Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko vain nillittäjä kun olen tästä loukkaantunut ja hämilläni... Juhannuksesta..

Vierailija
28.06.2017 |

Eli ollaan oltu mieystävän kanssa n.2 vuotta yhdessä. Lähemmäs 2 vuotta mies on syönyt luonani n.4krt viikossa, ihan käytännönkin syistä koska asuu eri paikkakunnalla. Olen lähinnä tehnyt ruokaa miehen vuoksi, sillä itselleni riittäisi raepurkki, salaatti ja karjalanpiirakka.... Ihan siis karjalanpaistista lähtien olen laittanut ja tarkennettakoon vielä, että ihan omasta rahapussista. Nyt juhannuksena olin vasta ekan kerran menossa useammaksi päiväksi miehen luo. Kävimme torstaina kaupassa jossa mies osteli ruokia kuin isommallekkin väelle. Ja suuntasimme sitten miehen luokse. Heti ensimmäisenä iltana laitin merkille, että mies ei tehnyt elettäkään tarjota minulle mitään syötävää, vaikka oli tullut selväksi, etten ollut töiden jälkeen mitään syönyt. Juhannusaattona ensimmäinen ruoka oli tarjolla klo 18 aikaan kun mies grillasi...mulle yhden makkaran ja itselleen 2 makkaraa ja 2 pihviä. Sanoi vielä, että "ethän sä yhtä enempää syö". Sen jälkeen ei ollut tarjolla muutakuin kahvia..mulle. Mies söi munkin ja sanoi ;" Ette te naiset näitä syö". Mies selkeästi halusi syödä kaiken itse, ja tehosti haluamaansa ivallisilla sanoilla. 2 seuraavaa päivää meni samalla kaavalla. Todella paha mieli jäi, ja en tiedä tuleeko tästä mitään. Jos mies kuvittelee et elän 200 kcl/per päivä ja säännöstelee noin syömisiäni niin omituien tapaus on.... hullu lähinnä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ymmärtäisin paremmin jos mies olisi tehnyt itselleen välipalaa ja kokonaan unohtanut kunnon ruuat. Nyt hän oli jotenkin erityisen pihi ja vittumainen, ehkä ihan tarkoituksella koittaa ajaa sua pois tai ehkä luonne vaan on jotenkin sellainen. Teidän suhde vaikuttaa muutenkin aika erikoiselta, noin kauan yhdessä ja kuulostaa silti tapailulta enemmän kuin seurustelulta. Toki jokainen suhde on erilainen. Mutta minusta on ihan normaalia loukkaantua noin ikävästä käytöksestä.

On olemassa ihmistyyppi joka tykkää pettää lupauksia, vältellä puhumista, ottaa etäisyyttä henkisesti ja ihan vaan käyttäytyy ikävästi sen sijaan että kertoisi suoraan erohaluistaan. Ja nää tunteet ja mielipiteet pitää sitten kaivaa erikseen heistä irti. Ei riitä että kysyy miksi kohtelet minua noin ikävästi, pitää kysyä haluatko enää olla kanssani ja silti tehdä omat päätelmänsä tekojen perusteella. Sellasia henkisesti lapamatoja kun on itsellään ikävä olo eikä mistään oteta kunnolla vastuuta. Ilmenee tietty eri tavoilla eri yksilöillä.

Tällainen oli eka miesystäväni, jolla oli ongelmia alkon kanssa. Monet petetyt lupaukset ja exän kanssa tapaamiset annoin anteeksi miehelle, joka olikin kai miettinyt eroa jo pitkään. Kyllä me juteltiin mutta mitään faktoja tästä tyypistä ei saanut irti. Sovittiin esim. tapaaminen ja sitten ajoin naapurikuntaan koputtelemaan ovelle, jota ei avattu. Liikaa annoin anteeksi kun olin naiivi ja pistin asioita sairauden piikkiin.

Saatiin sitten erottua kun tajusin erikseen kysyä haluatko erota. Siitä jäi hyvin huijattu olo sekä epävarmuus omasta kelpaavuudesta ja muiden rehellisyydestä kun ollaan suhteessa. Ja kun katsoin seuraavassa suhteessa miehen käytöstä sanojen sijaan, siitä tuli myös ero. Nätisti puhuminen ei muuttanut mitään, vasta ero vaikutti. Palattiin yhteen kun tää mies oli mun tukena ja seurana eron jälkeen paremmin kuin suhteen aikana. Uusi yritys suhteen kanssa on ollut sekä parempi ja huonompi.

Vuodatuksen pointti oli kai siinä, että puhuminen kannattaa, mutta jotkut on kai ihan hukassa itsensä kanssa ja tarvii paljon suorempaa puhetta ja suunnilleen kuulustelutaktiikoita totuuden sanomiseen. Jotkut tykkää kumppanistaan mutta unohtaa näyttää sen ja pitää itsestäänselvyytenä helposti. Teot kertoo silti eniten. Kaikki ihmiset ovat yksilöitä. Joten keskustelkaa, kysy vaikka onko jokin vialla kun käyttäydyit niin ikävästi minua kohtaan ja sitten kerrot miltä hänen käytöksensä sinusta vaikutti. Reaktiot kertoo kannattaako jatkaa. Jos ei ota mitään vastuuta ja syyttää vain sinua, se on tosi huono merkki. Samoin jos sanoo että suutut turhasta, vaikka samalla suuttuu itse ihan vaan kun kerroit tunteesi, se ei lupaa myöskään hyvää. Tai jos esittää täysin tietämätöntä. Joku pieni tai iso tosissaan kerrottu anteeksipyyntö ja asiasta puhuminen ilman suuttumusta taas lupaa hyvää.

Vierailija
22/38 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on todella outoa jos mies laittaa ruokaa, ja annostelee itselleen paljon ja sinulle todella vähän. Tottakai se joka tekee ruokaa tekee ruokaa molemmille, ja molemmat päättävät itse paljonko sitä syövät. Eli kyllä, mies on tältä osin creepy douchebag. Mutta miksi et siis itse laittanut ruokaa, tai sanonut että nyt kun olen pari vuotta kokkaillut sulle niin mitäs jos hemmottelisit minua ja saisin juhannuksen ajan tulla valmiiseen pöytään?

Näin kyllä ymmärsin, että mies laittaa kerrankin vuorostaan ruoan minulle. Hänen mielestään tuo määrä ilmeisesti riitti, tai on niin pihi ettei halunnut ruokkia. Olin jo vähällä sanoa lauantai.iltana, että lähden pois kun en huomannut tuoda omia eväitä mukana. Mutta maltoin mieleni.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten saanut suutas auki syystä että...? Luulis, että siinä nälkäkiukussa ois saanut sanottua asiasta.

Olin miehen kyytillä hänen luonaan, ja matkaa kotiin 40 km. Ihan oikeasti tuli mieleen että olen tienposkessa liftaamassa, jos alan kiukuttelemaan. Kontrolloinnilta tuo ruokahomma jälkikäteenkin paljolti vaikutti. Mies oli selvästi mielissään kun olin 3 päivää miltei täysin syömättä.

Ap.

Vierailija
24/38 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viittikkö vähän valaista ap enemmän. Kukaan ei enää kirjoita yhtään mitään kommenttia tähän ketjuun ennen kuin avaat tilanteen, mitä sanoit ja mitä nyt tuumit?

En vastannut mitään kommennteihin, koska ne oli selkeästi sanottuna että; "pulinat pois". Olen sen verran tintahtvaa tyyppiä, että ajattelin vain et; "Okei, kyllä mä kestän pari päivä ä senkin m... En ala anelemaan". Ja kylläpä ne ajatukset on lähinnä ne että mies on hullu, narsisti tai vastaavaa. Ehkä hän on luullut että ylpeilen jotenkin tarjottavillani tai en tiedä. En tosiaan tiedä.

Ap.

Vierailija
25/38 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa sen kahden vuoden aikana korostit miehellesi sitä, että pärjäisit itse sillä pienellä ruokamäärällä mitä avausviestissä korostit? Mies nyt vaan oletti, että pärjäät yhdellä makkaralla ja näköjään pärjäsitkin, kun et suutasi auki saanut.

Vierailija
26/38 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hukannut kaksi vuotta elämästäsi idioottiin. Mitens jatko? Ajattele tarkasti.

Vierailija
27/38 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin, etten alkaisi itselleni mitää ruokia koskaan kokkailemaan, vaan minulle riittää työpaikkaruokailun lisäksi valmisruuat illaksi. Raejuusto, banaanit, näkkärit, leikkeleet ym.

Ap.

Vierailija
28/38 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mä en nyt jotenkin usko tätä? Miten voi olla niin vässy, että 2 vuoden seurustelun jälkeen ei saa suutaan auki tai hae itse ruokaa itselleen. Jos tuo on totta.

Vierailija
29/38 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin miehelle, että nyt taitaa mun olla aika lähteä kotiin syömään kun on niin nälkä.

Ja sille tielle jäisin.

Vierailija
30/38 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa omituiselta koko juttu, niin miehen kuin sinunkin käytöksesi. Eiköhän se ole selvää, että ei tuossa suhteessa taida paljoa rakkautta olla, eroaisin ja yrittäisin kasvattaa tulevaisuutta varten vähän itsetuntoa, että kehtaisin pitää puoliani, jos joku alkaa öykkäröidä.

Vierailija
31/38 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää vallankäyttöä. Onko tämä ensimmäinen kerta, kun olette tilanteessa jossa miehellä on näin selkeästi valtaa sinuun nähden? Normaalistihan tämä olisi mukava vuoroin vieraissa -tilanne, ja mies olisi pitänyt sinusta hyvää huolta.

Minä toimisin niin, että hankkiutuisin mahdollisimman pian uudelleen tällaiseen tilanteeseen missä mies kuvittelee olevansa vallassa. Vaikka ei muuta kuin ruuasta päättämisen suhteen. Toki ottaisin eväät mukaan ja söisin niitä salaa jos ruokaa ei tippuisi.

Jos tilanne toistuisi lopettaisin suhteen. Ja vaikka ei toistuisi niin lopettaisin suhteen silti. Kerrassaan outoa käytöstä. Oliko alkoholilla osuutta asiaan?

Vierailija
32/38 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viittikkö vähän valaista ap enemmän. Kukaan ei enää kirjoita yhtään mitään kommenttia tähän ketjuun ennen kuin avaat tilanteen, mitä sanoit ja mitä nyt tuumit?

En vastannut mitään kommennteihin, koska ne oli selkeästi sanottuna että; "pulinat pois". Olen sen verran tintahtvaa tyyppiä, että ajattelin vain et; "Okei, kyllä mä kestän pari päivä ä senkin m... En ala anelemaan". Ja kylläpä ne ajatukset on lähinnä ne että mies on hullu, narsisti tai vastaavaa. Ehkä hän on luullut että ylpeilen jotenkin tarjottavillani tai en tiedä. En tosiaan tiedä.

Ap.

No kai sä jätit sen jo?

Vierailija
33/38 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ollaan seurusteltu 2 vuotta niin en enää odottaisi tarjoilua vaan ottaisin kaapista ihan itse sen, mitä syön.

Mies oli silti epäkohtelias.

Siis mitä häh?? Kaks vuotta oot ollut kimpassa tuommoisen ääkiön kanssa! Huh huh.

Mä olisin mieluummin vaikka sinkku.

Vierailija
34/38 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä se mies voi tietää paljonko siellä työpaikalla syöt?'jos se on aina nähnyt sun syövän vain sen raejuuston ja vaikka banaanin ja ei oikeasti ole osannut ajatella että sen enempää syöt?

Ettekö ole ikinä käyneet ulkona syömässä? Nyt jätä se jumalauta

Vierailija
35/38 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ruokavarannot yhdistelmälukkojen takana? Sinuna olisin kipaissut hakemaan jääkaapista pihvin grilliin itsellesikin.

Vierailija
36/38 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Kaksi vuotta olet syöttänyt miestä eikä missään vaiheessa ole tullut mieleen sanoa asiasta?

Vierailija
37/38 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimit miehelle täysihoitola a viikot. Tuskinpa merkitset hänelle muuta. Onnittelut löydöstä.

Vierailija
38/38 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet miehen mielestä tarpeeksi iso tyttö kaikin puolin, joten hän yritti vain pitää edes sen hetken sinun terveydestäsi huolta. Hän myös ajatteli, että olet aikuinen nainen, jonka kyllä pitäisi pärjätä. Jos siis olet nokkasi tuollaiseen työntänyt, niin yritähän pärjätä.