ja se onkin harmittanut, kun silloin ei tullut nämä asiat mieleenkään, mutta nyt haluaisin kokeilla. Olen jotain suomalaista Bittiraha sivustoa katsonut. Onko jollakin kokemusta siitä tai näistä jutuista yleensä?
Olen harrastanut sijoittamista kolmekymmentä vuotta.
Sijoittamisen kultainen sääntö on: "Älä sijoita, jos et tiedä mistä voitot tulee."
Bitcoinissa on kyse jälleen kerran mustasta tulppaanista. Eli bitcoinin arvo perustuu siihen, että ihmiset päätyävät sillä olevan arvoa. Jos ihmiset kyllästyvät leikkimään silloin sen arvo romahtaa.
Eli kysy itseltäsi, miksi ihmiset siirtyisivät käyttämään bitcoineja? Ja mieti milloin itse käytät niitä. Jos näet, että valuutalla on tulevaisuus ja ymmärrät miksi sen arvo voisi nousta, niin sijoita siihen. Muuten ei.
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki siinä on kun jätetään kaupassa ostamatta se muovikassi, mutta sitten ostetaan kuitenkin roskapusseja erikseen, jotka on tehty aivan samasta materiaalista kuin ne ostoskassit? Miksei voi ostaa muovikassi ostoksille ja sitten käyttää se roskapussina myöhemmin?
Kyllä kumpikin tapa käy.
Mutta hintaero voi olla merkittävä. Kun se kassalta ostettu muovipussi maksaa 20 senttiä tai enemmän per kipale, niin rullassa ostettu voi maksaa vain 5 senttiä. Jos käytät joka viikko kaksi 20 sentin pussia tai 5 sentin pussia, niin hintaero on yli 60 euroa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitäisi tehdä kun minulla on raskausviikko 48 menossa eikä vauva vieläkään tajua syntyä?
Jaa-a. Mitäs se sun hoitava lääkäri sanoo asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Kuka tää Taina on joka herää 3 aamulla joka pvä. Hirveen pitkä ketju siitä. Kuka miksi siitä turistaan? Auttakaa nyt??
Luepas tuosta
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/adca4e07-d29d-4533-9572-edf4…
Miksi meidän nuorisolla on näin paha olla? Onko syynä liika valvominen, väkivaltaiset tietokonepelit vai mikä? Ennen nuoriso sentään pelasi pesäpalloa ja koronaa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d1b25153-b1a4-4207-abe5-b3d3dc4258a9
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani väittää minulle, että monet tahot tietävät isämme kuolinpesän asioista enemmän kuin minä ja muut osakkaat yhteensä. En kyllä ymmärrä, että miten tämä voi olla mahdollista. Hän on hokenut tuota minulle jatkuvasti, kuten myös, että lähes kaikki asiakirjatkin ovat julkisia asiakirjoja. Muut osakkaat ovat kieltäneet minua puhumasta kuolinpesän asioista ulkopuolisille, mutta ainakin yksi on kuitenkin puhunut niistä ulkopuolisen henkilön kanssa. Mietin vain, että yrittävätköhän he jollakin tavalla huijata minua.
Näin vähillä taustatiedoilla on vaikea hahmotta mistä on kyse. Joko siis perunkirjat on tehty vai mikä tilanne on? Mikä estää sinua ottamasta selville asiakirjoista huijattaanko sinua? Jos sinä epäilet sellaista, ota kaikki asiakirjat ja hakeudu lakimiehen puheille.
Tuttavasi osuus tarinassa on epäselvä sekin: mitä asia hänelle yleensä kuuluu? Ja keitä ovat ne tahot jotka tietävät (ja miksi) kuolinpesän asioista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitäisi tehdä kun minulla on raskausviikko 48 menossa eikä vauva vieläkään tajua syntyä?
Jaa-a. Mitäs se sun hoitava lääkäri sanoo asiaan?
Ei täällä ole lääkäreitä niin lähellä että sinne asti kannattaisi lähteä niin mitättömän syyn vuoksi kuin että vauva ei synny. Kuka sitäpaitsi hoitaisi vanhemmat lapset ja esimerkiksi lypsäisi lehmät kun siellä lääkärireissulla menisi monta päivää? Mieskin on savotassa ja muut lapset ovat vasta 1-8 vuotiaita. Hetihän ne kodin polttaisivat ja järveen hukkuisivat jos ilman valvontaa jäisivät.
Miksi vauvat yrittää koskea kasvoihin?