Ei-materialistiset luksus-asiat elämässäsi! Vastapainoksi materialismiketjulle
Siis kerro mitä sellaista ihanaa elämässäsi on, mitä ihmisillä keskimäärin ei ole. Tällä kertaa muita kuin materiaalisia juttuja, koska niille on jo oma ketjunsa.
Aloitan: Minulla on aina ollut hyvä onni rakkaudessa. Olin pitkässä suhteessa kaikin puolin erinomaisen miehen kanssa. Suhde päättyi lopulta siksi että tulevaisuuden toiveemme alkoivat olla liian erilaisia, mutta meistä tuli eroprosessin jälkeen hyviä ystäviä. Luulin ettei mikään voisi koskaan ylittää sitä onnea, jonka sain eksän kanssa kokea, mutta myöhemmin tapasin kuitenkin miehen, joka on suorastaan uskomattoman upea ihminen ja minulle vielä paremmin sopiva kumppani kuin tämä eksäni. Ex ja uusi mies ovat jo hyvää vauhtia tutustumassa toisiinsa ja ihailevat ja kunnioittavat toisiaan kovasti. Olen niin käsittämättömän onnellinen tilanteesta, että en kykene sitä oikein sanoin kuvailemaan.
Kommentit (34)
Lasketaanko oma metsä tänne vai toiseen ketjuun? Nautin siitä kuitenkin valtavasti, ihanaa retkeillä siellä koiran ja perheen kanssa! Lisäksi on lämpimät välit ja rakastava perhe, isovanhemmat elossa, olen terve ja onnellinen. :)
Minulla on puoliso ja parisuhde, jollaisista en uskaltanut edes haaveilla.
Puolisoni saa minut nauramaan joka päivä. Nautin suunnattomasti hänen seurastaan. Kunnioitamme ja arvostamme toisiamme. Rakkautemme tuntuu vain kasvavan ajan myötä.
Ennen tätä parisuhdetta en uskonut, että puolisoni kaltaista ihmistä voisi oikeasti olla olemassa. En myöskään uskonut, että parisuhde voisi olla näin täydellinen. Olen joka päivä kiitollinen tästä. Tällaiselle henkeen ja vereen parisuhdeihmiselle tämä on parempaa kuin lottovoitto.
Olen ollut opiskelu- ja työurallani onnekas. Hupsahdin ensiyrittämällä kouluun, jonne monet pyrkivät parikin kertaa. Sain ensimmäisen alan työpaikkani suhteilla (siis silkkaa tuuria), alani sektorilta, joka todella kiinnostaa minua. Seuraavan työpaikan toisella paikkakunnalla sain myös nopeasti. Valmistumisen jälkeen stressasin työllistymistä, mutta lopulta sain erittäin hyvän työpaikan muutaman viikon hakemisen jälkeen. Työyhteisö on mukava, paikka arvostettu ja tehtävät kiinnostavia.
Kyseiseen onneen on vaikuttanut suuresti toinen onnen lähde, eli lapsuuden perheeni. Vanhempani ovat olleet aina tukena elämän käänteissä. Vaikka tulen eroperheestä, meillä on ollut aina lämmin tunnelma. Vanhempieni aikaansaama perusturvallisuuden tunne, kouluttautumisen tukeminen sekä meidän lasten omien valintojen kunnioittaminen ovat tarjonneet hyvät lähtökohdat itsetunnolle ja luottamukselle elämään.
Hyvä ja kestävä parisuhde. On oltu yhdessä nuoresta asti ja kaikenlaista on näiden 25 vuoden matkalle sattunut. Myös erittäin vaikeita aikoja, jolloin erokin on käynyt mielessä. Nykyään ei kumpikaan osaisi kuvitellakaan elämää ilman toista. Olen joka päivä äärettömän onnellinen, että minulla on hänet elämänkumppaninani. En olisi voinut elämältä enempää toivoa.
Ja lapset toki on toinen ilonaihe.
Olen kotoisin järvien keskeltä, ja kotimme lähellä on aivan ihana kävelytie järven rannassa. Minun on pakko päästä sinne miltei joka päivä. Kun tullaan matkoilta kotiin, pitää päästä lenkille "mun rantaan". Rakastan tuota maisemaa, joka muuttuu vuoden aikojen mukaan. Myös marraskuun pimeydessä on pakko päästä "mun rantaan", joten se on varmasti yksi aineeton luksus elämässäni.
Minusta on ihanaa opetella uusia asioita ja olenkin aika taitava monessa asiassa. Osaan esimerkiksi ommella ja neuloa vaikka kaiken vaatetuksen ja sisustuksen mitä tarvitsen, tehdä koruja, laittaa hyvää ruokaa, leipoa upeita kakkuja, piirtää ja maalata, soittaa pianoa säestyskelpoisesti korvakuulolta (toki myös nuoteista), laulaa ym ym.
Monta asiaa on vielä opettelematta, esimerkiksi puutarhan perustaminen ja hoitaminen, eri kielien oppiminen ym. Lisäksi saan valtavasti iloa lukemisesta ja kiitos suomen kirjastolaitoksen, se on myös ilmainen harrastus. Myös työni on sellainen, jossa voin näitä eri taitojani hyödyntää, mikä on hyvin tyydyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Kumman puolelle menee asunnon ikkunasta avautuva näkymä kaupungin ylle..?? Pidän siitä yli kaiken.
Mitä luulet?
Tässäpä omat aineettomat iloni: se, miten nopeasti maisemat näkyvät Porscheni ikkunasta, miten kauniisti auringonvalo kimaltaa Rolexillani ja luksushuorani katse tarjoamani kokkeliannoksen jälkeen. Olen idealisti!
Rakkautta ja intohimoa jo yli 30v ajan. Joka päivä saan kuulla olevani ihana ja uskomaton.
Mielettömän hyvät unenlahjat. Hyvin nukkuminen tuntuu olevan harvinaista.
Oma aika. Minun ei tarvitse käydä töissä, joten voin opiskella, kehittää itseäni, harrastaa, matkustella tai vaan olla. Ihanaa viikon hiljaisuua saaressa lokakuussa, vain hyvä kirja ja koirat seurana. Sieltä on hyvä lähteä maailmalle, vaikka Hong Kongiin tai Singaporeen joissa käyn joka vuosi. (Molemmat ovat entisiä kotikaupunkejani)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikas sisäinen maailma, en tarvitse paljoa ulkoisia viihdykkeitä. Mahdollisuus olla usein hiljaisuudessa.
Tämä sama. Lisäksi psyykkinen vapaus monesta elämässäni aiemmin olleesta rajoittavasta asiasta.
Tämä myös itselläni. Syvällä sisimissäni pohdin paljon asioita, mutta en kerro kuin ihan läheisille, meillä on ihania keskusteluja mieheni kanssa, esim töissä minusta voi saada pinnallisen, iloisen ja aika kovan kuvan, suojelen herkkyyttäni ja syvällisempää, herkkää puoltani näyttämällä sen vain läheisille joihin luotan. Sisäinen maailmani on rikas, huomaan herkästi myös asioita/tunnetiloja. Tunnen myös syvästi, se on rikkaus mutta myös kirous. Viihdyn myös siten yksikseni, saan voimaa kun pääsen yksin ajattelemaan, miettimään asioita.
Mies tekee joka päivä ruoan,ja pääsen töistä tullessa aina valmiiseen pöytään.
Olen hyvin taiteellinen, osaan tehdä kaunista maalauksin, veistäen ja käsitöillä (kutominen, virkkaaminen, huovutus). Uusin aluevaltaus on korujen tekeminen, vielä opetteluasteella.
Kirjojen lukeminen. Minulla on aikaa lukea kirjoja, koska olen kesälomalla. Se on luksusta.