Siis tienaako joku alle 10 euroa tunti?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Mulla taisi olla vitosen luokkaa perhepäivähoitajana. Päivät saattoi olla kymmentuntisia plus muut hommat päälle työpäivän jälkeen( vessanpesu, imurointi, seuraavan paivän ruoan valmistelua).
Minä olin myös perhepäivähoitaja. Aika törkeitä nuo palkat, kun ottaa huomioon, että on vastuussa muiden ihmisten lasten hengestä.
-kommentti 17
Vierailija kirjoitti:
Mulla taisi olla vitosen luokkaa perhepäivähoitajana. Päivät saattoi olla kymmentuntisia plus muut hommat päälle työpäivän jälkeen( vessanpesu, imurointi, seuraavan paivän ruoan valmistelua).
Sulla oli siis vajaa ryhmä. Olin tulossa kirjoittamaankin, että moni pph tienaa reilusti alle kympin tunti, jos ei ole täyttä ryhmää. Mutta noita töihin kuuluvia asioita ei kyllä tarvi tehdä omalla ajalla.
Suomen suurin leffateatteri palkkaa työntekijöitä alk. 8,49 eur/h, ainakin kun viimeeksi näin ilmoituksen. Kai niillä iltalisiä on, mutta eipä tuolla summalla kokoaikatyöstäkään tule kummoista lompakon täytettä (jos edes kellekään kokoaikaa antavat). Olen aina ihmetellyt, että heillä on noin alhainen palkka.
Minä tienaan hieman alle 10€/H, mutta tykkään hyvin paljon työstäni ja soveltuu introverttiuteeni loistavasti. Toki välillä miettii, että olisi kiva tienata enemmän, mutta kun arvostan muitakin asioita elämässä kuin rahaa ja rahalla saatavia asioita. Enkä usko että yhtä mukavaa, mutta omalla tavallaan haasteellista työtä josta tienaisin paljoakaan enempää löytyy tuosta noin vaan. Hmm, kaksipiippuinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Suomessa minimipalkkaa
Ei ole - ei. Paikallinen setlementti tarjosi 4,70€ tunnilta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jotain 2000€ kuussa. Varmaan monikin.
Jos on täydet tunnit niin tuota luokkaa mutta usealla on vajaat tunnit ja sitä myöten ansaitsee paljon vähemmän.
Teetkö 200 tuntia kuussa???
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Mun 21v poika automaatioasentajana pienessä firmassa. Nousee jonkun verran kun koeaika ohi/osaaminen näytetty.
Amis se vaan tienaa enemmän?
Olen suurimmassa osassa työsuhteitani tienannut alle 10 € tunnissa, esim. kerroshoitajana, kaupan kassalla, puhelinmyyjänä ja rakennussiivoojana. Eivät olleet harjoitteluita tms., vaan ihan normipalkkoja alalla. Nykyään tienaan 16 €/h koulutusta vastaavassa työssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla oli siis vajaa ryhmä. Olin tulossa kirjoittamaankin, että moni pph tienaa reilusti alle kympin tunti, jos ei ole täyttä ryhmää. Mutta noita töihin kuuluvia asioita ei kyllä tarvi tehdä omalla ajalla.
Oma lapsi vei yhden paikan, mutta surkea se palkka on vaikka olisikin 4. Pakko oli tehdä hommia omalla ajalla kun mulla oli yksi vaativa lapsi. Kaikki minkä olisin käyttänyt siivoukseen ja kokkaukseen työajalla olisi ollut lapsilta pois, enkä halunnut sellaista. Esim. Kerhopäivinä oli pakko valmistella edellisenä päivänä. No lapset oli parasta siinä työssä, oikeasti oli aikaa jokaiselle mutta kyllä työn vaativuus ei palkassa näkynyt.
Poika sai just tietää kesätyöstä - kyllä, tähän aikaan vuodesta - aloittaa ensi viikolla. 8 euroa tunti saa ja on ihan onnessaan, kun saa jotain palkkaa.
Tienasin 7€ kun olin kunnalla kesätöissä. Nykyään saan 12€ kun olen yksityisellä vakitöissä.
Tuusulassa varastossa töissä, työnimike varastotyöntekijä, palkka 9,87 €/h ja työtunteja vkossa 37.5 +kiky 30 min/vko.
Kunnalla kesätöissä sain 700 euroa kuukaudessa. Kokoaikatyötä ja lähes vastaavia tehtäviä kun oikeat työntekijät. Myyjänä ollu palkka aina alle kymppiä. Samoin harjoitteluissa. Tutkimusavustajana täysillä tunneilla kuukaudessa sain 1500 euroa eli alle kympin tunnissa. Nyt tuntipalkka aika lailla kympin pintaan viestintätehtävissä.
Miten joku suostuu tekemään töitä alle 20 euroa tunti? En minä ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jotain 2000€ kuussa. Varmaan monikin.
Ei vaan jotain 1600€ - 1700 kuussa. Aika moni sen Suomessa tienaa.
Tää on vissiin laskettu 40 viikkotunnin mukaan? Itsellä täysi päivä siivoojana, 11,32 €/h palkka. 37,5h töitä viikossa ja lisää ei tule. Tekee kuukausitasolla vajaa 1800€
Vierailija kirjoitti:
Miten joku suostuu tekemään töitä alle 20 euroa tunti? En minä ainakaan.
Kokeile joskus kivaa duunia
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Mun 21v poika automaatioasentajana pienessä firmassa. Nousee jonkun verran kun koeaika ohi/osaaminen näytetty.
Mun 20v poika tienaa automaatioasentajana bruttona 2650€ kuukaudessa. Kusetetaanko sun poikaa?