Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Deittailu Tinder-aikakautena

Vierailija
28.06.2017 |

Millaiset "säännöt" on nykypäivän deittailussa? Kukaan ei varmaan enää tahalleen odotuta sitä kolmea päivää ennenkuin viestiin vastataan. Uuden chattikaverin kun saa samantien ja deittejä voi sopia useampia yhdelle päivälle? Ilmeisesti kehuja ja virtuaalisia haleja ja pusuja lähetellään kepoisin perustein, merkitseekö ne enää nykypäivänä mitään?
Itse joskus kädet hikisenä miettinyt viikon, että voiko laittaa <3 kun on tuntenut vasta kuukauden. Nyt niitä jaellaan aika huolettomasti?
Itse olen varattu, mutta eräs nuorempi tindersukupolvinen yllättäen alkoi viestittelemään ja itsestäni viestit tuntuivat erikoisilta. Voiko lyhytaikaiselle tuttavuudelle nykyään laittaa noin suoria viestejä?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jghfgjf kirjoitti:

Suomalaisissa on kyllä sellaista kummallista änkyräporukkaa, joka luulee että kun joku tervehtii deittipalvelussa niin tämä on nyt sitten änkyrälle varattu ja ruvetaan hääpaikkaa katselemaan. 40 vuotta olen tätä elämää katsellut ja vastaan on tullut tasan yksi nainen, jota oikeasti olen rakastanut. Niitä "oikeita" ei siis tule vastaan kovin helposti, joten miksi joku kuvittelee että deitin kautta se ensimmäinen juttukaveri on heti se, joka räjäyttää pankin? Koittakaa tajuta, että se on numeropeliä. Jokaisen täytyy käydä läpi monen monta deittiä, jos haluavat löytää jotain aidosti kestävää. Se tarkoittaa sitä, että ei voi tutustua vain yhteen kerrallaan, koska silloin ei ihmisikä riitä siihen touhuun. Siitä on ihan turha loukkaantua, että se toinen tutustuu muihinkin. Itselläkin pitää olla koko ajan monta rautaa tulessa. Ihmisiä tulee ja menee ja katoaa mitään sanomatta, mitä väliä sillä on? Etsit kunnes löydät ja pidät homman rentona, etkä takerru jokaiseen kadonneeseen kontaktiin ja pidä sitä verisenä loukkauksena, josta olet loppuikäsi katkera. Sillä tavalla et takuulla löydä ikinä mitään. Ehkä et löydä muutenkaan, mutta se on elämää eikä maailma ole sinulle mitään velkaa. Pidä silmäsi auki myös normaalissa arjessa liikkuessasi, nettideittailu on vain yksi kanava jossa on tietty todennäköisyys onnistua.

Tämä. Voi kun miehistä useampi tajuaisi asian. 

Juuri tämä :)

On kyllä jokseenkin helppoa useamman naisen pyörittely nykyään :)

Vierailija
22/40 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut sen, että jos ennen miehenä nettideiteillä oli vaikeaa niin nyt on mahdotonta, kun hunksit ovat klikkauksen päässä

Vituttaako että naisten ei enää tarvitse tyytyä siihen naapurin Jussiin, kun voi netissä tavata muitakin?

Kieltämättä kyllä. Vähän sama kuin yhtä duunipaikkaa hakee mun lisäksi 100 muuta kyvykästä. Kyllähän se harmittaa, mutta ei siinä mitään väärää ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuollainen deittikulttuuri ihan peestä. Mistä voi tietää, milloin joku on aidosti kiinnostunut, jos tapana on olla jokaiselle samanlainen ja vedättää niitä vähemmänkin kiinnostavia? Missä rehellisyys? Ja itsetuntemus?

Eikö ihmiset osaa olla yksin, vaan on pakko löytää edes huonoa seuraa, joiden tunteilla sitten leikitään? Tuskin kukaan avioliittoa odottaa ensihetkistä, mutta kyllä ihmisikä riittää tutustua yhteen kerrallaan. Ja ehtiikö edes tutustua, jos on viisi-kymmenen muuta koko ajan kierroksessa? Minä en ainakaan ehtisi ylläpitää noin montaa deittiä.

Kai tämä malli on tullut jostain bachelorista?

Vierailija
24/40 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vihdoin antanut itselleni luvan olla lataamatta yhtään deittiapplikaatiota tai -sivustoa. Paljon helpompi olla itsekseen ilman noita säätöjä ja miettimisiä.

Vierailija
25/40 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo Netflix ja chili tarkoittavat?

Vierailija
26/40 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna sanoisin että vaikeeta on nykypäivänä oikeasti löytää todellista rakkautta.Kokoajan miettii että onko tuolla nyt joku muu mielenkiintoinen odottamassa jonossa jos itse en kelpaa.Nettideittailu on myös saanu ihmiset vaatimaan hirveästi toiselta ja kriteerit ns. jatkoon pääsemiseen on älyttömän korkeat.Itselleni riittää vähempikin mutta ei sitä kelpaa nykymiehelle mitenkään päin kun pitäisi olla sitä ja tätä ja vähän myös tota.

Vierailija
27/40 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että toinen tulee toisen luo "katsomaan elokuvaa" eli panemaan.

Vierailija
28/40 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut sen, että jos ennen miehenä nettideiteillä oli vaikeaa niin nyt on mahdotonta, kun hunksit ovat klikkauksen päässä

Naisena ihan yhtä mahdotonta, kun miehille aina tulee uusi laihempi ja isotissisempi mätsi vastaan. Ei muhun kunkaan rakastu Instagram-perseiden ollessa tarjolla.

Ja jos "tavismiehelle" yrittää jutustella, hän torppaa homman alkuunsa, kun luulee minun puhuvan kymmenen hunksin kanssa samaan aikaan kuin hänen kanssaan.

Hirveetä hommaa. Olen jo luovuttanut.

Vierailija
29/40 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn katsoo leffan ja lähden😂

Vierailija
30/40 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mäkin 😄. Voi poikaparkoja jos muuta luulivat.

Vierailija
31/40 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"- netflix and chill on ihan perussetti jo kakkosdeiteille. Jos et sä mene nini todennäköisesti joku muu niistä kymmenestä naisesta menee"

Tämä paljastaa sen, että yrität vain miesten parasta kymmenystä, joiden kimpussa on jo 90% naisista. Tarvis miehen seuraan ei ole tunkua.

*Tavismiehen

Niin, minkä sille mahtaa? Olisin paljon ennemmin siinä tilanteessa että voisin olla onnellinen deittaillessani "tavista", mutten voi sille mitään että juuri nämä miehet ovat niitä joihin itse tunnen vetoa ja joita minulla on mahdolisuus tapailla. Jos en kiinnosta "taviksesta" (mikä se on? Epäviehättävä, matalastikouluttautunut, epävarma?) niin en voi sille mitään. On vain hyväksyttävä se, että näillä miehillä on paljon vaihtoehtoja. Ja sitä mukavampaahan se sitten on kun he haluavat viettää kanssasi aikaa. Vaikka kaikki onkin monimutkaisempaa.

Vierailija
32/40 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mäkin 😄. Voi poikaparkoja jos muuta luulivat.

Niin minäkin. Mutta usein nämä tapaamiset johtavat uusiin treffeihin.

Vierailija
33/40 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin alemman tason miehenä vituttaa katsella sivusta sitä touhua. Aion katkeroitua ja rueta vihaamaan naisia.

Eikä tämä ole edes vitsi tai provo.

Vierailija
34/40 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Tinder oli kuin lottovoitto. Sain ulkomaalaisen miehen, joka oli Suomessa vain käymässä, ja johon en takuulla olisi törmännyt ilman digitaalisen sovelluksen apua. Minulla oli jo aiemminkin niin hyvä suomalainen mies, että eron tultua itse asiassa valmistauduin henkisesti jäämään sinkuksi koko loppuelämäkseni. Huonompaa kun en halunnut ja parempaa en uskonut voivan löytyä. Niin se vain sitten löytyi ja olen onneni kukkuloilla suorastaan!

Vierailija
35/40 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin alemman tason miehenä vituttaa katsella sivusta sitä touhua. Aion katkeroitua ja rueta vihaamaan naisia.

Eikä tämä ole edes vitsi tai provo.

Saanko kysyä, ketä se hyödyttää ja millä tavalla, että katkeroidut ja alat vihata naisia? Mikä idea tuossa on? Onko se jonkinlainen kosto siis niille naisille, joille et ole kelvannut? Luultavasti heitä ei sinun katkeroitumisesi haittaa juuri mitenkään - sinua itseäsi puolestaan luulisi haittaavan paljonkin. Katkeralla ei ole kovin kiva elämä edessä.

Eikö olisi järkevämpää valita seuraavista vaihtoehdoista: 1. kehitä itseäsi niin että sinun ei tarvitse katsella vierestä kun kivat ja fiksut miehet saavat naisia, koska olet itse kiva ja fiksu mies joka saa naisia, tai 2. päätä ettei naisen saaminen ole sinulle niin arvokas asia, että sen vuoksi haluaisit kehittää itseäsi ja seiso valintasi takana onnellisena, ilman naista.

Vierailija
36/40 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toimin ihan omien tunteiden perusteella. Jos tuntuu siltä että haluat sen sydämen laittaa niin anna mennä. Naurettavaa lähteä ylianalysoimaan ja vatvomaan mitään ihan sama mitä aikakautta elää.

Ps. Miksi kukaan haluaa edes pettäjää? Alinta pohjasakkaa.

Vierailija
37/40 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jghfgjf kirjoitti:

Suomalaisissa on kyllä sellaista kummallista änkyräporukkaa, joka luulee että kun joku tervehtii deittipalvelussa niin tämä on nyt sitten änkyrälle varattu ja ruvetaan hääpaikkaa katselemaan. 40 vuotta olen tätä elämää katsellut ja vastaan on tullut tasan yksi nainen, jota oikeasti olen rakastanut. Niitä "oikeita" ei siis tule vastaan kovin helposti, joten miksi joku kuvittelee että deitin kautta se ensimmäinen juttukaveri on heti se, joka räjäyttää pankin? Koittakaa tajuta, että se on numeropeliä. Jokaisen täytyy käydä läpi monen monta deittiä, jos haluavat löytää jotain aidosti kestävää. Se tarkoittaa sitä, että ei voi tutustua vain yhteen kerrallaan, koska silloin ei ihmisikä riitä siihen touhuun. Siitä on ihan turha loukkaantua, että se toinen tutustuu muihinkin. Itselläkin pitää olla koko ajan monta rautaa tulessa. Ihmisiä tulee ja menee ja katoaa mitään sanomatta, mitä väliä sillä on? Etsit kunnes löydät ja pidät homman rentona, etkä takerru jokaiseen kadonneeseen kontaktiin ja pidä sitä verisenä loukkauksena, josta olet loppuikäsi katkera. Sillä tavalla et takuulla löydä ikinä mitään. Ehkä et löydä muutenkaan, mutta se on elämää eikä maailma ole sinulle mitään velkaa. Pidä silmäsi auki myös normaalissa arjessa liikkuessasi, nettideittailu on vain yksi kanava jossa on tietty todennäköisyys onnistua.

Kun deittailin ei minulla ollut monta rautaa tulessa, enemmänkin roikotin vapaa vedessä. Se riitti. Lopulta joku joka jaksoi enemmän etsiä löysi minut. Ei tästä pidä stressata ja vimmalla mitään etsiä.

Vierailija
38/40 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vituttaako että naisten ei enää tarvitse tyytyä siihen naapurin Jussiin, kun voi netissä tavata muitakin?

Mikäs naapurin Jussissa on vikana ja joku hänetkin nyt nappaa, vaikkei naapurin Liisa enää todennäköisesti. Ja aidan takana ruohokin on vihreämpää... ;). Nykyään voi olla, että Jussillakin on niin monta rautaa tulessa, että hoitelee naapurin Iidaa välillä ja kyllästyessään käy Tinderissä ;). Että onko tuo meno välttämättä nykyään yhtään sen parempaa tai järkevämpää, mutta toki tarjontaa tai lähinnä ihmisiä tapaa ihan eri tavalla kuin joskus aikoja sitten.

Vierailija
39/40 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oliko tuo huumoria, mutta se termi on siis netflix&chiLL

Vierailija
40/40 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Finderella kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"- netflix and chill on ihan perussetti jo kakkosdeiteille. Jos et sä mene nini todennäköisesti joku muu niistä kymmenestä naisesta menee"

Tämä paljastaa sen, että yrität vain miesten parasta kymmenystä, joiden kimpussa on jo 90% naisista. Tarvis miehen seuraan ei ole tunkua.

*Tavismiehen

Niin, minkä sille mahtaa? Olisin paljon ennemmin siinä tilanteessa että voisin olla onnellinen deittaillessani "tavista", mutten voi sille mitään että juuri nämä miehet ovat niitä joihin itse tunnen vetoa ja joita minulla on mahdolisuus tapailla. Jos en kiinnosta "taviksesta" (mikä se on? Epäviehättävä, matalastikouluttautunut, epävarma?) niin en voi sille mitään. On vain hyväksyttävä se, että näillä miehillä on paljon vaihtoehtoja. Ja sitä mukavampaahan se sitten on kun he haluavat viettää kanssasi aikaa. Vaikka kaikki onkin monimutkaisempaa.

En ymmärrä mitä hienoa itsevarmuudessa on. Naiset pelkäävät miehiä jo kokoeronkin puolesta, mutta kun siihen vielä yhdistetään itsevarmuus, niin saadaan miehiä, joita ei pelota esim.raiskata, kun he itsevarmoina tulkitsevat tekevänsä oikein ja laulavat jotain Cheekkiä "hei mä oon ykkönen, ei kukaan voi seisoo mun anglismien tiellä! Hei hei!"

Naiset pelkäävät miehiä? Itsevarmat miehet uskaltavat raiskata? Hmm, tarvitseeko tätä nyt enää mitenkään kommentoida. Minä tykkään siitä jos mies tietää mitä haluaa ja on itse tyytyväinen itseensä ja pääosin luottaa siihen, että osaa miellyttää minua. Sellainen mies joka osaa päättää mitä tehdään jos sitä häneltä kysytään. Joka uskaltaa tehdä aloitteita ja päätöksiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä