Minkä ammatin edustaja herättää sinussa pientä mielenkiintoa tai ns "wau" kokemusta?
Ja kiinnostavaa jos ammatit olisivat suht tavallisia eikä mitään tyyliin karkinmaistelija jne :D
Kommentit (34)
Yksi tuttu on rikostutkija ja tutkii lähinnä henkirikoksia. Ei hän paljoa työstään puhu, mutta se mitä puhuu on tosi mielenkiintoista. Haluaisin aina udella kauheasti, vaikka tiedän ettei hän kovin paljoa voi kertoa.
Poliisi, palomies, ensiapuhoitaja, lentäjä, kirurgi, lääkäri.
Poliisi, erikoislääkärit, kätilö, tähtitieteilijä tai avaruustutkija, matemaatikko, professori ja ammattitanssija.
Olen yrittäjä itse ja olen kiinnostunut muista pienyrittäjistä ja heidän ajatuksistaan vaikka ala olisi täysin eri kuin omani. Yrittäjät ovat ihan omanlaisensa porukka ja heidän kanssaan löytyy juteltavaa helposti.
Muuten erilaiset ammatit eivät herätä minkäänlaisia wau -ajatuksia.
Sanon nyt yleistäen, että joka kerta kun näen, korjaan olen nähnyt xxxx kahvin, tietysti P....n)mainoksen, jossa on annettu suun vuoro kaiketi aidolle ja ammattiinsa omistautuneelle, yleensä käsityöläiselle, niin sisälläni liikahtaa jotain kunnioituksen ja vilpittömän ihailun tapaista.
Vierailija kirjoitti:
Roskakuski. Se olisi ihan oikeasti minulle iso turn-on jos ihastus paljastuisi sellaiseksi.
Omiin jätteisiin hukkuisit sinäkin ilman tuota ammattiryhmää. Todennäköisesti roskakuskit tekevät yhteiskunnallisesti merkittävämpää työtä kuin 99% heidän dissaajistaan.
Professorit ja tiedemiehet, juristit, hyvät lääkärit, lentäjät, merikapteenit, taitelijat myös vetää puoleensa...
Ulkomailla olen nähnyt strippareita jotka aiheuttavat tuon vau-ilmiön. Kotimaiset ovat säälittäviä.
Ainoo mikä on herättänyt Wau-elämyksen, oli seppä.
Oli myös eka kerta kun ammatti on vaikuttanut niin muhun, että se on saman tien tehnyt ihmisestä tosi tosi puoleensa vetävän hetkessä.
Komia oli jo ennestään, mutta seppänä veti melkein jalat alta.
Neurokirurgi mutta nyttemmin kun työn puolesta tunnen montakin, on se wau-efekti vähän karissut.
Kirurgit, jotka tekevät vaativia leikkauksia (aivot tai sydän esimerkiksi).
Miksiköhän unohdit tahallasi lähihoitajat, jotka tekevät suurimman osan siitä itse työstä...