Kysely, oletko koskaan saanut potkuja?
Oletko koskaan saanut potkut töistä?
Jos olet niin oliko sinusta johtuvaa?
Ja mistä työstä?
Ap aloittaa.
Olin vastaa aloittanut työt pakkaamossa, minulle tuli terveydellisiä syitä jonka takia kävin lääkäreillä ja sain sairaslomaa. Mm. Selittämätön mahakipu, murtunut sormi, pahoinvointisuus ymsyms.
Silloin pomo irtisanoi minut. Olin koeajalla.
Kommentit (25)
En ole, mutta helppo sanoa kun olen ollut vain kesätöissä, ja osa-aikaisena. Osa-aikaisuussopparissa oli riski, että mut oltais irtisanottu (tai oikeastaan kielletty tulemasta töihin, kun oli 0-16h soppari), mutta oma pomo ei mulle niin tehnyt, viereisten osastojen pomot tekivät.
En. Kerran sain varoituksen. Se oli osin oma syyni, koska rehellisesti sanoen motivaationi oli niin heikko, että se vaikutti työsuoritukseen. Tuon varoituksen jälkeen sitten tajusin, että nyt olisi syytä etsiä motivoivampi työpaikka ja niin teinkin.
Joo. Menin päihtyneenä töihin. Että ihan oma moka.
Joo,
Olin raskaana, koeaikani päätettiin. En usko että ilman raskautta tämä olisi tapahtunut. Enkä siis suunnitellut mitenkään. Oli vahinkoraskaus :(
Kolmesti. Kaikki (epäsuorasti) juomisen takia.
Olen. 90-luvun lama ja YTt. Kenkää tuli ja elämäni paras loma. 6kk täydellä palkalla (irtisanomisaika) ja sen jälkeen 3kk oikeasti työttömänä. Puhelin soi ja uusi työ alkoi (en hakenut mihinkään, viidakkorumpu oli soinut). Ammattitaidolla on aina kysyntää.
On irtisanottu, ja vieläkin olemme oikeudessa kyseisen firman kanssa. Koskaan ei kerrottu syytä miksi minut irtisanottiin.
En ole, mutta olen antanut monet. Kaikki henkilökohtaisista syistä. Yt-potkuja meillä ei ole annettu ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Olen.
Vitutti, koska syy ei ollut minussa. Onneksi oli iso firma, niin kaikki tutut sai lehdestä lukea, kuka oli pahis.
Haaberiko se siinä?
Klo 14 soitti äitysloman aikaan toisen osaston sihteeri, että onkohan sulle kukaan muistanut kertoa, että koko teidän osasto lakkautetaan ja kaikki osastolla olleet irtisanotaan tänään, 2 kk irtisanomisajan palkka. Mun alan töitä oli ainoastaan se toisen osaston sihteerin paikka, joten eipä ollut korvaavaa työtä tarjota ja se oli vielä erillinen yksikkö tulosvastuineen. Muut olivat kuulleet asian saman päivän aamuna. Ei hirveästi yt-neuvotteluja käyty vuonna 1993. Tämä oli sen verran iso firma, että oli pääuutisissakin, missä sitten illalla totesin, että näin näköjään on. Kukaan ei meinannut muistaa mulle työtodistusta, irtisanomisilmoitusta eikä mitään, mutta onneksi se toisen osaston sihteeri + oma aktiivisuus auttoi asiassa. Piti saada työtodistus pääkonttorista, missä osa väkeä sai olla vähän pitempään. Myös pääkonttorin osasto lakkautettiin vähän myöhemmin. Jännä kuulla, että joillakin on jo 90-luvulla yt-neuvottelujakin käyty, aika moni ei käynyt.
Olen 5 kertaa alkomaholin takia. Perustin oman ja en ota yhtään töihin joka ei uskalla kahvilla pikku mäkäräistä ottaa..
Valtiolta pari vuotta sitten YT:n päätteeksi. Vein asian oikeuteen ja sain virkani takaisin.
Joo, koeajalla työsuhteen purku ja kerran sen takia, että firma oli ongelmissa ja jostain tarvittiin syntipukki, joten sain laittomasta irtisanomisesta puolen vuoden palkan.
Nämä lamat ovat tuoneet potkut ensin 90-luvulla ja nyt 10-luvulla viimeksi.
Tuskin enää työllistyn joten se siitä työelämästä, terveiset vain Sipilälle ja Lindstömille.
Olen. Olin sosiaalisesti ahdistunut enkä saanut itseäni paikalle kuin aina muutaman päivän viiveellä, vaikka työ oli vain kerran viikossa.
Ei ikinä, aina olen itse lähtenyt tai määräaikainen sopimus on loppunut. Työelämässä olen ollut vuodesta 1999.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen.
Vitutti, koska syy ei ollut minussa. Onneksi oli iso firma, niin kaikki tutut sai lehdestä lukea, kuka oli pahis.
Haaberiko se siinä?
Mikä on haaberi? 😂
Kyllä. Kolmesti. Henkilöstövuokrausfirman hutiloivat ja ylimieliset rekrysaattorit ovat saaneet vereni kiehahtamaan siten, että ovat näyttäneet minulle kaapin paikkaa antamalla kengänkuvia perseeseeni.
Kuinka surullista ja ikävää, nyyh
Nokiaturbulenssissa tuli kenkää alihankkijalta runsas vuosi sitte. Ei johtunut minusta, mutta kiva oli saada potkut syntymäpäivänä lahjaksi. Muistin kiittää pomoa erikseen, että osuvan päivän valitsitte! Sanoin vaan läksiessäni että se olis sitte moro!
Olen.