Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18424)
Mikä ihme siskoni 4-vuotiasta tyttöä vaivaa kun se komentelee aikuisia ja luulee että aikuiset tottelevat häntä? Sitten se suuttuu ja alkaa itkemään, jos aikuinen kuten minä ei suostu tottelemaan sen käskyjä?
Jussi 14v kirjoitti:
Jos 14-vuotias 40 kiloa painava poika juo 5.5% alkoholia sisältävää olutta 15 minuutissa, niin kuinka isot promillet hän puhaltaisi siihen mittariin millä autoilijoilta mitataan veren alkoholipitoisuus ja kuinka nopeasti se alkoholimäärä katoaa hänen verestään että hänestä ei enää huomaa, että hän on ollut kännissä?
Alkoholi on myrkkyä, sitä ei kannata kenenkään juoda saati sitten 14-vuotiaan Jussin, joka on vielä kasvava nuori.
Jos kysymykseen suhtaudutaan neutraalisti, unohdit mainita alkoholin määrän, pelkkä alkoholipitoisuus ei riitä. Tämä kuinka "hänestä huomaa" on epämääräinen käsite tieteellisesti, koska sehän riippuu Jussin fysiikasta sekä siitä kuka asiaa huomioi.
Laskurit on tehty yleensä aikuisille, siitä syystä että nuorten ei pitäisi juoda ollenkaan ja heidän kehonsa reaktiot poikkevat aikuisten reaktioista.
Mutta jos mennään vain perustiedoilla, niin jos Jussi olisi aikuinen mies ja joisi yhden A-oluen, kyllä siinä menisi pari tuntia vähintään. Oletan että 14-vuotiaalla voisi laskea n. 3 tuntia.
Mutta pitää muistaa että veri ei käsittele ihmisen kehoon päätyvää alkoholia vaan maksa. Sen toiminnassa alkoholi näkyy kauemmin ja erilaisia oireita alkoholinkätyöstä voi näkyä siten kauemmin. Verestä mitattu alkoholi on vain testitapa, joka lähinnä liittyy siihen saako ajaessa rapsut vai ei. Fysiologisesti prosessi kestää siis kauemmin, varsinkin nuorella. Alkoholin imeytymiseen vaikuttaa myös se onko syönyt vai ei kun nautti alkoholia. Myös se, miten nopeasti alkoholia nauttii, vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme siskoni 4-vuotiasta tyttöä vaivaa kun se komentelee aikuisia ja luulee että aikuiset tottelevat häntä? Sitten se suuttuu ja alkaa itkemään, jos aikuinen kuten minä ei suostu tottelemaan sen käskyjä?
Onko ainoa lapsi?
Epäilisin, että saa kotona helposti tahtonsa läpi. Hemmotellaanko häntä kotona? On kai tottunut saamaan haluamansa, joten kokee hankalaksi ja turhauttavaksi, kun asiat eivät menekään joka ihmisen kanssa oman tahdon mukaan.
Olen tätä kysynyt jo aiemmin mutten saanut vastausta. Joten toistan itseäni:
Jos kaksi miestä harrastaa seksiä samanaikaisesti yhden naisen kanssa, niin ovatko miehet keskenään seksikumppaneita?
Jos tiedän, että joku on varastanut minulta jonkun tavaran ja näen sen hänen luonaan tunnistaen sen siksi hänen minulta varastamaksi tavaraksi, niin syyllistynkö minäkin varkauteen, jos otan tavaran hänen tietämättään takaisin itselleni? Eli siis onko tavara siirtynyt hänen omistukseensa kun hän on vienyt sen minulta ilman lupaa vai onko se yhä minun omistamani tavara vaikka se onkin hänellä? Ajattelin vain, että koska muutin tämän kuun alussa ja tiedän, että eräs henkilö varasti minulta muutamia tavaroitani auttaessaan minua muutossa ja minä otin ne hänellä käydessään salaa reppuuni kun näin ne komerossa, jonka ovi sattui olemaan auki ja johon sitten sattumalta kurkistin. Ne tavarat ovat 100% ne minulta hävinneet tavarat ja hän ei ole ilmeisesti huomannut niiden katoamista, ainakaan hän ei ole sanonut niistä mitään tai sitten hän ei osaa epäillä niiden katoamisesta minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttääkö hierojia läskit asiakkaat? En ilkeä mennä. Enkä ikinä menis muuhun kuin selkähierontaan mut selkäkin on läski
Olisko yhtään hierojaa vastaamaan? Anyone?
Paljon peukkuja mut ei yhtään vastausta. Todella haluisin et joku vastais :)
Ei ällötä.
Kaikki asiakkaat ovat erilaisia ja kaikilla sitä rasvaa on.
Mikäli sitä on runsaammin niin lihaksiin käsiksi pääsy voi olla vaikeampaa.
Ammattilaishieroja on kuitenkin nähnyt kaiken mallisia asiakkaita ja osaa ottaa työssään huomioon asiakaiden erilaisuuden.
Toki poikkeuksiakin on, esim. seurojen huoltajat jne. jotka tekee aina ja vain tietyntyyppisiä asiakkaita.
"Tavallisen" ihmisen kannattaa valita klassinen hieroja, hc urheiluhierojan sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka yleistä se on, että synnytyksessä lentää myös paskat? Onko tästä jotain tilastoja?
On.
Kätilöopistolla tilastoidaan, hajun perusteella nousevassa järjestyksessä.
Lapsipo*rnosta, mikä siinä on se juttu mistä nää tyypit saa kiksit?
Vierailija kirjoitti:
Leffoissa ja kirjoissa kun ihminen näkee huonokuntoisen ruumiin niin laatta lentää. Miksi mielen järkytys aiheuttaa oksentamisen? Itse olen nähnyt vain levollisennäköisiä ruumiita eikä niistä ole tullut huono olo.
Olen pohtinut tätä asiaa jo pidemmän aikaa mutten ole löytänyt vastausta.
Huonokuntoinen kroppa myös yleensä tuoksuu, huonokuntoiselta kropalta.
Siis vähän eri hajut ja muut kuin sänkyyn kuolleella ja sieltä jääkaappiin kärrätyllä ruumiilla.
IMHO Mätä liha on pahin haju mihin ikinä voi törmätä.
Jotkut taas eivät ole ikinä olleet kasvotusten elämän ja sen vääjäämättömän loppumisen kanssa.
Toiset reagoivat psyykkisiin asioihin fyysisesti, mutta aivan yleistä se ei ole.
Haluisin pestä hiukset joskus vaihteeksi pää alaspäin, mutta miten onnistun siinä niin, että hiukset eivät takkuuntuisi? Tekniikassa jotain pielessä?
Miten ne meidän muovijätteet joutuvat mereen?
Meidän roska-astian tuhjennys yhtiö väittää polttavansa jätteen.
Missä vaiheessa ja kuka ne muovit sieltä kerää ja mereen käy viskaamassa?
Vierailija kirjoitti:
Haluisin pestä hiukset joskus vaihteeksi pää alaspäin, mutta miten onnistun siinä niin, että hiukset eivät takkuuntuisi? Tekniikassa jotain pielessä?
Varmaan tekniikka ja aineet pielessä. Käytä hoitoainetta, niin eihän niiden hiusten pitäisi takkuuntua pesi miten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten ne meidän muovijätteet joutuvat mereen?
Meidän roska-astian tuhjennys yhtiö väittää polttavansa jätteen.
Missä vaiheessa ja kuka ne muovit sieltä kerää ja mereen käy viskaamassa?
Kun käytät vaikka ihonkuorinta-ainetta, niin ethän sä sitä kaavi kasvoistasi ja heitä roskiin, ei sähän huuhdot sen veden mukana alas viemäristä. Siinä sitä mikromuovia menee veden mukana luontoon.
Lisäksi kun heität muovipussin luontoon, se hajoaa siellä hitaasti muovipalaksiksi jotka huuhtoutuvat sateen mukana mereen.
Tai kun heität ulkona syödessäsi maahan jonkin muovisen ruokakääreen, lokki tulee syömään siitä ja muovia sisuksiinsa, sieltä sitä sitten päätyy maahan tai mereen kun lokki kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedän, että joku on varastanut minulta jonkun tavaran ja näen sen hänen luonaan tunnistaen sen siksi hänen minulta varastamaksi tavaraksi, niin syyllistynkö minäkin varkauteen, jos otan tavaran hänen tietämättään takaisin itselleni? Eli siis onko tavara siirtynyt hänen omistukseensa kun hän on vienyt sen minulta ilman lupaa vai onko se yhä minun omistamani tavara vaikka se onkin hänellä? Ajattelin vain, että koska muutin tämän kuun alussa ja tiedän, että eräs henkilö varasti minulta muutamia tavaroitani auttaessaan minua muutossa ja minä otin ne hänellä käydessään salaa reppuuni kun näin ne komerossa, jonka ovi sattui olemaan auki ja johon sitten sattumalta kurkistin. Ne tavarat ovat 100% ne minulta hävinneet tavarat ja hän ei ole ilmeisesti huomannut niiden katoamista, ainakaan hän ei ole sanonut niistä mitään tai sitten hän ei osaa epäillä niiden katoamisesta minua.
Lähdetään nyt siitä oletuksesta, että ne tavarat todella ovat varmasti samat eikä erehdyksen vaaraa ole.
Anastetut tavarat ovat edelleen sinun, anastaja vain pitää niitä hallussaan oikeudettomasti. Et siis syyllisty varkauteen. Saatat kuitenkin syyllistyä omankädenoikeuteen (rikoslaki 17 luku 9§). Lain mukaan sinun pitäisi joko pyytää kaveria luovuttamaan tavarat vapaaehtoisesti takaisin tai turvautua viranomaisen (poliisi ja tarvittaessa oikeuslaitos ja ulosotto) apuun. Vaikka tavarat kuuluvat sinulle, et saa väkisin ottaa niitä haltuusi ilman viranomaisen myötävaikutusta.
Tästä periaatteesta on kuitenkin pari poikkeusta (Pakkokeinolaki 1 luku 5§, itseapu). Toisen hallussa olevan omaisuuden saa omatoimisesti ottaa takaisin, jos:
1) omaisuus on rikoksen kautta menetetty ja toimiin omaisuuden takaisin ottamiseksi on ryhdytty välittömästi rikoksen tapahduttua; tai
2) menetetty tai kadotettu omaisuus muissa tapauksissa otetaan takaisin siltä, joka pitää sitä oikeudettomasti hallussaan, eikä saatavilla ollut riittävää ja oikea-aikaista viranomaisapua.
Sinun tapauksessasi kyseeseen voisi tulla tuo 2) kohta, jos sinulla esimerkiksi olisi perusteltu syy epäillä, että anastaja piilottaa tai hävittää tavarat ennen kuin poliisi ehtii saapua paikalle, eikä niitä siten voida saada takaisin viranomaisen avulla.
Näin siis lain mukaan. Käytännössä sanoisin, että jos tavarat tosiaan olivat 100% varmuudella tunnistettavissa omiksesi, niin et ole toiminut väärin, ja tuskin tuosta kukaan sinua syyttäisi. Kannattaa kuitenkin muistaa, että ellei tavaroissa ole sarjanumeroita tai muita yksilöllisiä tuntomerkkejä, niin ihmisillä voi olla samoja tavaroita ja yllättäviäkin sattumia voi tapahtua. Sen vuoksi olisi hyvä aina koittaa selvittää asiat puhumalla ja tarvittaessa viranomaisen avulla, mieluummin kuin omin toimin salassa. Lisäksi kannattaa miettiä, onko syytä pitää kaveripiirissään pitkäkyntisiä.
Missä on sanottu, että Piia Ristikankareen äidinisä, joka oli Piian isän kanssa saunomassa Piian lähtiessä, on jo kuollut? Uskon kyllä, että hän on kuollut, mutta onko tätä sanottu julkisesti missään? Onko kerrottu esim. että milloin kuoli ja kuinka vanhana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vielä joskus 1800-luvulla ja 1900-luvun alkupuolellakin itsetyydytystä pidettiin niin hirveän vahingollisena ja miksi sitä kutsuttiin onaniaksi?
Käsittääkseni se, mikä itsetyydytyksessä on nähty ongelmana on perustunut juuri siihen, että se on "luonnonvastaista" ja hedonistista seksuaalisuutta, jossa seksin "alkuperäinen tarkoitus" eli lisääntyminen on mahdotonta, kuten myös kertomassasi Raamatun tarinassa Onanista. Samasta syystä jotkut konservatiiviset kristityt pitävät syntinä kaikkea muuta seksiä kuin avioliitossa tapahtuvaa (vaginaalista) penetraatiota.
Kansan moraalia on pyritty kollektiivisesti varjelemaan kristillisen propagandan keinoin. Se on tapa kontrolloida.
alunperin siemennestettä on pidetty pyhänä ja sen "hukkaamista" keinolla millä hyvänsä syntinä, siksi miehille mikä muu seksin toteuttamistapa tahansa kuin perusyhdyntä on ollut sitä samaa syntiä.
Vierailija kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15603174/syyllistynko-varkauteen-jos---
Vierailija kirjoitti:
Olin marraskuun lopulla kirjastossa tietokoneella, kun toisella tietokoneella oli joku keski-ikäinen kehitysvammainen nainen luultavasti jonkun ohjaajansa kanssa ja tämä nainen puhui aika paljon. Jotain puhetta heillä taisi olla eduskuntavaaleista, kun tämä nainen sanoi jotain tällaista, että "nuoret ei saa äänestää" tai jotenkin noin. Sitten joku vieressä niin ikään tietokoneella istunut mies sanoi "ei ne saa äänestää", ja tuo kommentti oli selvästi ärsyyntynyt reaktio naisen jatkuvaan äänessäoloon. Mutta keitähän tässä tarkoitettiin nuorilla? Jäi vähän ihmetyttämään tuo, kun osa äänioikeutetuista on kuitenkin nuoria.
Olipa vittumainen mies.
En meinaa millään ymmärtää, että mitä eräs tuntemani 3-vuotias lapsi puhuu. Vaikka katson häneen, kuuntelen tarkkaan ja oikein yritän keskittyä siihen, että mitä hän sanoo niin silti en meinaa saada hänen puheestaan selvää. Onko vika minussa vai hänessä? Minulla on kuulonalenema mutta toisaalta tämän lapsen puheessa tuntuu olevan melko paljon epäselviä sanoja. Kuitenkin kaikki muut tuntuvan ymmärtävän ihan helposti hänen puheensa vaikka tekisivät samalla jotain muuta vai esittävätkö he vain ymmärtävänsä?
Viivakoodissa on samat tiedot kuin, mitä näette siinä tarrassa jonka liimaatte vaikka hedelmäpussin kylkeen.
Kaupan kassa ja kaupan sähköinen vaaka ovat molemmat yhteydessä samaan tietokantaan.
Eli kauppias syöttää tietokanataan tiedon että napin 1 takana on banaaneja.
Samalla hän syöttää kilohinnan.
Kun punnitset sen banaanin niin seuraavat tiedot tulevat näkyville.
1) tuotteen paino
2) tuotteen kilohinta
3) tuotteen hinta
4) mistä tuotteesta on kyse
5) punnitsemisajankohta
Ja miten tämä puretaan viivakoodiksi. Lukujen alussa on ihan tarkoituksella nollia :)
1) 00100 (eli 100 gr)
2) 00300 (eli kolme euroa kilolta)
3) 000030 ( 30 senttiä)
4) 0001 ( vaa'an nappi yksi)
5) 201903261457 ( eli vuosi 2019 kuukausi 03 päivä 26 tunnit 14 ja minuutit)
Sitten asiat pistetään jonoon
2019032614570001000300030000100
Tämä luku sitten siirretään joko suoraan viivakoodiksi *
Viivakoodin lukija kassalla taas sitten purkaa tuo tiedon toisinpäin.
* yksinkertaistetussa esimerkissä väitän, että luku sellaisenaan laitetaan viivakoodiin. Todennäköiseisesti se pakataan ensin. Pakkaamin tarkoittaa sitä, että luku jaetaan sovitulla luvulla ja viivakoodiin viedään vain jaon tulos muodossa xxxxx (mikä oli kokoanisluku) yyyyy jakojäännös. Ja vastaavasti toisessa päässä luvun pakkaus puretaan vastaavalla tavalla.