Onko kauhea moka jos laittaa juhlien pitopöytään
valkoisen kertispöytäliinan..? Juhlat kotona pidettävät rippijuhlat. Vai onko hankittava kankainen liina buffet-pöytään? Mielipiteitä?
Kommentit (21)
Meillä on joskus ollut pöytäliinana valkoinen lakana (käyttämätön sellainen). Kukaan ei tajunnut tätä, kun ihmisiä kuitenkin enemmän kiinostaa se ruoka siinä pöydässä kuin millainen pöytäliina pöydällä on.
Osta sileä valkoinen lakana. Ei maksa sen enempää
Ei se liina sieltä tarjoamisten alta näy.
Ne on teidän juhlat, eikä mitään sääntöjä ole. Meillä ei ollut buffet-pöydässä liinaa ollenkaan.
Juhlapöytäliina voi olla muunkin värinen, mutta kyllä kertakäyttöinen on lastenjuhlien liina.
Juuri katselin kirpparilla kaunista vaalean sinistä liinaa 2€.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on joskus ollut pöytäliinana valkoinen lakana (käyttämätön sellainen). Kukaan ei tajunnut tätä, kun ihmisiä kuitenkin enemmän kiinostaa se ruoka siinä pöydässä kuin millainen pöytäliina pöydällä on.
Joo, kysymyksen nähtyäni rupesin kelailemaan läpi rippi- ym. juhlia, joissa olen ollut, eikä kyllä ole jäänyt mitään muistikuvaa pöytäliinoista. Tarjoomuksista kyllä.
Nykyään on sen verran siistejä kertakäyttöliinoja ettei niitä katsomalla oikeasta erota (käsin kokeilemalla vasta huomaan eron). Tuo aiemmin ehdotettu lakana on myös hyvä vaihtoehto, jälkikäteen voi ottaa lakanakäyttöön tai käyttää rätteinä.
Kai siellä voi vieraissa olla joku nirppanokka, joka loukkaantuu, mutta se on hänen häpeänsä. Äitini käly aikoinaan loukkaantui verisesti kun kahvipöydästä puuttui lautasliinat, ei pitänyt moneen vuoteen mitään yhteyttä.
Rippijuhlia viettää uskonto, joka opettaa lähimmäisenrakkautta, armollisuutta ja toistemme hyväksymistä epätäydellisyydestä huolimatta. Jos sen ottaa vähänkään tosissaan niin ei ole niin tarkkaa onko juhlapöytä prikulleen oikein.
Suomessa ei ole enää etikettiä, joten ei mitään väliä. Lisäksi kuka edes kyttää jotain pöytäliinoja?
Hyvin voi laittaa! Itse olen joskus vuokrannut astiavuokraamosta valkoisia liinoja, maksaa noin 5,-.
Kertakäyttöiset on nykyään sellaisia "kangaspintaisia", eikä kukaan huomaa ellei se repee jostain syystä. Muista ostaa varaliina!
Kiitos vastauksista! Ostan siis laadukkaan kertisliinan tai lakanan, sillä valkoiselle "oikealle" liinalle ei ole tarvetta. T. Ap
Valkoikselle oikealle liinalle olisi tarvetta mutta et halua hankkia.
Valkoinen pakasta otettu lakana toimii ja voi hyötykäyttää myöhemmin.
Valkoinen pöytäliina tai yleensä joku pöytäliina pitää olla, en laittaisi lakanaa ainakin reunat piiloon.
Kyllä kai voi laittaa mitä itse parhaaksi näkee, mutta kannattaisi hankkia yksi valkoinen kangaspöytäliina, koska varmasti tulee vielä monta kertaa käyttöä.
Mulla on ollut monissa juhlissa työpaikalta (sairaalasta) lainattuja lakanoita ns. pitkinä helmaliinoina ja niiden päällä sitten jotain pienempää kauniimpaa liinaa. Näin sekä tarjoilupöydissä että ruokapöydissä. Tietäisipä vain vieraat, mitä on nekin lakanat nähneet :D :D :D
Enkä ole muuten ainoa.
Meillä ei ollut pöytäliinaa ollenkaan. Ei tullut edes mieleen. Ei ole ikinä muutenkaan liinaa. Missä lie kaapin perukoilla on pari pöytäliinaa olleet viimeiset 20 vuotta.
Kyllä minä laitoin rippijuhlissa kankaisen pöytäliinan ihan lapseni vuoksi. Halusin hänen takiaan juhlavan esillepanon parhaine astioinemme, vaikka juhlat olivat mökillämme.
Ostin sopivan kokoisen kangaspalan ja ompelin reunat itse.
On valkoiselle liinalle tarvetta vielä valmistujaisjuhlussa, kuten yo-juhlat ja sitten sun 50-vuotispäivillä, jos eivät jo ole olleet.
Kyllä jokaisessa taludessa pitäisi juhlaliina olla.
Ei ole moka, jos serveeraat einekset kertakäyttöastioilla ja muoviaterimilla.
Ei ole kauhea moka.