Suunnitellaas meille yksinhuoltajille huomiseksi tekemistä!
Meillä 7v. poika halusi laittaa herätyksen kuudelta, jotta ehtisi katsomaan kaikki lastenohjelmat (tänään oli seittämältä).
Lastenohjelmien jälkeen aamupala, luultavasti nuudelia ja jotain hedelmää.
Mutta mitä sen jälkeen?? Tämä päivä meni kitistessä ja kiukutessa. Samanlaista ei enää jaksais.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuudelit ja kaurapuuro on täysin eri asia. Nuudeleista ei ole mitään ravintoarvoja toisin kuin kaurapuurossa.
Meillä 2,5 vuotiaan kanssa heräillään rauhassa siinä noin 8 maissa jonka jälkeen syödään aamupala. Sen jälkeen leikkipuistoon noin 2-3h tapaamaan muita äitejä ja lapsia. Kesällä monessa puistossa on ilmainen lounas lapsille jonka välillä syö. Kotona sitten kirjoja, leikkejä jne. Iltapäivällä puuhailee isänsä kanssa jotain; käyvät mummolassa, kirjastossa, kävelylenkillä tms. Tai pihalla saippuakuplia ja puutarhanhoitoa sekä päivällinen. Välillä itsekin osallistun, välillä otan omaa aikaa. Sitten onkin jo iltapesulle ja iltapalat.
Aika paljon tekemistä yhdelle päivälle.
Mielestäni ihan normaalisti. 2 krt pv ulkoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää yh lähtee huomenna lastensa kanssa etelän aurinkoon. Ja ollaan siellä kaks viikkoa.
Monen lapsen kanssa yksin ulkomaille?
En ole tuo jolta kysyt, mutta itse olen matkaillut yksin kahden lapseni kanssa siitä lähtien, kun nuorempi täytti kaksi vuotta.
Upeita matkoja, joita on mukava muistella vielä nytkin, kun lapseni ovat aikuisia.
Yh voisi mennä vaikka metsästämään miehiä vai onko sulla jo miesystävä? Miten täällä on nyt niin kamalasta niitä vinkkejä tekemiseen. Vaikka mulla on välillä tylsää keksin kyllä kymmeniä eri asioita mitä voisi tehdä lomalla. Eri asia sitten toteutanko ne.....
Vierailija kirjoitti:
Aamupalan jälkeen ulos. Lapset ei kaipaa muuta kuin leikkipuiston ja bonuksena jonkun jätskin kauppareissulla toisinaan. Siinä samalla äitikin ulkoilee. Kun mun lapset oli pieniä niin oltiin ulkona aamusta iltaan. Eväät usein mukana. Joskus syötiin hampparit. Talvella tietty kylmällä eri asia. Mutta silloinkin ulkoiltiin sen verran että suurin energia tuli taltutettua.
Te jotka käytte kotona vain nukkumassa ja muuten ulkona. Missä vaiheessa ehditte siivota, pestä pyykit, käydä kaupassa, laittaa ruokaa tai niitä eväitä? Eikö yhtään tunnu rankalta olla koko ajan ulkona? Lapset ei kaipaa lepoa päivällä tai nukkuvat rattaissa.
Vierailija kirjoitti:
Aamupalan jälkeen ulos. Lapset ei kaipaa muuta kuin leikkipuiston ja bonuksena jonkun jätskin kauppareissulla toisinaan. Siinä samalla äitikin ulkoilee. Kun mun lapset oli pieniä niin oltiin ulkona aamusta iltaan. Eväät usein mukana. Joskus syötiin hampparit. Talvella tietty kylmällä eri asia. Mutta silloinkin ulkoiltiin sen verran että suurin energia tuli taltutettua.
Ulkona aamusta iltaan? Melkoista hulinaa.
Meillä ulkoiltiin päivittäin, mutta lapset halusivat jo pieninä rauhouittua myös sisäleikkeihin omissa huoneissaan.
Askartelivat, värittivät, katselivat kirjoja ja rakentelivat leikkejä itsekseen omassa rauhassaan.
Tuo on erittäin tärkeää myös kehityksen kannalta.