Apua, poika jäi kiinni huumeiden myymisestä!!
Ei poliisille vaan minulle. Ja mitä ihmettä mä nyt teen? Olen siis 16-vuotiaan pojan yh, poika on vuosikaudet ihaillut amerikkalaista gangstailumeininkiä ja matkii sitä. Tekee räppiä, housut roikkuu reisissä, on vastusteluistani huolimatta onnistunut hankkimaan tatuoinninkin itselleen. Mutta tätä en olisi uskonut. Pojan huoneessa haisi kannabis, menin tutkimaan (eikä mitään moraalisaarnaa nyt yksityisyydestä, haloo) niin repussaan oli litran minigribpussi, täynnä kannabista ja lisäksi valkoinen lääkepurkki josta oli etiketti irrotettu/pesty pois, siinä pillereitä parikymmentä, valkoisia pyöreitä.
Mitä ihmettä mä teen kun poika tulee kotiin? En olisi ikinä uskonut! Olen aina ollut sitä mieltä että kovan kuoren alla on kuitenkin kiltti ja järkevä poika, mutta...
Kommentit (61)
Katos katos Jesse James Hollywood kakkonen
Tee nyt pojalle selväksi ainakin alan peruasiat: kamaa ei ikinä säilytetä kotona vaan sille on aina jemma, jota vaihdetaan vielä aika ajoin. Ja se jemma ei ole edes samassa talossa missä asuu, vaan jossain muualla. Oikeasti kyllä kannattaisi yrittää hankkia jotain laillista duunia.
Sinun sijassasi soittaisin ihan ensimmäiseksi nimettömänä sosiaalipäivystykseen ja keskustelisin ammattilaisen kanssa tilanteesta. Saisit selkiyttää omia ajatuksiasi ja tietoa eri vaihtoehdoista miten toimia ja mistä hakea apua.
Vierailija kirjoitti:
Mä polttaisin kamat pojan nenän edessä (siis roskapöntössä tms) tai vaihtaisin ruohon esim yrtteihin ja pillerit xylitolpastilleihin. Monopolirahaa viikkorahaksi.
Jos poltat litran pussillisen kannabista roskiksessa niin se kyllä nousee päähän jos hengität sitä. Jos myy jotain yrttejä ja pastilleja huumeina poika luultavasti ammutaan.
Kannattaa muistaa mitä vasikoinnista saa.
Kyllä noi nimettömät ilmoitukset rikolliset saa tietoonsa. Ton vasikoinnista taidat päästä hengestäsi.
Tuhoa ne saastat ja uhkaa viedä asia poliisille. Älä kuitenkaan oikeasti ota poliisiin yhteyttä. Sellaiset rekusterimerkinnät estävätt lopullisesti kaikki normaalit ammatit. Joka vuosi niitä turvallisuusselvityksiä kysytään yhä useampiin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi ulkopuolisia sotkea tähän mutta jotenkin sisimmässäni kyllä pelkään että en yksinkään pärjää tai en saa poikaan sellaista otetta että uskoisi. Lastensuojelu kuulostaa niin rankalta ja poliisi vielä pahemmalta?
ap
Älä VAAN tee sitä virhettä että ilm lastensuojeluun tai poliisille..ellet halua että poikasi joutuu vielä pahempiin ongelmiin.
Ensin otat selvää onko hän velkaa niistä ja jos on mietitte miten asia hoidetaan. Jos ilmoitat asiasta poika saa H meekinnän eikä esim voi opiskella tai työskennellä tulevaisuudessa tietyillä aloilla. Eli ovia sulkeutuu jo 16veenä. Jos poika ei oo jääny velkaa kenellekään hävität doupit jos niin tuntuu. Ja yrität ennenkaikkea säilyttää suhteenne sellaisena et nyt tiedät. Et hyväksy. Ja niin kauan kuin alaikäinen asuu ja elää talossasi sinun säännöillä. Helpommin sanottu kuin tehty mutmut yritä ainakin. Sitten kerrot yrität saada tajuamaan et seuraavasta kerrasta peli ON poikki. Eli poliisille poika..ja samalla selität että kun näitä aineita kuvioissa ei tule koskaan saamaan lääkäriltä buranaa vahvempaa vaik mikä olisi. Onnettomuus..etc..tämä on fakta. Voimia. Jos miespuolisia kavereita sukulaisia joiden kans pystyt sopimaan et asia ei etene mihinkään, yritä saada puhuttamaan poikaasi. Siis mies miehelle tyyliin..eli seur kerrasta ei hyvä heilu..
Otat nyt pojan puhutteluun, että miten voisitte laajentaa sen liiketoimintaa, hankkia jälleenmyyjiä ja niin poispäin. Tuolla alalla on hyvät katteet.
Kerro, että huumausaineiden myymiseen pitää olla yhteyksiä viranomaisiin, että voit antaa palaa ilman kuumotuksia ja välttää Jari Aarnion virheitä.
Ne jotka suosittelee poliisille kertomista ei taida tuntea ketään ketä on niin tehnyt...
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan soita poliisille! Poika on 16.
Kamat vessanpöntöstä alas.
Sen jälkeen on isot pojat ovella.
Se lastensuojelu tai sosiaalipäivystys ehdottomasti. Tuo on asia, johon pitää puuuttua rankasti. Tässä kysytään nyt tahtoa olla se vanhempi, joka määrää. Itse olen tuota taistoa käynyt muutaman vuoden ja voin sanoa, että se 18-vuoden ikä tulee hyvin äkkiä ja sen jälkeen ei sinulla ole valtaa vaikuttaa asiaan yhtään. Nyt sinun pitää toimia.
Ja kyllä, en nuoret jonnetkin myyvät amfetamiinia ihan hyvällä menestyksellä.
Vai että oikein "huumekauppias", jos pojalla on huoneessaan pilveä :D Salli mun nauraa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan soita poliisille! Poika on 16.
Kamat vessanpöntöstä alas.
Sen jälkeen on isot pojat ovella.
Ketä isot pojat on?
Vierailija kirjoitti:
Vai että oikein "huumekauppias", jos pojalla on huoneessaan pilveä :D Salli mun nauraa!
Siellä oli litran pussi ja parikymmentä nappia. Saa polttaa aika saatanasti.
Mitä muita töitä tässä valtiossa on?
Vierailija kirjoitti:
Ei poliisille vaan minulle. Ja mitä ihmettä mä nyt teen? Olen siis 16-vuotiaan pojan yh, poika on vuosikaudet ihaillut amerikkalaista gangstailumeininkiä ja matkii sitä. Tekee räppiä, housut roikkuu reisissä, on vastusteluistani huolimatta onnistunut hankkimaan tatuoinninkin itselleen. Mutta tätä en olisi uskonut. Pojan huoneessa haisi kannabis, menin tutkimaan (eikä mitään moraalisaarnaa nyt yksityisyydestä, haloo) niin repussaan oli litran minigribpussi, täynnä kannabista ja lisäksi valkoinen lääkepurkki josta oli etiketti irrotettu/pesty pois, siinä pillereitä parikymmentä, valkoisia pyöreitä.
Mitä ihmettä mä teen kun poika tulee kotiin? En olisi ikinä uskonut! Olen aina ollut sitä mieltä että kovan kuoren alla on kuitenkin kiltti ja järkevä poika, mutta...
Sanot pojalle, että loppuu tämä tällainen tai tulee poliisi juttu.
Sitten ostat riisikeittimen ja teet kannabiksesta Rick Simpsonin ohjeiden mukaan öljyä ja pakastat sen ja käytät kun tulee syöpä. 1/3 ihmisistä saa sen, joten aika isolla todennäköisyydellä tulee.
Valkoiset pilsut viette apteekkiin tuhottavaksi muitten lääkkeiden seassa.
Pojalle olisi tärkeä löytää roolimalli joistakin esim. tiedemiehistä, jotta intoutuisi käymään kouluja menestymään sitten näiden kautta.
Vierailija kirjoitti:
Se lastensuojelu tai sosiaalipäivystys ehdottomasti. Tuo on asia, johon pitää puuuttua rankasti. Tässä kysytään nyt tahtoa olla se vanhempi, joka määrää. Itse olen tuota taistoa käynyt muutaman vuoden ja voin sanoa, että se 18-vuoden ikä tulee hyvin äkkiä ja sen jälkeen ei sinulla ole valtaa vaikuttaa asiaan yhtään. Nyt sinun pitää toimia.
Ja kyllä, en nuoret jonnetkin myyvät amfetamiinia ihan hyvällä menestyksellä.
Et taida tietää mitä vasikoille tehdään.
Kokoomus-ainesta pojassasi, yritteliäs nuori mies.